این روزها بیشتر از گذشته در برخی از خانه ها دکوراسیونی به سبک بوهو دیده می شود. حال اگر شما هم به این سبک شلوغ و رنگارنگ علاقه مند شده اید، بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. به طور کلی برای اینکه بتوانید دکوراسیونی به سبک بوهو داشته باشید می توانید به راحتی با استفاده کردن از برخی از المان ها، خانه خود را طراحی کنید. استفاده از رنگ های گرم در طراحی می تواند به صمیمی شدن فضای شما کمک کند، بنابراین برای طراحی این دکوراسیون، رنگ های گرم را در اولویت قرار دهید. در سبک بوهو گیاهان می توانند حرف اول را بزنند بنابراین شما می توانید از گلدان های مختلف برای زیباتر کردن فضای خانه خود استفاده کنید. در سبک بوهو استفاده از طرح های مختلفی که با یکدیگر هارمونی دارند می تواند به فضای شما کمک کند تا به معیارهای این سبک نزدیکتر شود.

سبک بوهو

سبک بوهو چیست؟

بسیاری از افراد با دیدن این سبک در خانه های دوستان و آشنایان خود مجذوب آن شده اند ولی به طور دقیق نمی دانند که این سبک چیست و چگونه می توان این سبک را طراحی کرد؟ بیشترین چیزی که در این دکوراسیون به چشم میخورد شلوغی آن است که این شلوغی می تواند برخلاف سبک مینیمالیسم باشد. بنابراین اگر بخواهیم تعریفی دقیقی برای آن داشته باشیم بهتر است این سبک را اینگونه معرفی کنیم که آن مربوط به سبک زندگی کولی های مهاجری بوده که از مناطق مختلف چک، مهاجرت کرده اند. بنابراین می توانیم اینگونه نتیجه گیری کنیم که این سبک با معیارهای معمول و اجتماعی بسیار فاصله داشته و تنها افرادی که به این سبک علاقه مند هستند سعی می کنند تا در دکوراسیون خانه خود، از سبک بوهو استفاده کنند.

چگونه دکوراسیون بوهو داشته باشیم؟

شاید شما نیز با دیدن این سبک به آن علاقه مند شوید، بنابراین ما قصد داریم تا در این بخش شما را با چگونگی ساخت این دکوراسیون آشنا کنیم. سبک بوهو در مقایسه با سایر سبک ها می تواند کمی شلوغ تر به نظر برسد. بنابراین اگر قصد دارید خانه ای به سبک بوهو داشته باشید می توانید با جمع کردن اکسسوری های متعدد به شلوغ شدن خانه خود کمک کنید. حال ما قصد داریم تا در این بخش شما را با موارد بیشتری از این سبک آشنا کنیم.

استفاده از رنگ های گرم

یکی از مشخصه های مهم سبک بوهو استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون است. بنابراین شما می توانید به راحتی با رنگ کردن دیوارها با رنگ های گرم، به راحتی با اضافه کردن اکسسوری های بوهو، خانه خود را زیباتر از آنچه که هست به نمایش بگذارید. برخی دیگر ترجیح می دهند که برای رنگ دیوارها از رنگ های خنثی استفاده کنند. چرا که رنگ های خنثی در کنار اکسسوری هایی با رنگ های گرم، نمی تواند فضا را بیش از حد شلوغ و گرم کند.

گیاهان حرف اول را می زنند

بوهو و افرادی که به آن علاقه مند هستند، می دانند که گیاهان می توانند نقش بسیار مهمی در زیبایی و منحصر به فرد کردن فضا ایفا کنند. بنابراین شما می توانید با در نظر گرفتن سلیقه خود، از انواع گلدان ها و گیاهان برای فضا خود استفاده کنید. در این میان استفاده از گلدان های مکرومه می تواند زیبایی خاصی را به فضای شما ببخشد. بنابراین شما می توانید با آویزان کردن این گلدان ها به دیوارهای خانه خود، در هر سمتی از دیدن گیاهان سبز لذت ببرید.

گیاهان در سبک بوهو

بازی با موتیف ها در اکسسوری ها

بوهو یک سبک شلوغ است ولی این به این معن نیست که شما هر چیزی را که دارید در کنار هم قرار دهید و فکر کنید که سبک بوهو را ایجاد کرده اید. استفاده از اکسسوری هایی که موتیف های هماهنگ دارند می تواند به دکوراسیون خانه شما کمک کند تا از شلوغی و بی هویتی خارج شده و به راحتی با سایر المان های موجود در خانه به تعادل و تناسب برسد.

مبلمان راحتی به جای مبلمان استیل

این سبک می تواند در اوج شلوغی هایی که دارد، افراد را در انتخاب اکسسوری های موجود در دکوراسیون راحت بگذارد. بنابراین شما می توانید با خرید مبلمان راحتی به شرطی که مبلمان شما ارتفاع کمی داشته باشد، می توانید یک خانه بوهویی داشته باشید. استفاده از پاف ها نیز می تواند در این دکوراسیون نقش مهمی را ایفا کند. از طرفی شما می توانید با پهن کردن یک قالیچه کوچک در فضای نشیمن خود نزدیک تلویزیون، با قرار دادن کوسن های رنگارنگ و پاف های زیبا فضایی دنج برای خود و خانوادتان بسازید.

استفاده از پاف و کوسن در سبک بوهو

صنایع دستی ایرانی اکسسوری های جذاب در خانه

بسیاری از ما عادت داریم زمانی که به یک شهر سفر می کنیم از صنایع دستی آن شهر خریداری کرده و به عنوان سوغاتی آن را به خانه می آوریم. اگر خانه شما به سبک بوهو است شما می توانید صنایع دستی خود را که می تواند یک قالیچه کوچک یا مجسمه های رنگارنگ باشد را در خانه خود استفاده کنید. وجود قالیچه های لاکی و فرش لاکی در خانه ای به سبک بوهو، می تواند علاوه بر گرما بخشیدن به خانه، زیبایی آن را چندین برابر کند.

بنابراین:

اگر می خواهید خانه شما مانند تمامی خانه هایی که تا الان دیده اید نباشد، می توانید دکوراسیون خانه خود را به سبک بوهو تغییر بدهید. این سبک این امکان را به شما می دهد که به راحتی با استفاده از رنگ های گرم و اکسسوری های متعدد فضایی دنج و در عین حال صمیمی را برای خود پدید آورید. استفاده از کوسن های رنگارنگ و پاف های موتیف دار نیز می تواند انتخاب هوشمندانه ای به شمار برود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *