خرید فرش لاکی از گذشته تا به امروز مورد توجه خریداران این فرش قرار گرفته است در گذشته دکوراسیون خانه های قدیمی به این صورت بود که از فرش لاکی برای مفروش کردن زمین و پشتی های ترکمن برای نشستن و تکیه دادن استفاده می کردند و ترکیب فرش های لاکی با پشتی های ترکمن فضای خانه را دلنواز و زیبا می کرد و ترکیب این دو از نظر هارمونی رنگ های گرم و قرمز به فضای خانه حس گرما می بخشید در دکوراسیون خانه های قدیمی رنگ های خنثی و روشن دیده نمی شد. ولی امروزه با مدرن شدن زندگی ها و کوچک شدن فضای خانه ها دکور منازل به سمت مدرن شدن و ساده شدن رفته است و در ان کمتر رنگ های قرمز و گرم به عنوان فرش به چشم می خورد امروزه سلایق عموم افراد به سمت رنگ های خنثی و روشن رفته است و این نوع رنگ ها را در ترکیب غالب دکوراسیون خود قرار می دهند. ولی ما در این مقاله قصد داریم از تاثیر خرید فرش های لاکی و نحوه ی استفاده از این فرش در دکوراسیون های مدرن شما بگوییم تا رسالت خود را در باب فرش لاکی به درستی انجام دهیم.

چگونه فرش لاکی با کیفیت را از نمونه های بی کیفیت آن تشخیص و خریداری کنیم؟

خرید فرش لاکی

قبل از شناخت فرش لاکی توضیح مختصری در مورد رنگ لاکی می دهیم رنگ لاکی یک رنگ مایل به قرمز می باشد که از آن به عنوان افزودنی در غذاهای طبیعی، وسایل آرایشی استفاده می شود و برای رنگرزی ابریشم، پنبه و پشم از آن بهره می گیرند. فرش لاکی فرشی است با زمینه ی قرمز رنگ که در آن رنگ های سورمه ای، آبی کم رنگ و کرم نیز دیده می شود که هم به صورت فرش دستبافت و هم به صورت فرش ماشینی بافته می شود فرش های لاکی در گذشته دارای طرح های گل، پرندگان، شاه عباسی از استقبال زیادی برخوردار بود ولی امروزه فرش لاکی ماشینی بیشتر با طرح های گل عرضه می شوند.

 دکوراسیون امروزی و حضور فرش های دستبافت

فرش لاکی دکوراسیون امروزی

 

خرید فرش های دستباف به خصوص فرش های لاکی برای دکوراسیون مدرن از جمله تصمیم های متفاوتی هست که هرکسی حاضر به گرفتن آن نمی شود ولی شما می توانید با در نظر گرفتن اصولی که به شما می آموزیم به آسانی در خرید فرش های  لاکی مصمم شوید.

 دکوراسیون مدرن و نقش آفرینی فرش های دستباف

فرش لاکی دکوراسیون مدرن

 

اگر قصد دارید که خانه شما دکوراسیون مدرن داشته باشد و فردی ریسک پذیر هستید ما به شما خرید فرش های لاکی را پیشنهاد می کنیم فرش لاکی با ترکیب رنگی که در طرح خود دارد می تواند هارمونی زیبایی ایجاد کند به طور مثال در ترکیب رنگ فرش لاکی رنگ هایی مثل سرمه ای، آبی کم رنگ، و کرم به چشم میخورد که شما می توانید از این رنگ ها در انتخاب رنگ مبلمان، پرده ها و اکسسوری های موجود در منزلتان استفاده کنید رنگ قرمز فرش از دو جهت می تواند برای شما مناسب باشد اگر خانواده ای هستید که از نظر رفت وآمد های خانوادگی، رفت و آمد های زیادی دارید حتما فرش لاکی را در لیست خرید فرش خود قرار دهید زیرا فرش های لاکی ذاتا چرک تاب هستند و اینکه فرش لاکی با وجود رنگ قرمزی که در زمینه اش دارد عمدتا فضای خانه ی شما را روشن و گرم می کند و اگر خانه ی شما از نظر نورگیر، ضعیف است این فرش ها می توانند به روشن شدن و گرم شدن فضای داخل خانه ی شما کمک کنند.

 دکوراسیون رنگ خنثی به همراه فرش لاکی

فرش لاکی رنگ خنثی

همانطور که می دانید امروزه رنگ های خنثی در دکوراسیون خانه های مدرن به عنوان رنگ اصلی نمایان می شوند که برای یکنواخت نشدن و جلوگیری از دلمردگی فضا خرید فرش های دستبافت لاکی می تواند شما را به سمت انتخابی درست رهنمون سازد. رنگ های کرم، طوسی و خاکستری از جمله طلایه داران خانواده ی رنگ های خنثی می باشند که اگر در دکوراسیون خود این رنگ ها را به عنوان رنگ اصلی قرار داده اید بهتر است از فرش لاکی قرمز رنگ استفاده کنید تا از بی روحی و کسلی فضا کم کنید در ضمن شما می توانید برای گرم کردن فضا از رنگ های چون زرد، طلایی و قرمز برای بقیه دکور خود استفاده کنید تا کمپوزیسیون زیرکانه ای بین رنگ های سرد و گرم ایجاد کنید تا در فضای شما تعادل به چشم بخورد.

 فرش های لاکی در دکوراسیون های کنتراستی چه تاثیری دارد؟

فرش لاکی دکوراسیون کنتراستی

کنتراست در رنگ ها می تواند دکوراسیون پویا و جذابی را برای شما رقم بزند از جمله این دکوراسیون ها می توان به دکوراسیون سیاه وسفید اشاره کرد که رنگ مشکی به تنهایی رنگی است که می تواند نقطه ی تمرکز افراد باشد و رنگ سفید رنگ آرامش و تمیزی می باشد که در کنار رنگ مشکی زیبایی خیره کننده ای ایجاد می کند در تداخل این تضاد ها خرید فرش های  لاکی برای چندین برابر کردن شکوه این کنتراست دیدنی می تواند انتخاب بسیار دقیقی باشد زیرا رنگ قرمز فرش، گرمی خانه را چندین برابر می کند و در کنار رنگ های سیاه و سفید می تواند تمرکز را از سمت رنگ سیاه بر روی خود بیاورد و در کاستن یکنواختی رنگ سفید نیز می تواند نقش مهمی ایفا کند.

گفتگو کنید

2 نظر

  1. عالی بود…هیچ فرشی فرش لاکی دستبافت نمیشه…اکثرا در خارج از ایران از فرشهای قرمز استفاده می کنن چون اصالت فرش ایرانی در رنگ قرمز هست

    1. بله دقیقا همین طوره، در خارج از ایران از برخی از فرش های لاکی برای red carpet هم استفاده می کنن.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *