کلاچ برقی در واقع نوعی از انواع کلاچ است که شامل یک مکانیسم برای کلاچ گیری به صورت اتوماتیک است. این کلاچها دارای یک برد کنترلی و همچنین یک سر دنده دارای شستی هستند. برای اینکه با این محصول آشنایی پیدا کنید و از مزایای و معایب آن آگاه شوید، میتوانید ادامهی این مطلب را مطالعه کنید. ما در ادامهی این مقاله قصد داریم تا ابتدا به توضیح کامل درباره کلاچهای اتوماتیک بپردازیم و مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهیم؛ سپس به شرح جزئیاتی درباره برندهای اتاکو و ایران کلاچ به عنوان دو برند محبوب و برتر تولیدکننده کلاچهای برقی بپردازیم.
بهترین تولید کنندگان کلاچ برقی کدامند؟
کلاچهای برقی در کشور ما توسط برندهای بسیاری تولید میگردند اما شرکت اتاکو و ایران کلاچ بهترین برندهای تولیدکننده کلاچ اتوماتیک هستند. این شرکتها با ارائه محصولاتی با قیمت کم و کیفیت بالا، قسمت اعظمی از این بازار را از آن خود کردهاند. در ادامهی این مطلب به بررسی بیشتر تولیدات این دو شرکت خواهیم پرداخت.
معرفی شرکتهای تولیدکننده کلاچ برقی (ایران کلاچ و اتاکو)
همان طور که در مقدمه مطلب گفتیم، برندهای ایران کلاچ و اتاکو دو برند محبوب و به نام در حوزه تولیدات کلاچهای برقی یا کلاچهای هوشمند هستند. اگر تولیدات هر شرکت مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد و نمیتوان گفت که کدام برند موفقتر عمل میکند اما میتوان با بیان ویژگیهای هر کدام از شرکتهای تولید کننده کلاج برقی و همچنین بررسی امکاناتی که شما به آن احتیاج دارید، به شما در انتخاب بهترین برند کمک کنیم. در ادامهی این بند هر کدام از شرکتها را معرفی خواهیم کرد.
معرفی شرکت ایران کلاچ
شرکت ایران کلاچ در سال هزار و سیصد و هشتاد و سه نایب قهرمان مسابقات تیم رباتیک دانشگاه صنعتی شریف شد. اعضای تیم ایران کلاچ (همگی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف بودند) بعد از این مسابقات به مسابقات جهانی رباتیک ایتالیا اعزام شدند. بعد از اتمام مسابقات تصمیم گرفتند تا به عنوان اولین تولیدکنندگان محصولات اتوماتیک در حوزه کنترل اتوماسیون و رباتیک فعالیت خود را آغاز کنند. ایران کلاچ امروزه محصولاتی در حوزههای گیربکس اتوماتیک AMT، کلاچ اتوماتیک اتومید، ایمورتال کلاچ برقی، کروز کنترل یونیورسال برای خودروهای دریچه گاز برقی در سه مدل، کروز کنترل یونیورسال برای خودروهای دریچه گاز سیمی در سه مدل، کروز کنترل فابریک دریچه گاز سیمی دنا با سوئیچ فابریک کروز کنترل فابریک دریچه گاز برقی خودروهای جک اس فایو ، برلیانس 300 و کروز کنترل نوهازارد مخصوص خودرو اچ سی کراس با سوئیچ فابریک تولید میکند.
معرفی شرکت اتاکو
شرکت اتاکو از سال هزار و سیصد و هشتاد و پنج به صورت غیر رسمی در شهرک صنعتی حسن آباد فعالیت خود را آغاز نموده است. این شرکت در سال هزار و سیصد و نود و دو به ثبت رسمی رسید. اولین محصول این شرکت، کلاچهای اتوماتیک یا کلاچهای برقی بوده است و بعد از آن این شرکت تولیدات خود را در سایر محصولاتی مانند تولید ردیاب خودرو GPS، سوییچ کارت و… گسترش داده است. تولیدات کلاچهای برقی این برند مورد تایید پلیس راهور ناجا قرار دارد. این شرکت امروزه حدود دویست شعبه در سراسر کشور دارد و محصولات آن به راحتی قابل دسترسی هستند.
قیمت کلاچ برقی اتوماتیک ایران کلاچ و اتاکو
با یک جست و جوی ساده در گوگل و فروشگاههای فروشنده کلاچ برقی یا اتوماتیک متوجه خواهید شد که قیمت کلاچ برقی تولیدات شرکت ایران کلاچ از شرکت اتاکو کمتر است. البته باید توجه داشته باشید که قیمت کلاچ برقی بستگی به کارایی و امکاناتشان دارد. مدت زمان خدمات پس از فروش و ضمانت پس از فروش نیز در نحوه قیمت گذاری بی تاثیر نیست.
حال که درباره ویژگیهای کلاچهای برقی ایران کلاچ و اتاکو صحبت کردیم بهتر است نکاتی که قبل از خرید کلاچهای برقی باید بدانید را نیز عنوان کنیم.
نکات مهم قبل از خرید کلاچ برقی ایران کلاچ و اتاکو
از آنجا که هر دو تولیدکنندهی نام برده، بسیار معتبر بوده و تمامی تولیدات خود را با خدمات پس از فروش و ضمانت پس از فروش عرضه بازار میکنند؛ بهتر است این محصولات را از یک فروشگاه یا نمایندگی معتبر خریداری کنید تا از ضمانت و خدمات پس از فروش بهرهمند شوید. اگر فروشگاه معتبر نباشد هنگام بروز مشکل نمیتوانید از خدمات پس از فروش و ضمانت تعویض کالا استفاده نمایید.
هنگام خرید به فرم سر دنده توجه کنید. البته که انواع سردندههای اتوماتیک میتوانند جای سردنده خودروی شما نصب شوند اما راحتی دست شما هنگام رانندگی بسیار حائز اهمیت است. شرکت اتاکو به همین منظرو سه مدل سردنده تولید کرده که شما میتوانید هر کدام که با آن احساس راحتی بیشتری دارید را انتخاب کنید.
اگر هنگام استفاده از کلاچ اتوماتیک دچار سانحه رانندگی شوید، پلیس حاضر در محل سانحه در گزارش خود اتوماتیک بودن کلاچ را یادداشت میکند و اگر این کلاچ اتوماتیک را از شرکتهای معتبر مورد تایید پلیس راهور نخریده باشید؛ نمی توانید از شرکتهای بیمه خسارت دریافت کنید.
محصولات جدید شرکت اتاکو دارای دزدگیر پترن هستند. روش استفاده از این دزدگیر به این گونه است که پس از نصب کلاچ برقی شما یک رمز دلخواه به این سیستم میدهید و هرگاه ماشین خاموش شود، جهت استفاده از ماشین باید رمز بازیابی گردد. اگر رمز وارد نشود قابلیت استارت زدن وجود نخواهد داشت و خودرو روشن نمیشود.
کلاچ برقی ایران کلاچ و اتاکو شامل چه اجزایی میشوند؟
کلاچهای برقی یا کلاچهای هوشمندی که توسط برندهای محبوب و به نام تولید میشوند شامل چند بخش مختلف هستند. شستی که روی قسمت دنده تعبیه میشود پرکاربردترین جز این سیستم به شمار میرود چرا که راننده مستقیما با آن سروکار دارد. با نصب سیستم کلاچ اتوماتیک روی خودرو، شستی هوشمند متناسب با کلاچ روی سردنده معمولی قرار گرفته و یا جایگزین آن میشود. هنگامی که راننده خودرو قصد حرکت دارد ابتدا باید شستی روی دسته دنده را اندکی فشار دهد، در مرحله بعد باید دنده را روی دنده یک تنظیم کند و پدال گاز را فشار دهد. بعد از انجام این مراحل سیستم هوشمند کلاچ اطلاعات دور موتور را از ECU خودرو دریافت میکند و شرایط لازم جهت تعویض دنده را برای راننده خودرو فراهم مینماید.
کلاچ اتوماتیک چیست؟
بسیاری از افراد ساکن کلان شهرها از معضل ترافیک و شلوغی رنج میبرند. شرکتهای خلاق در حوزه تولید لوازم خودرو برای رفع این مشکل راهحلی به نام کلاچهای برقی را کشف کردند. کلاچ اتوماتیک در واقع نوعی دستگاه الکترومکانیکی است که با نصب روی انواع خودرو، شما را از معضل کلاچ و ترمز در ترافیکهای طویل نجات خواهد داد.
سیستم کلاچ اتوماتیک یا کلاچ برقی مکانیزمی شبیه به گیربکسهای اتوماتیک دارد. تنها تفاوت گیربکس اتوماتیک با کلاچ برقی در این است که پس از حرکت خودرو دیگر نیازی به کلاچ و ترمز نیست و دنده به صورت تمام اتوماتیک تعویض میشود. اما در سیستم کلاچ اتوماتیک، کلاچگیری به صورت اتوماتیک انجام شده و راننده شخصا باید دنده را به صورت دستی عوض کند.
نحوه کارکرد کلاچ هوشمند چگونه است؟
با توجه به توضیحات ارائه شده، کلاچ هوشمند یا برقی فقط عمل کلاچ گیری را به صورت خودکار انجام میدهد و دیگر نیازی به نیمکلاچ کردن برای تعویض دنده (که توسط پا انجام میشود) نخواهید داشت.
شاید برایتان سوال شده باشد که این کلاچهای هوشمند چگونه کار میکنند و مکانیزم عملکرد سیستمشان به چه صورت است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سیستم کلاچ هوشمند از ECU خودرو اطلاعات دور موتور را میگیرد تا در زمان زیاد شدن دور موتور خودرو به صورت اتوماتیک عمل نیمکلاچ را انجام دهد. هنگامی که دور موتور به بالاترین میزان برای تعویض دنده برسد، عمل نیمکلاچ در سیستم هوشمند به صورت خودکار به عمل کلاچ تبدیل میشود تا راننده بتواند دنده را به صورت دستی تغییر دهد. هرگاه دور موتور کم شود، سیستم هوشمند کلاچ خودرو را به صورت اتوماتیک رها میکند.
اگر کلاچ برقی خود را از برندهای معتبری مانند ایران کلاچ و اتاکو تهیه نمایید، علاوه بر عمل کاهش و افزایش دنده، در صورت قرار گرفتن خودرو در شیب عمل نیمکلاچ را انجام داده و یا به هنگام ترمز ناگهانی عمل کلاچگیری برای تعویض معکوس دنده صورت میگیرد.
مزایای استفاده از کلاچ هوشمند
تا به اینجا متوجه مکانیزم و نحوه عملکرد سیستم کلاچهای هوشمند یا اتوماتیک شدید. بهرهگیری از این این سیستم در خودرو موجب راحتی فرایند رانندگی برای راننده خواهد شد و از طرفی خستگی راننده را تا حد زیادی کاهش میدهد. علاوه بر بدیهیترین مزایا، استفاده از این کلاچها موجب افزایش طول عمر صفحه کلاچ و همچنین کاهش میزان مصرف سوخت در خودرو خواهد شد. از آنجا که قیمت آن نسبت به گیربکس معمولی بسیار مناسب است بسیاری از صاحبین خودرو علاقه دارند تا از این کلاچهای هوشمند برای خودروی خود استفاده کنند. این کلاچها در مسیرهای شلوغ و پر ترافیک به صورت اتوماتیک کلاچگیری میکنند و در مسیرهای شیب دار و سربالاییها نیز به صورت اتوماتیک نیمکلاچ میگیرند. با استفاده از این کلاچها میتوانید گیربکس خود را به گیربکس اتوماتیک AMT ارتقا دهید.
مزایای کلاچ برقی برای خودرو چیست؟
همچنین استفاده از این کلاچ هوشمند سبب میشود تا نیازی به تغییر گیربکس و دیفرانسیل ماشین نداشته باشید. این کلاچها شرایط رانندگی را برای معلولین و جانبازان محترم معمولی میکنند و تمام افراد میتوانند با استفاده از آن، بدون محدودیت رانندگی کنند. استفاده از انواع کلاچهای هوشمند (مخصوصا تولیدات ایران کلاچ و اتاکو) موجب افزایش طول عمر و ماندگاری صفحه و دیسک کلاچ خودرو خواهد شد. از طرفی مانع از بروز عوارض جسمانی از قبیل کمردرد و زانو درد حاصل از رانندگی خواهند شد. شما می توانید این کلاچها را در موقیعت نیمکلاچ تنظیم کنید. سیستم این کلاچها در اثر شتاب اولیه خودرو تغییر نخواهند کرد. از طرفی این کلاچها هزینه نگهداری ندارندو بسیار ساده روی خودرو نصب میشوند.
معایب استفاده از کلاچ هوشمند چیست؟
معایب کلاچ برقی علی رغم مزایای بسیار آن کم نیست، انجام اشتباهات در این سیستم موجب کاهش راندمان کلاچهای برقی میگردد. در مطلبی دیگر به این موضوع که چرا کلاچ برقی ماشین شمارا از بین می برد دقیق تر به معایب کلاچ برقی اشاره کرده دیم.
در ادامهی این بند به اشتباهاتی که موجب کاهش راندمان این سیستم میشود و کاستیهایی که خود این سیستم دارد اشاره خواهیم کرد.
مهمترین موضوع از معایب کلاچ برقی، در صورت عدم استفاده صحیح کلاچ توسط راننده است. اگر راننده از کلاچ هوشمند نصب شده بر خودروی خود درست استفاده نکند سیستم کلاچ دچار نقص خواهد شد. اگر راننده به صورت سرخود و بیمورد از کلاچ استفاده کند ممکن است سیستم کلاچ هوشمند دچار آسیب شود. راننده باید با رعایت اصول دنده را تعویض کند تا سیستم کلاچ به اصطلاح هنگ نکند تا بتواند کار خود را انجام دهد. اگر با استفاده از کلاچ در سربالایی توقف کنید، سیستم کلاچ دچار آسیب میگردد. اگر تعویض دنده به صورت اصولی صورت نگیرد امکان سوختن قطعات الکترونیکی سیستم کلاچ اتوماتیک وجود دارد. بهتر است سیستم توسط یک تکنسین یا کارشناس مجرب بر روی خودرو نصب گردد چرا که نصب اشتباه موجب سوختن قطعات سیستم خواهد شد.
بهتر است توجه داشته باشید که مزایای کلاچ برقی بسیار بیشتر از معایب آن است و بیشتر به حوزهی خطاهای انسانی مرتبط است. اگر نحوهی رانندگی خود را اصولی در پیش بگیرید و دستگاه کلاچ اتوماتیک را توسط یک کارشناس مجرب روی ماشین نصب کنید، بسیاری از معایب آن به طور کامل از بین میرود.
جمع بندی مقایسه کلاچ برقی ایران کلاچ و اتاکو
در مقاله فوق ابتدا به توضیح انواع کلاچهای اتوماتیک پرداختیم. سپس اجزای کلاچهای برقی را مورد بررسی قرار دادیم. در مرحله بعد مزایا و معایب استفاده از کلاچهای برقی را شرح دادیم و در نهایت به معرفی برترین شرکتهای تولید کننده کلاچهای هوشمند، مقایسه قیمت و نکات مهم قبل از خرید این کلاچها پرداختیم.
فراموش نکنید که هنگام خرید کلاچ برقی بهتر است یک کارشناس یا تکنسین مجرب آن را روی خودروی شما نصب کند و قبل از استفاده از آن نیز توصیه می شود راهنمای استفاده از کلاچ برقی را مطالعه کنید که با انجام اشتباهات سهوی، کلاچ اتوماتیک نصب شده بر خودروی شما دچار مشکل نگردد. نکتهی بعدی که باید به آن توجه کنید ضمانت پس از فروش و خدمات پس از فروش است. اگرچه با خرید کلاچ اتوماتیک از فروشگاههای معتبر میتوانید از مزایای پس از فروش محصول خریداری شده بهرهمند گردید. جهت خرید انواع کلاچهای اتوماتیک مخصوص خودروی خود از برندهای ایران کلاچ و اتاکو میتوانید از فروشگاه این سایت دیدن نمایید و یا با تلفنهای پشتیبانی تماس بگیرید. امیدواریم مطلب ارائه شده به شما در انتخاب برند مناسب خودتان کمک کرده باشد.
سلام درود بر شما
من میخوام روی سمند EF7 88
نصب کنم میخوام کومو ببندم
ولی من مشهد هستم برای اومدنم سخت
الان بین کومو. ایمورتال. اتاکو. اهاکو
کدوم بهتره ولذت بخشتر عمل کلاچ گیری داره دوستان
توجه کردین همه از ایران کلاچ اتاکو ایمورتال صحبت میکنند یا دارن تخریب میکنند یا دارند از خودشون تعریف میکنند ولی یک کلاچ برقی دیگه به نام اهاکو است اونم خوبه
من اتاکو نصب کردم -تو خیابون های مسطح معمولی کار می کنه ولی تو سر بالایی باید خاموشش کنم – نیم کلاچش افتضاحه
من قبلا نظر دادم هم اتاکو نصب کردم الانم یک سال نیم هست که کمو کلاج نصب کردم خواستم این توصیه رو به خوانندگان این سایت عرض کنم که کلاچ اتومات با توجه به قیمت فضایی ماشین های اتومات قطعا ارزش نصب داره ولی این میتونم با قاطعیت بگم ایران کلاج کمو اهاکو هر سه قطعا از نظر کیفیت ساخت بهتر از اتاکو هستن وهرسه ی رضایت نسبی میشه داشت از عملکردشون
معلومه ایرانکلاچ و ایمورتال از اتاکو شاکی هستن چون معلومه بعضی پیامهای اینجا از این دوتا شرکت هست تحقیق کردم دیدم بععععله اتاکو بالای ۲۰۰ تا شعبه داره کمو یک شعبه و ایمورتال کمتر از ۱۰ تا و حدس زدم این بی دلیل نیست نتیجه اینکه …. الان اتاکو نصب کردم در کل راضیم ولی خب گیربکس اتومات نمیشه البته پولشم به اندازه اون نیست خلاصه اینکه دمشون گرم
نسبت به خرابیا این پولی که میدی اصلا ارزش نداره من که منصرف شدم هر وقت به فکر درست کردن محصول که بعضیا گزارش میکنن بیفتن و اونقدر پیشرفت کنه این محصول که حتی یه نفرم ناراضی نباشه و هیچ مشکلی نداشته باشه 100 درصد تضمینی اونوقت من برای خرید و نصب این محصول اقدام میکنم الان وقت خرید و نصبش نیس خیلی جا داره تا پیشرفت کنه و بالاترین کیفیت محصول طی مدت طولانی داشته باشه
سلام من تقریبا از سال ۹۶ کلاج اتاکو رو نصب کردم از نظر کیفیت رانندگی بد نبود ولی مهمترین مشکلش زود به زود خراب شدن برد دستگاه بود که واقعا مشکل داشت از مرداد ۱۴۰۰ هم کلاج کمو نصب کردم مشکل اصلی کلاج کمو تقه زدن تو معکوس هست که اصلا تو کلاج برقی که من داشتم اصلا این مورد نبود ولی خب بعد یک سال نیم که دارم کلاج کمو رو فقط یبار برای دکمه مراجعه داشتم ولی اگر بخوام بازم کلاج اتومات نصب کنم قطعا ایمورتال نصب میکنم چون واقعا از نظر کیفیت رانندگی از کمو کلاج چندین سال جلوتر هست
من یه قطع عضو هستم که نمیتونم کلاج بگیرم و گواهینامه رانندگی کلاج دستی یا اتومات دارم الان بیش از ده ساله که روی چند تا ماشینم نصب کردم اتاکو و خیلی راضی هستم و بسیار عالی
خیلی آشغال هست مخصوصا اتاکو صفحه کلاچ رو تو ۳ ماه تموم کرد بهشونم که بگی میگن مشکل ماشین بوده نه محصولشون
من یک و نیم سال از کلاچ کومو روی سمند موتور پژویی استفاده کردم. چندماهی هم هست که ایمورتال نصب کردم. در کلیت داستان اینا 80 درصد اشتراک دارن تو مکانیزم تشخیص موقعیت کلاچ. پس خیلی تفاوت فاحشی نمیشه بین شون دید. فقط تو مکانیزم کلاچ گیری اوضاع کاملا متفاوته. یکی از قدرت موتور استفاده میکنه و یکی دیگه از موتور برقی.
من خودم ایمورتال رو به دلایل زیر ترجیح میدم به کومو. در رابطه با اتاکو هم نظری ندارم چون تجربه نداشتم. ولی تو تحقیقاتی که بین اتاکو و ایمورتال کردم چیزی که خیلی چیپ بود این بود که اتاکو بیشتر از تبلیغ محصول خودش داره رقیب رو تخریب میکنه. ضمن اینکه مدت گارانتی و تعداد نمایندگی هاشون هم قابل مقایسه نیست. اما مقایسه کومو و ایمورتال:
1- بدترین نقطه ضعف کومو مربوط به سرماست. این سیستم در زمستون تا گرم نشه درست کار نمیکنه. عملا در روزهای سرد تا یک ربع ماشین باید درحالت دستی کار کنه تا کلاچ کومو بتونه درست عمل کنه.
2- نداشتن سنسور ساده ای مثل خلاص در کومو باعث فشار به بلبرینگ کلاچ میشه. در حالیکه ایمورتال این نقطه ضعف رو نداره
3- تشخیص موقعیت کلاچ (اینکه در هر شرایطی در چه وضعیتی باید باشه) به مراتب در ایمورتال با دقت بیشتری انجام میشه. کومو به خصوص پس از حرکت تا مدت نسبتا زیادی کلاچ رو در وضعیت نیم کلاچ بیخودی نگه میداره.
4- نمایندگی کومو فقط یه دونه ست و با توجه به اینکه این سیستم ها هر مدت احتیاج به رگلاژ دارن واسه کسی مثل من که شرق تهرانم سخته این همه بکوبم تو یه تایم مشخص که مهندس شون هست برم غرب تهران واسه تنظیم.
5- تنظیم میزان سرعت کلاچ در کومو 4 یا 5 حالت داره ولی در ایمورتال 30 حالت.
6- ایمورتال سیستم ضدسرقت و قفل کودک داره که کومو اینا رو نداره. موردی بوده که پسر من رفته دست زده به کلاچ و روشن ش کرده. البته شانس که من زودتر رسیدم. سیستم ضدسرقتش هم حداقل یه ایمنی بیشتری به خودروتون میده که حداقل دزده با از کار انداختن این سیستم ممکنه آشنا نباشه
7- روش فعال کردن نیم کلاچ در کومو جوری تعبیه شده که باعث میشه در بعضی از مواقع شما ناخواسته در وضعیت نیم کلاچ قرار بگیرید.
8- نصب کومو یه روز کامل زمان لازم داره و نصب ایمورتال 3 ساعت. هزینه انتقال از یه ماشین به ماشین دیگه تو کومو 800 تومنه و ایمورتال 500 تومن
9- یونیت کنترل ایمورتال در سر دنده تعبیه شده ولی در کومو یه باکس نسبتا بزرگ میچسبونن زیر فرمون (تازه اگه داشبورد سوراخ نکنن)
یه سری موارد خورد ریز دیگه هم هست که نشون میده هنوز کومو راه زیادی داره تا بلوغ. مثلا من واسه ضعف مورد یک زنگ زدم بهشون گفتن بیا واست درست کنیم. بعد رفتم اونجا مهندس شون میگه برو هر کی بهت گفته بیا درست کنیم بده درست کنه. یا مثلا خود اینکه تنظیمات در ایمورتال با سردنده انجام میشه و تو کومو با یه دستگاه دیاگ مانند نشون میده بلوغ الکترونیک چقدر در ایمورتال بیشتره.
با تمامی این مواردی که گفتم نمیشه گفت کومو صفره و ایمورتال صد. شاید اگه بخام امتیاز از صد بدم به ایمورتال 90 بدم و به کومو 80. ولی قطعا هر دو این سیستم ها از کلاچ گیری بسیار بهترن. ولی بازم از هیچ کدوم نمیشه انتظار گیربکس اتومات داشت. البته این نکته رو هم بگم من با مهندسی که ایمورتال رو واسم نصب کرد صحبت کردم گفت شرکت شون داره مکانیزم رو به جای سر گیبرکس میاره سر پدال و عملا ضعف این نوع کلاچ ها که رگلاژ هست رو حذف میکنه که اگه واقعا صحت داشته باشه عملا رشد قابل ملاحظه ای صورت دادن و همین به خودی خود نشون میده تحقیق و توسعه تو ایمورتال جدی تر داره دنبال میشه.
سلام. ممنون از راهنمایی های شما.
بفرمایید شما کجا ایمورتال را نصب کردی؟
فارغ از خوب و بد بودن هر کدوم ازین دو برند بنظرم این گزارش رو همین دومجموعه که نام برده شده تهیه کردن و بجای تخریب هم دارن ترتیبی اتخاذ میدن که بتونن بفروشن
سلام من ایمورتال نصب کردم و راضی ام
من این سیستم جدیدی که آمده و غیربرقی هست (به اسم کومو) رو نصب کردم. راضی بودم تو این یک و نیم سال.
سلام بنده ماشینم پرتون جنتو ابتدا قصد داشتم و البته با کلی تحقیق آتاکو نصب کنم منتها مکانیک تخصصی ماشینم رگ مارو زد گول خوردیم ایمورتال نصب کردم برج ۵ امسال ۱۴۰۰ که مبلغش شد ۴میلیونو ۵۰۰هزار با هزار امید و آرزو بخاطر اینکه خانومم بتونه رانندگی کنه و فقط ترسش تو سربالایی از نیم کلاج کردن بودن چون تازه بعد چند سال تونسته بودیم ماشین بخریم از روزی که نصب کردم ایمورتال به غلط کردن افتادم خدا شاهده از برج ۵ دومرتبه مراجعه کردم هربار میگن درسته مشکلی نداره و بنده رو که نقدی پول دادم نه اقساط مقصر میدونن الان طوری شده خانومم میترسه از سوار شدن ماشین و رانندگی بخدا قصد فروش ماشینو دارم چون من خودم پیک موتور سوارم دیروز اومدم برم بیرون مجددا تا روشن میکنی ماشین میپره و کلاج برقی عملا کار نمیکنه ماشین همینجوری افتاده تو خونه خواهشا خواهشا التماس میکنم از ایران کلاچ ایمورتال کلاچ نخرین من اشتباه کردم آتاکو نخریدم اللانم بردم نمایندگی جاده مخصوص نمایندگی احمدی از برج ۵ تا همیین امروز رفته ترکیه نه خودش نه همکارانش پاسخگو نیستن بنده هم به نمایندگی مادر گزارش دادم منتظرم شنبه گفتن بر میداریم پولتون رو میدیم اینهمه به ما از لحاظ روانی ضرر زدن اصلا راضی نیستم
آخه بدیش اینه که اتاکو انقدر تبلیغاتش جنبه تخریبی علیه ایمورتال داره که متاسفانه حتی حرف شما هم باور نمیکنم (علیرغم اینکه ممکنه درست بگیدا)! ولی اصلا قیافه مدیر اتاکو رو میبینم یاد این آدمایی میفتم که به جای بیان دستاورد های خودشون، همش تو سر رقباشون میزنن.
من سه ساله اتاکو دارم متاسفانه اشتباه کردم
پا درد داشتم
هم پام هنوز درد داره هم اعصابم رو از بین برده بس که خرابی داره
به جرات بگم برای 20روز هم تا به حال درست کار نکرده
همش درد سر و هزینه
خودش وسط راه رفتن با سرعت بالا کلاچ میگیره و ول میکنه
وسط میدون بی دلیل عمل میکنه
با ترس باید تو خیابونا حرکت کنم یا خاموشش کنم و درد پامو تحمل کنم
مزخرفه
سه تومن خریدمش
همین حدود تا به حال برام خرج داشته
یه روز قابش بی دلیل خورد شد
یه روز بی دلیل دنده هاش خورد شد که حتی نمایندگی هم تعجب کرد
قطعات الکترونیکیش سوخت
و حالا بی دلیل کلاچ میگیره
سلام من اسمم مجتبی راننده تاکسی از تهرانم .من کلاچ اتاکو خریدم متور کلاچ. متور برف پاک کنه که ضعیفه هر بار برای خرابی باید به کار خونه در ساری بره سه تا هزینه باید بدید تا اخر عمر کلاچ چندین بار خراب میشه وهر دفعه مدت ۱۵ روز بدون کلاچ میمونید.اتاکو خوب نیست ضعیفه
ن
سلام خوبید من یکی از اصلیشو انداختم حرف نداره عمرمش خیلی زیاده اینم شمارم تماس بگیر تا بگم چیکار کن ۰۹۹۲۲۶۳۲۱۶۲
سلام ببخشیدسوال داشتم من ایران کلاچ روی ماشین پرایدنصب کردم حدودیک هفته وبعدماشینوفروختم واونوبازکردم وحالایک ماشین روآسال گرفتم ومیخوام ببندم ولی میگن حدود۸۰۰هزارتومان بیشتربای پرداخت کنیدچون باهم فرق دارن میشه لطف کنید راهنمایی بفرمایید که چراقیمتش اینقدرفرق داره ممنون میشم.
من زنگ زدم اتاکو نمایندگی فرقانی سوال کردم برای رانا پلاس گفت خوب در نمیاد ولی ایران کلاج زنگ زدم گفتند بدون هیچ مشکل و با ضمانت ۵۰ ماه نصب میکنند
اتاکو ببند خلاص من تجربشو چند ساله که دارم
سلام داداش خدا خیرت بده اتاکو بستی چطوره
رو پراید بخوایم نصب کنیم چه قیمت در میاد؟
قیمت برند اتاکو حدود 3,900 میشه قیمت برند ایران کلاچ حدود 3,500
من مدل ایمورتال رو نصب کردم و راضی هستم خدمات پس از فروش خوبی هم داره هر بار رفتم سریع کارمو راه انداختن کیفیت قطعات هم واقعا عالیه
اتاکو عالی است من از وقتی نصب کرده ام خیلی راضی هستم و باید بگویم که معلول هستم و خدا خیرشان بدهد انشاله به امید حضرت حق
ایمورتال کلاچ حرف اول رو تو ایران میزنه
سلام
یک سوالی در خصوص کدینگ یا به اصطلاح دزدگیر این محصول داشتم. در موقع فعال بودن این کد دزد اقدام به باز کردن قطعه الکترونیکی کلاچ نماید سیستم کلاچ معمولی فعال میشه یا چجوریه؟
سلام شب بخیر میشود برروی خودرو ال نود ۸۷نصب کرد
سلام بله میشه
بله قابل نصبه
سلام قیمت کلاچ اتومات پرایدچقدرهزینه میشه بانصب
اقا این کلاچ برقی ها اصلا معلوم نیست کجا هستن چجوریه والا من زیاد وارد نیستم و چندوقته تو محله خودمون سمت تهران پارس دنبال نمایندگیشون میگردم ولی پیدا نکردم لطفا اگر کسی ادرس یا شماره تماس از کلاچ برقی که خودش هم استفاده کرده و راضی هست بهم بده ممنون میشم
سمت شما یه گاراژ تو اتوبان بسیج سر نبش تقاطع ائمه اطهار دیدم قبلا احتمالا باشن هنوز
09123715652 من راضی ام
09120854490
مشکل من فقط و فقط نیم کلاچ توی سربالایی موقع ترافیکه. کدوم برند ش برای این مشکل بهتر جواب میده ؟؟؟؟
قابلیت اچ ای سی که رو اتاکو هست برا همینه که تو سربالایی برگشت به عقب نداشته باشه
منم کلاچ اتاکو رو نصب کردم و خیلی از رانندگی با این کلاچ لذت می برم چون تنها مشکلم تو رانندگی کلاچ بود که خدا رو شکر حل شد.
سلام
من چند سالی هست از کلاچ برقی اتاکو استفاده میکنم و راضی هستم.
به نظرم ارزش نصب داره خصوصا که هر وقت نخواستید میتونید خاموشش کنید و با پا کلاچ بگیرید. علاوه بر این خودروتون همزمان دوتا سیم کلاچ داره و اگر مثلا یکی از سیمها دچار اشکال شد نگران نمیشید و با کلاچ بعدی به رانندگی ادامه میدید.
خلاصه که حس خودروهای اتومات رو داره و فقط فرقش در اینه که دنده رو خودتون (بدون کلاچ گرفتن) عوض میکنید.
نگفتید کدوم بهتره که؟!
من اول مقاله رو خوندم ترجیح دادم از اتاکو ببندم و الان راضی ام
توی ترافیک نجاتم داده
خدا خیرتون بده
من با کلی تحقیق اتاکو نصب کردم الان 2 ساله هر روز دارم استفاده می کنم خیلی عالی و نرم و فوق العاده
معلومه دیگه اتاکو
نرم و روان
بهترین عملکرد تو ترافیکو داره خدماتش هم عالی
من ایران کلاج نصب کردم راضی هستم سایت بزن میاد