چرا وجود مرطوب کننده ها در روتین های پوستی الزامی است؟

اگر شما پایبند به روتین های پوستی هستید، می دانید که استفاده از مرطوب کننده تا چه میزان می تواند ارزشمند باشد. بنابراین شما می توانید با توجه به نوع پوست خود یکی از مناسب ترین نوع مرطوب کننده ها را انتخاب کرده و آن ها را برای پوست خود استفاده کنید. کرم های مرطوب کننده می تواند به شادابی و سلامتی پوست شما کمک کند. حال در این میان بسیاری از ما به طور ناخواسته و ندانسته کارهایی انجام می دهیم که سبب خشکی پوست ما می شود، حال بهتر است برای رفع کردن این مشکل از مرطوب کننده ها و آبرسان های مناسب برای پوست خود استفاده کنیم، تا آثار خشکی به طور کامل از روی پوست ما از بین برود. وجود یک مرطوب کننده می تواند آب از دست رفته پوست را به آن بازگردانند و از همه مهمتر چربی های موجود در پوست را به حالت اعتدال برساند. بنابراین استفاده از مرطوب کننده حداقل دوبار در طول شبانه روز شدیدا توصیه می شود.

استفاده از کرم مرطوب کننده

تفاوت مرطوب کننده ها و آبرسان ها در چیست؟

اگر از یک روتین پوستی استفاده کنید، وجود مرطوب کننده ها و آبرسان ها الزامی است. بنابراین بهتر است این نکته را بدانید که استفاده از آن ها، با یک هدف خاص طراحی شده است. مرطوب کننده ها پایه های روغنی داشته است و به دلیل تشکیل لایه ای بر روی پوست، مانع از خارج شدن آب داخل پوست می شود. در مقابل مرطوب کننده ها، آبرسان ها قرار دارند که می توانند به راحتی آب را از هوا و پوست جذب کرده و به ناحیه ای که شما از آبرسان ها استفاده کرده اید انتقال دهد. بنابراین شما می توانید برای پوست های کم آب و دهیدراته خود، از انواع آبرسان ها استفاده کنید تا رطوبت کافی را به پوست شما برساند.

چه عواملی سبب دهیدراته شدن پوست می شود؟

اگر تا به حال با ویژگی های پوست های دهیدراته آشنایی نداشتید، بهتر است بدانید که چه عواملی سبب دهیدراته شدن پوست شما می شود؟ دهیدراته شدن پوست ربطی به خشک بودن پوست ندارد، متاسفانه تمامی پوست ها استعداد دهیدراته شدن را دارند بنابراین بهتر است با آگاهی یافتن از تمامی عواملی که سبب دهیدراته شدن پوست شما می شود، میزان رطوبت و آبرسانی پوست خود را افزایش دهید.

  • برخورد اشعه UVA
  • شستشو با آب قلیایی
  • بالا رفتن سن
  • استفاده از لایه بردارهای قوی
  • کم خوابی
  • استرس
  • تغییرات آب و هوایی
  • تغییر رژیم های غذایی
  • دلایل دهیدراته شدن پوست

ترکیبات مورد استفاده در مرطوب کننده ها

بهتر است اگر قصد خرید یک مرطوب کننده مناسب را برای پوست خود دارید، از ترکیبات آن مطلع شوید. چرا که آگاهی نداشتن از ترکیبات مورد استفاده در مرطوب کننده ها می تواند سبب شود که شما محصولات بی کیفیت و درجه دو و سه را برای پوست خود خریداری کنید.

  • روغن دانه های گیاهی مانند شاهدانه، بادام و نارگیل
  • روغن شی باتر
  • روغن های گیاهی مانند جوجوبا، رز هیپ، روغن درخت چای و اسکوالن
  • روغن معدنی
  • لانولین
  • موم عسل
  • اسید استئاریک

با استفاده از مرطوب کننده ها به جنگ پیری بروید

اگر تا به امروز استفاده از مرطوب کننده ها را ضروری نمی دانستید، بهتر است از امروز وجود آن ها را در لیست روتین های روزانه خود قرار دهید. مرطوب کننده ها به دلیل ساختار روغنی که دارند می توانند مولکول های آب را درون پوست شما، محاصره کنند و از تبخیر شدن آب درون پوست شما جلوگیری کنند. بنابراین کاملا طبیعی خواهد بود که استفاده از مرطوب کننده ها سبب می شود که پوست شما دچار پیری زودرس نشود. داشتن یک مرطوب کننده خوب در روتین های شبانه روزی می تواند سبب شود که پوست شما آب و رطوبت خود را از دست ندهد و از همه مهمتر دچار چین و چروک نشود. کرم های ضد آفتاب می تواند به پوست شما کمک کند تا خاصیت ارتجاعی خود را از دست ندهد و همواره در همه حال رطوبت خود را حفظ کند.

پیری زود رس و کرم مرطوب کننده

برای مرطوب شدن بهتر پوست، چه کنیم؟

شاید اگر این نکته را بدانید زودتر لایه برداری و استفاده از اسکراب را در روتین های هفتگی خود قرار می دهید. برای اینکه بتوانید پوست خود را بهتر مرطوب کنید نیاز دارید که پوست خود را برای این کار آماده کنید. یکی از موثر ترین راه ها برای اینکه بتوانید راه را برای نفوذ کرم باز کنید، لایه برداری و پاک کردن سطح پوست از سلول های مرده است. بنابراین بهتر است برای اینکه بتوانید به سلول های زنده پوست خود، رطوبت لازم را برسانید با خارج کردن سلول های مرده، رطوبت لازم را به سطح و عمق پوست خود برسانید. استفاده از کرم های مرطوب کننده ای که SPF دارد می تواند پوست شما را در برابر نور آفتاب مقاوم تر کند.

پوست های چرب از چه نوع مرطوب کننده ای استفاده کنند؟

پوست های چرب و مستعد جوش نباید از کرم هایی که حاوی روغن نارگیل و روغن زیتون هستند استفاده کنند، چرا که این مواد به دلیل داشتن کومدون ها سبب انسداد جوش ها و تبدیل شدن آن ها به آکنه ها می شود.

بنابراین

استفاده از یک مرطوب کننده با کیفیت را در روتین های روزانه و شبانه جدی بگیرید. از طرفی استفاده از کرم های مرطوب کننده سبب می شود که پوست شما دیرتر پیر شده و دچار چین و چروک شود. داشتن یک پوست لایه برداری شده می تواند به جذب سریع تر و بهتر کرم های ضد آفتاب کمک کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *