باید هایی در دکوراسیون اتاق نوزاد می تواند این امکان را به شما بدهد که به راحتی بهترین اتاق را برای فرزند دلبندتان به وجود بیاورید. دکوراسیون اتاق نوزاد مهم ترین موضوع بعد از مشخص شدن جنسیت فرزند شما می باشد و شما با در نظر گرفتن این موضوع با توجه به نیازهای نوزاد خود دکوراسیون اتاق او را انتخاب می کنید که این انتخاب شما باید کاملا هوشمندانه و براساس فضا، هزینه، و سلیقه ی شما باشد با ما در دکوراسیون و چیدمان اتاق نوزاد خود همراه شوید.
دکوراسیون اتاق نوزاد می تواند بسیار جذاب شود در صورتی که شما به چند نکته ی ساده توجه کنید.

نورپردازی اتاق نوزاد به چه صورت است؟

نورپردازی اتاق نوزاد

 

ابتدا باید محل قرار گرفتن اتاق نوزاد خود را تصور کنید نوزاد شما قبل از هر چیز به نور طبیعی خورشید احتیاج دارد پس اتاق او را در محلی انتخاب کنید که حتما پنجره و نورگیر داشته باشد سپس میزان نور را اندازه گیری کنید اگر مقدار نور در اتاق نوزاد بالا باشد بهتر است در دکوراسیون اتاق نوزاد خود تامل کنید و از رنگ های سرد و خنثی به عنوان رنگ های اصلی دکوراسیون اتاق نوزاد استفاده کنید تا از شدت گرمای اتاق کاسته شود ولی اگر میزان نور کم بود برای رنگ دکوراسیون اتاق نوزاد خود از رنگ های گرم استفاده کنید تا از سرد بودن محیط کم کنید.

پرده در اتاق نوزاد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

پرده اتاق نوزاد

 

پرده اتاق نوزاد از مسائل مهم در دکوراسیون اتاق نوزاد می باشد بهتر است از پرده های قابل تنظیم استفاده کنید مانند پرده های کرکره ای، این پرده ها نور را مستقیما وارد فضا نمی کند و قابل تنظیم است و برای اتاق نوزاد بهترین گزینه می باشد در اتاق نوزاد از پرده های شلوغ و والان دار به هیچ عنوان استفاده نکنید زیرا فضای اتاق نوزاد نباید شلوغ به نظر بیاید پس بهتر است که پرده بر اساس تناسبش با دکوراسیون اتاق نوزاد انتخاب شود.

رنگ اتاق نوزاد باید برچه اساسی انتخاب شود؟

قبل از به دنیا آمدن نوزاد خود حداقل از یک ماه قبل اگر قصد رنگ آمیزی اتاق نوزاد را دارید این کار را انجام دهید زیرا بوی رنگ برای نوزاد غیر قابل تحمل است در انتخاب رنگ برای اتاق نوزاد این نکته بسیار حائز اهمیت است که آیا شما تمایل دارید که این رنگ چند سال بر روی دیوار های اتاق بماند یا نه؟ اگر به ماندگاری رنگ فکر میکنید از رنگ روغنی استفاده کنید در غیر اینصورت رنگ های آکرلیکی که با آب مخلوط می شوند بهترین انتخاب برای اتاق نوزاد شما می باشد.
جنسیت نوزاد در انتخاب رنگ و دکوراسیون اتاق نوزاد بسیار موثر است ولی نباید از این نکته غافل شد که وجود رنگ های خنثی مانند سفید، طوسی و… در اتاق نوزاد لازم است زیرا قدرت بینایی نوزاد بسیار محدود است و قادر به شناسایی سه رنگ سیاه، سفید و طوسی می باشد و وجود رنگ هایی مثل رنگ قرمز در دکوراسیون اتاق نوزاد می تواند در بینایی او مشکل ایجاد کند. برای دکوراسیون اتاق نوزاد پسر از رنگ های سرد مانند آبی، سفید، و طوسی به عنوان رنگ پایه می توانید استفاده کنید رنگ های کرم و قهوه ای نیز از رنگ های زیبا برای دکوراسیون اتاق نوزاد پسر می باشد برای دست یافتن به یک ترکیب بندی عالی در رنگ دکوراسیون اتاق نوزاد پسر از رنگ های مثل زرد، بنفش، نارنجی غافل نشوید تابلو، صندلی و آویز های دیواری بهتر است از رنگ هایی باشد که حس هیجان و شادی را به نوزاد انتقال دهد.

رنگ آبی اتاق نوزاد

دکوراسیون آبی اتاق نوزاد

 

اگر آرامش بخش بودن محیط اتاق نوزادتان برایتان مهم است رنگ آبی این آرامش را به شما هدیه می دهد و همچنین این رنگ برای مادرانی که بعد از زایمان در معرض افسردگی هستند بهترین رنگ می باشد و می تواند اضطراب آن ها را کاهش دهد. رنگ آبی در کنار نارنجی می تواند حس فعالیت و پویایی فرزند شما را تحریک کند. اگر در رنگ آمیزی دکوراسیون اتاق نوزاد از دو رنگ میخواهید استفاده کنید رنگ آبی را به دیوار پشت تخت اختصاص دهید. رنگ آبی فروانی بسیاری دارد و از این حیث انتخاب خوبی است ولی رنگ آبی بعد از مدتی خسته کننده می شود پس ما پیشنهاد می کنیم که اگر میخواهید دیوار های اتاق چند سالی رنگ ثابت داشته باشد از رنگ آبی استفاده نکنید. رنگ آبی برای رنگ آمیزی دکوراسیون اتاق نوزاد پسر بسیار مناسب می باشد.

رنگ سبز اتاق نوزاد

دکوراسیون سبز اتاق نوزاد

 

رنگ سبز به عنوان رنگ مکمل در ترکیب با رنگ نارنجی بسیار دلنشین است و این رنگ ترکیب لطیف و زیبایی را در سیسمونی نوزاد شما ایجاد می کند علاوه بر آن رنگ سبز قوه ی یادگیری و خواندن و نوشتن فرزند شما را تقویت می کند. رنگ سبز جزو رنگ هایی است که برای رنگ دکوراسیون اتاق نوزاد پسر و دختر استفاده می شود.

رنگ کرم اتاق نوزاد

دکوراسیون کرم اتاق نوزاد

رنگ های کرم و قهوه ای می تواند به عنوان رنگ های جدید برای دکوراسیون انتخاب خوبی باشد و ترکیب بندی این رنگ های خنثی با بقیه رنگ ها بسیار آسان می باشد و این رنگ ها می تواند حس دلپذیری را به داخل اتاق نوزاد هدیه کند. دکوراسیون اصلی اتاق نوزاد را کرم در نظر بگیرید که با اکسسوری های مانند تابلوی قرمز، صندلی زرد و نارنجی مزین شده است و این رنگ ها در کنار رنگ کرم می تواند احساس هیجان را به اتاق نوزاد هدیه کند.این رنگ با توجه به سلایق شما می تواند انتخاب خوبی برای اتاق نوزاد پسر شما باشد.

حذف رنگ سیاه و قرمز در اتاق نوزاد

سیاه و قرمز به هیچ عنوان نباید به عنوان رنگ اصلی اتاق نوزاد استفاده شود ولی از رنگ قرمز می توان در اکسسوری های اتاق نوزاد بهره برد.

چیدمان ایمن دکوراسیون اتاق نوزاد

ایمنی اتاق نوزاد

چیدمان ایمن دکوراسیون اتاق نوزاد مسئله ی بسیار مهمی برای محفوظ ماندن نوزاد شما می باشد پس لطفا در خریدن سیسمونی برای نوزاد خود ابتدا به این موضوع دقت کنید که آیا این وسیله مناسب اتاق نوزاد می باشد یا نه؟ در خرید خود لطفا از خریدن وسایل اضافی و بدون استفاده و صرفا جهت چشم و هم چشمی بپرهیزید زیرا با وجود این همه وسیله در اتاق نوزاد جایی برای رفت و آمد خودتان به اتاق نوزاد نمی ماند و اتاق فضایی شلوغ به نظر می اید که در پیدا کردن وسیله های ضروری نوزاد هم شما را دچار مشکل خواهد کرد.و احتمال زمین خوردن خودتان و آسیب دیدن نوزاد نیز افزایش پیدا می کند.

وجود صندلی در دکوراسیون اتاق نوزاد

صندلی اتاق نوزاد

وجود صندلی در دکوراسیون اتاق نوزاد می تواند حائز اهمیت باشد در اتاق نوزاد وجود یک صندلی ضروری است زیرا مادر به هنگام شیر دادن نیاز دارد که در اتاق نوزاد باشد و حتی شب اگر نوزاد در خواب بی قراری می کرد و نمی خوابید مادر و پدر به راحتی بتوانند در اتاق اوبنشیندواز او مراقبت کنند و در سنین بالاتر پدر و مادر برای قصه گفتن به فرزندانشان احتیاج دارند تا درفضایی بنشینند که بهتر است این صندلی مطابق با دکوراسیون اتاق نوزاد انتخاب شود که فضای اتاق را زیباتر و دلنشین تر کند.

گفتگو کنید

1 نظر

  1. فروشگاه نورینه

    تولید کننده و عرضه کننده لوستر کودک و نوجوان

    لوستر کودک و تزئینات اتاق کودک، یکی از دغدغه های والدین بوده و مجموعه نورینه به این امر کاملا واقف بوده و هست.

    مأموریت ما، تحقق رویای مادران ایرانی

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *