طراحی های کاربردی و خلاقانه اتاق کودک تاثیر مستقیمی روی روحیه کودک شما دارد، پس برای طراحی اتاق کودکتان باید اتاقی را برای او بسازید که کودک دلبند شما در آن اتاق زمان خود را به بهترین شکل ممکن سپری کند و از وقت گذراندن در آن اتاق لذت ببرد. آیا می دانید برای اینکه بتوانید یک اتاق کودک عالی داشته باشید به چه چیزهایی احتیاج دارید؟ ما در اینجا دقیقا می خواهیم مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم که با کمک گرفتن از آنها بتوانید یک اتاق کودک عالی داشته باشید. وسایل کاربردی و فوق العاده خلاقانه را در کنار هم برای شما جمع اوری کرده ایم تا با ایده گرفتن از این وسایل و طراحی ها بتوانید یک اتاق خواب عالی برای کودکتان درست کنید.

انتخاب فرش برای اتاق کودک

یکی از نکاتی که باید در طراحی اتاق کودک به آن توجه داشته باشیم، خرید فرش برای اتاق کودک است که باید بیش از قیمت به جنس الیاف و رنگ آن توجه داشته باشیم. رنگ و جنس فرش تاثیر مستقیمی در روحیه کودک شما دارد. رنگ های روشن ملایم احساس آرامش را می دهد. رنگ های تیره و رنگ های جیغ باعث خشن شدن و تاثیر منفی در روحیات کودکان می گذارد. پس این نکته را فراموش نکنید که رنگ فرش اتاق خواب بسیار مهم و ضروری است.

قبل از خرید فرش از شهر فرش یا آقای فرش حتماً مقاله مرتبط در سایت را بخوانید

استفاده از قفسه کتاب پارچه ای و شلف های دیواری

قفسه کتاب پارچه ای

عادت به کتاب خوانی از سنین پایین در کودکان شکل می گیرد پس کتابخانه جزو مواردی است که حتما باید در دکوراسیون اتاق کودکتان جا داشته باشد. ما دو پیشنهاد برای شما داریم که هم هماهنگی و نظم کتاب ها را تضمین می کند و هم فضای کمی اشغال می کند، اولین پیشنهاد ما قفسه کتاب پارچه ای است که به راحتی هم بر روی دیوار نصب می شود و هم نوع طرح پارچه اش را می توانید با توجه به رنگ دیوار اتاق کودکتان انتخاب کنید و دیوار را هم از سادگی در بیاورید. همچنین در صورت تمایل حتی می توانید این قفسه کتاب پارچه ای را در قسمت انتهای تخت کودکتان نیز آویزان کنید. دومین پیشنهاد ما برای دکوراسیون اتاق کودکتان استفاده از شلف های دیواری است. شلف ها جزو لوازم تزئینی هستند که برای نظم دهی و مرتب دیده شدن اشیاء بسیار به کار می آیند و به همین دلیل در دکوراسیون اتاق کودک استفاده از آنها بسیار توصیه می شود. با استفاده از این شلف های دیواری می توانید کتابها، عروسکها و وسایل کودکتان را به طور مرتب و منظم بچینید. این شلف ها را بر روی هر قسمتی از دیوار که بخواهید می توانید نصب کنید.

استفاده از آویزه های دیواری جذاب

آویزه های دیواری

ما تصمیم گرفتیم پیشنهادی به شما بدهیم. چوب لباسی هارا از درون کمدهایتان بیرون بیاورید حتی همراه با لباس هایی که بر روی آنها آویزان هستند. به لطف آویزه های دیواری لباس های کودک شما دیگر نیازی ندارد که حتما درون کمد باشد. آویزه های دیواری یک طراحی کاربردی و خلاقانه برای اتاق کودک به حساب می رود زیرا با به کار گیری آنها می توانید استفاده ی بیشتری از فضای اتاق و فضای کمد هایتان ببرید. این آویزها فقط مختص لباس ها نیستند و روی آنها می توانید سبد های مختلف، وسایل تزئینی و … نیز آویزان کنید.همچنین این آویزها وقتی زیر شلف های دیواری نصب شوند یک طرح بسیار خاص و زیبا به وجود می آورند.

استفاده از قلاب هایی که روی دیوار نصب می شوند

 

یک ایده ی بسیار زیبا برای دکوراسیون اتاق کودک استفاده از قلاب هایی است که بر روی دیوار نصب می شوند و بسیار هم کم هزینه هستند. این قلاب های کوچک امروزه در طرح های مختلفی در بازار موجودند و در دکوراسیون اتاق کودک بسیار محبوب شده اند. با استفاده از این قلاب ها دیگر نیازی نیست که همه ی لباس های کودک خود را درون کمد قرار دهید. علاوه بر آن استفاده از این قلاب ها در دکوراسیون داخلی اتاق کودک از فلسفه ی “فونته سوری” الهام گرفته شده است. زیرا با استفاده از این قلاب ها و جلوی دید کودک قرار دادن لباس هایش فرزند شما خودش می تواند لباسی که می خواهد بپوشد را انتخاب کند و این موضوع یک حس استقلال به کودک القا میکند.

قلاب های دیواری

استفاده از وسایل مخصوص به عنوان جای اسباب بازی

اتاق کودک

به عنوان یک مادر، بزرگترین دغدغه و نارضایتی شما هم بی نظم بودن اسباب بازی های کودکتان و شلوغ بودن محیط اتاق آنها است؟ ما یک راه حل بسیار کار آمد و خلاقانه برای بر طرف کردن این موضوع برای شما داریم که بسیار هم کم هزینه است. سبد هایی کوچک روی دیوار اتاق کودکتان نصب کنید و اسباب بازی هارا درون این سبد ها قرار دهید. یا از جا جورابی های معمولی استفاده کنید. آن را روی دیوار نصب کرده و در تک تک جای جوراب های آن یک عروسک قرار دهید. سبد های پلاستیکی و پارچه ای نیز در این زمینه بسیار کار آمد هستند اما در خرید این سبد ها سعی کنید سایز مناسبی را برای کودکتان خریداری کنید و به راحتی با استفاده از همین وسایل ساده اتاق کودک خود را ساماندهی کنید.

استفاده از دستگیره های عروسکی

دستگیره های عروسکی

آیا دوست دارید که در دکوراسیون اتاق کودک خود حتی کوچکترین جزئیات هم جذاب و سرگرم کننده باشد؟ می توانید دستگیره های ساده ی کشوها و کمد های اتاق کودکتان را با توجه به سلیقه ی کودکتان یا تم رنگی اتاق کودکتان تغیر دهید و از دستگیره های عروسکی شکل استفاده کنید. مثلا می توانید از ماشین های اسباب بازی کوچک خود فرزندتان به جای دستگیره ی کشو ها یا کمد ها استفاده کنید که این حرکت هم می تواند برای کودکتان بسیار جذاب و سرم گرم کننده باشد و هم اتاق را از حالت معمولی و کسل کننده خارج کند.

استفاده از فلزات مغناطیسی

فلزات مغناطیسی اتاق کودک

در اینجا برای دکوراسیون اتاق پسرانه ایده ای داریم که حکم طلا را برای والدین دارد. همانطور که همه ی ما می دانیم پسر بچه ها عاشق ماشین ها و اسباب بازی های فلزی هستند و همین مسئله همیشه باعث بی نظم نشان دادن اتاق آنها می شود . استفاده از شلف های مغناطیسی در دکوراسیون اتاق کودک یک ایده ی بسیار کار آمد و خلاقانه است که هم برای کودکتان بسیار جذاب است و هم از بی نظمی و شلوغی اتاق آنها جلوگیری می کند. همچنین می توانید از صفحه های مغناطیسی به جای شلف های مغناطیسی نیز استفاده کنید. با نصب یک صفحه مغناطیسی بر روی دیوار اتاق کودکتان می توانید کمک کنید که حروف، اعداد و اشکال هندسی را نیز راحت تر یاد بگیرد و این امر یک ایده ی بسیار جالب است و دکوراسیون اتاق کودکتان را بسیار خاص نشان می دهد.

استفاده از تخته سیاه های گچی

تخته سیاه های گچی

در سالهای اخیر یکی از پر طرفدارترین المان ها برای دکوراسیون اتاق کودک استفاده از تخته سیاه است که با استفاده از مداد های گچی موجود در بازار که گرد گچ کمتری را برای جلوکیری از آسیب های تنفسی و جسمانی در فضا پخش می کنند، می تواند انتخابی بی عیب و نقص برای دکوراسیون اتاق کودک باشد. تخته سیاه علاوه بر جذابیتی که به دکوراسین اتاق کودک می دهد یک وسیله ی آموزشی نیز به حساب می رود. تخته سیاه به دلیل فضای بیشتری که نسبت به کاغذ برای نقاشی در اختیار کودک قرار می دهد می تواند برای آنها بسیار جذاب باشد زیرا کودک می تواند قدرت تخیل و نقاشی خود را به صورت گسترده تری به نمایش بگذارد. با داشتن یک تخته سیاه در اتاق کودک خود مطمئن باشید که کودک عزیزتان ساعت های زیادی را به بازی و سرگرمی با آن می گذراند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *