[adrotate banner=”7″]
صنعت فرش از گذشته های دور یکی از صنایع پویا و قدرتمند در ایران بوده است. در بازاری که هزاران تولید کننده فرش های ماشینی و فرش های دستبافت طرح های متنوع با کیفیت های مختلف را به بازار عرضه می کنند، نوآوری حرف اول را برای خلق مزیت رقابتی در تولید کنندگان فرش می زند. بسیاری از تولید کنندگان و برندهای فرش در سال های اخیر با در نظر گرفتن نیاز مصرف کنندگان امروزی، اقدام به تولید فرش هایی با طرح های مدرن و امروزی کرده اند. یکی از سبک هایی که در معماری مدرن خانه های ایرانی حسابی جا باز کرده است، استفاده از وسایل تزئینی و فرش های با طرح وینتیج و کهنه نماست. خانه فرش یا فرش دیبا کدامیک برای خرید بهتر است؟ این یکی از مهمترین سوالاتی است که برای افرادی که قصد خرید فرش را دارند، پیش می آید.

بررسی کامل فرش دیبا

در این مقاله به بررسی دو برند مطرح فرش ایرانی می پردازیم که در سال های اخیر جایگاه ویژه ای در بازار فرش های با سبک مدرن و نوآورانه پیدا کرده اند. فرش دیبا و خانه فرش برای افراد مشکل پسند که طرح های خلاقانه و مدرن را به طرح های سنتی و کلاسیک فرش ایرانی ترجیح می دهند قطعاً گزینه ایده آلی برای خرید فرش هستند.

تولید فرش های 1000 و 1500 شانه با استفاده از نخ ابریشم مصنوعی به فرش دیبا این امکان را داده است که نوآوری را در طرح و رنگ سرلوحه کار خود قرار دهد. افرادی که به زیبای مسحور کننده قالی های دستبافت ابریشم تبریز و قم علاقه دارند ولی توان خرید این فرش های گران قیمت را ندارند، می توانند با استفاده از تولیدات فرش دیبا، همان زیبایی و هنر را به خانه خود بیاورند.

فروشگاه مرکزی فرش دیبا

 درباره فرش دیبا

شرکت فرش اطلس دیبا با نام تجاری فرش دیبا از سال 1373 فعالیت خود را آغاز کرده و در سال های گذشته یکی از برندهای پیشرو در جمع آوری تولیدات فرش های مرغوب ماشینی بوده است. فرش دیبا برای اولین بار در ایران از آخرین فناوری تولید فرش دستبافت با استفاده از نخ ابریشم مصنوعی استفاده کرد و تا کنون اقدام به تولید هزاران مدل مختلف فرش ابریشم گل برجسته که از نظر ظاهری شباهت زیادی به فرش های ابریشم دستبافت دارد کرده است.

کیفیت فرش دیبا

همانطور که گفته شد، فرش دیبا در سال های اخیر عمده تمرکز خود را بر تولیدات فرش ماشینی با نخ ابریشم مصنوعی یا پلی استر کرده است. این شرکت در جدیدترین تولیدات خود از تکنولوژی روز دنیا در تولید فرش ماشینی استفاده کرده و فرش های تولیدی با نام تجاری تینتورا به بازار عرضه کرده است. استفاده از ابریشم مصنوعی زیبایی و جلای خاصی به فرش می دهد و باعث می شود که فرش در زوایای مختلف طیف های رنگی متفاوتی را به خود بگیرد. در کنار زیبایی و درخشندگی، فرش ابریشمی بافت بسیار نرمی دارد و شکنندگی فرش های آکرولیک را ندارد. علاوه بر این، فرش های دیبا به خوبی روی سرامیک و سنگ خانه های امروزی قرار می گیرد و سر نمی خورد.محصولات فرش دیبا مقاومت نسبتاً خوبی در برابر شستشو دارند و نسبت به سایر فرش های ماشینی پرز کمتری می دهند و ضد حساسیت هستند.

معایب فرش دیبا

از معایب فرش های ابریشم مصنوعی فرش دیبا می توان به مقاومت کمتر نسبت به فرش های تولید شده با الیاف آکرولیک اشاره کرد. در نتیجه طول عمر و کارایی این محصولات نسبتاً کوتاه تر است و بهتر است در جاهایی استفاده شوند که پا خور کمتری دارند. اگر شما از فرش به عنوان یک عنصر دکوراسیون منزل خود نگاه می کنید و برای استراحت بیشتر از مبل استفاده می کنید، محصولات فرش دیبا با تنوع طرح و رنگ و قیمت پایینی که نسبت به فرش های دستبافت ابریشمی دارند می توانند گزینه بسیار مناسبی برای دکوراسیون منزل شما باشند.
تصویر فرش ماشینی طرح جدید

تنوع طرح و رنگ در فرش دیبا

اگر بخواهیم محصولات فرش دیبا را در یک کلمه توصیف کنیم، نوآوری بهترین واژه ای است که می توان در مورد آن به کار برد. تنوع طرح و رنگ در تولیدات فرش دیبا به حدی بالاست که به راحتی می تواند از این نظر با فرش های دستبافت تبریز و قم رقابت کند. هر چند کیفیت و استحکام این فرش ها با فرش های دستبافت ابریشمی قابل مقایسه نیست. محصولات تولید شده در فرش دیبا در دسته های کلاسیک، وینتیج، مدرن، تابلو فرش، و فرش کودک و نوجوان دسته بندی می شوند. به طور کلی می توان گفت فرش دیبا برای هر سلیقه ای گزینه های جذاب و چشم نوازی دارد.

قیمت و خدمات پس از فروش فرش دیبا

محصولات فرش دیبا از نظر زیبایی ظاهری تفاوت آنچنانی با فرش های دستبافت ابریشم ندارند. بنابراین، اگر زیبایی فرش از استحکام و دوام آن برای شما مهم تر است، می توانید فرش دیبا را در گزینه های خرید خود قرار دهید زیرا قیمت به مراتب پایین ترین نسبت به فرش های ابریشمی دستبافت قم و تبریز دارند. با این حال، باید بگوییم قیمت محصولات فرش دیبا نسبت به سایر تولید کنندگان فرش های ماشینی بالاتر است. نظرات در مورد قیمت و ارزش خرید این فرش ها بسیار متفاوت است. افرادی که زیبایی و درخشندگی فرش برایشان اهمیت بالایی دارد، نظر مثبتی درباره ارزش خرید فرش دیبا ارائه می دهند. این در حالیست که افرادی که استحکام، دوام و قیمت فرش برایشان مهم است، قیمت محصولات فرش دیبا را بالا می دانند.

ضمانت فرش در فروشگاه فرش دیبا

فرش دیبا محصولات خود را مانند بسیاری از عرضه کنندگان معتبر با ضمانت نامه ارائه می کند که آسایش خاطر را برای مشتریان به ارمغان می آورد. در مورد شرایط فروش ویژه و اقساطی فرش دیبا و همچنین جشنواره های مختلف آن بهتر است با مراجعه حضوری یا تلفنی با کارشناسان فروش فرش دیبا در ارتباط باشید.

طبقه اول خانه فرش

بررسی کامل خانه فرش ولیعصر

خانه فرش ولیعصر یکی از فروشگاه های معتبر فرش در سطح شهر تهران است که طیف وسیعی از انواع فرش های ماشینی، دستبافت، انواع فرش کودک و تابلو فرش را در خود جای داده است. شعبه اصلی این مجموعه در خیابان ولیعصر روبروی جام جم واقع شده است. خانه فرش ولیعصر با برندهای معتبر تولیدی فرش دستبافت و ماشینی همکاری دارد. در این مجموعه شما می توانید انواع فرش های ماشینی از 700 شانه تا 1500 شانه در طرح ها و رنگ های مختلف را مشاهده کنید. خانه فرش یکی از کامل ترین کلکسیون های فرش های نفیس دستبافت و تابلوفرش را در خود جای داده است که چشم هر بیننده ای را به خود مجذوب خواهد کرد.

کیفیت فرش در خانه فرش ولیعصر

با توجه طیف وسیعی از محصولات مختلف موجود در خانه فرش ولیعصر می توانید انواع فرش ها را با کیفیت های مختلف در این مرکز پیدا کنید. فرش های آکرولیک ماشینی در کنار قیمت مناسبی که دارند، از دوام و استحکام بسیار خوبی برخوردارند و در مقابل شستشو مقاومت خوبی دارند. در عوض، درخشندگی و زیبایی فرش های دستبافت و فرش های تولید شده با نخ ابریشم و الیاف طبیعی قابل مقایسه با فرش های ماشینی نیست. به طور کلی می توان کیفیت کلی محصولات موجود در خانه فرش را مناسب ارزیابی کرد اما به دلیل گستردگی و تنوع بالای محصولات، نمی توان در مورد متمایز بودن کیفیت فرش های این مجموعه از سایر هایپرهای تخصصی فرش در سطح کشور قضاوت کرد.

قیمت و شرایط فروش در خانه فرش ولیعصر

خانه فرش ولیعصر تسهیلات ویژه ای را برای خرید اقساطی فرش برای بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در نظر گرفته است. برای استفاده از تسهیلات خانه فرش ولیعصر هیچ نیازی به ضامن یا ارائه چک ندارید و تنها با ارائه دفترچه تأمین اجتماعی می توانید از شرایط فروش اقساطی 24 ماهه این مجموعه بهره مند شوید. با توجه به تنوع بالای محصولات و برندهای موجود در خانه فرش ولیعصر، مشتریان می توانند فرش مورد نظر خود را متناسب با بودجه و درآمد خود خریداری کنند. متأسفانه امکان خرید اینترنتی در خانه فرش وجود ندارد اما می توانید برای دریافت مشاوره به منظور خرید غیر حضوری فرش، عدد 1 را به سامانه پیامکی 10001440 ارسال کنید و یا با کارشناسان فروش خانه فرش ولیعصر تماس بگیرید.

خانه فرش ولیعصر

سایر خدمات خانه فرش ولیعصر

همانطور که گفته شد، خانه فرش ولیعصر امکان خرید اقساطی بدون بهره و بدون ضامن را برای بازنشستگان تأمین اجتماعی فراهم کرده است. یکی دیگر از خدمات ویژه خانه فرش، ارسال رایگان به سراسر کشور است که خیال شما را از بابت تحویل سریع و به موقع فرش با کمترین هزینه راحت می کند. مشاورین فروش در خانه فرش به صورت تلفنی آماده ارائه مشاوره به شما هستند تا بتوانید فرش مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید.

مقایسه فرش دیبا و خانه فرش، کدامیک برای خرید گزینه مناسب تری است؟

معیار های مختلفی برای انتخاب فرش وجود دارد اما به هر حال سلیقه مشتری در خرید فرش حرف اول و آخر را می زند. فروشگاه فرش دیبا و خانه فرش هر دو دسترسی خوبی دارند. با این حال اگر ساکن شهرهای دیگر هستید یا قصد دارید به صورت غیر حضوری خرید کنید، فرش دیبا امکان خرید غیر حضوری و اینترنتی را برای شما فراهم کرده است. از نظر تنوع و کیفیت محصولات باید بگوییم اگر شما طرفدار طرح های مدرن و نوآورانه هستید و کیفیت و دوام فرش آنچنان برایتان اهمیت ندارد می توانید فرش مورد نظر خود را از بین هزاران طرح و رنگ موجود در فرش دیبا انتخاب کنید. اما اگر به دنبال خرید فرش های خاص و نفیس هستید یا اینکه دوام و استحکام فرش برایتان مهم است، خرید از خانه فرش به واسطه تنوع برندهای موجود در این مجموعه منطقی تر است.

شرایط فروش در فرش دیبا و خانه فرش

در مورد شرایط فروش نیز هر دو مجموعه تسهیلاتی برای خرید اقساطی فرش در نظر گرفته اند که بهتر است متناسب با بودجه و شرایط تان با کارشناسان فروش هر دو تماس بگیرید و مشاوره لازم را دریافت کنید.

گفتگو کنید

10 نظر

  1. با سلام
    باید به عرض برسانم که بنده با این همه تعریف از فرش دیبا موافق نیستم
    قبل از عید ۳تخته فرش از نمایندگی هفت تیر خرید کردم که ۱تخته آن از همان ابتدا و ۲ تخته دیگر آن به تازگی شروع به بیرون زدن نخهای بافت فرش کرده و علیرغم اطلاعی که داده شده کارشناس محترم در آمدن نخهای فرش رو امری عادی دانسته اند.
    احتمالا با عادی بودن این امرطی چند سال تراکم فرش ها به نصف تقلیل پیدا میکنه

  2. من فرش دیبا خریدم بعد از چندماه تاز و پود فرش از هم جدا میشه
    کیفیت صفر خدمات پس از فروش صفر
    اصلا راضی نیستم

  3. سلام
    من 18ماهه چند تخته فرش دیبا دارم
    ولی اصلا راضی نیستم کیفیت رنگش اصلا خوب نیست بعد یه مدت رنگ پریده میشه تار و پودشمدجوریه ازش نخ میزنه بیرون
    رنگ امیزیش که انگارفقط نوک نخاش رنگ داره که اونم میپره
    خدماتم صفر اصلا پاسخگو نیستن

  4. فرش دیبا کیفیت پایین برخورد نامناسب و عدم پاسخ گویی
    کسی از دیبا فرش نخره

  5. بعد از گذشت چند ماه نخ از فرش بیرون میزنه
    من که از خریدم اصلا راضی نیستم و دیبا رو به هیچ کس معرفی نمیکنم

  6. خیلی بی کیفیته خیلی
    من که از خریدم اصلا راضی نیستم و دیبا رو به هیچ کس معرفی نمیکنم

  7. به نظر من که فرش زیبا و دلنشین و خاص پسندیه . فقط با توجه به این که ماشینیه اگه ضخامتش بیشتر بشه و ریشه هاش هم مقاوم و ظریف نباشن دیگه واقعا معرکه میشه . من که عاشق طرحها و رنگاشم . آفرین و احسنت به طراحان این برند . من که الان نزدیک به یک ساله دارم یکی هم جدیدا خریدم و این چیزایی که شما میگید نیست . فقط تو زمینه های تیره پرز و مو روش پیداست و حتما باید زود به زود جارو بشه .

    1. سلام،من تازه فرش دیبا خریدم ولی نگران کیفیتش هستم ،اینکه نخ از تار و پودش جدا بشه یا اینکه رنگ فرش به مرور تغییر کنه؟شما این مشکل رو نداشتید؟

  8. من دوتخته فرش گرفتم الان تمام تارو پودش داره جدا میشه واقعا باور کردنی نیست میخوام برم شکایت کنم

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *