چرا باید از تونر در روتین های پوستی استفاده شود؟

استفاده از تونرها می تواند سبب شود تا پوست شما در عین حال که از تمامی آلودگی ها به طور کامل پاک می شود، با تنظیم شدن ph خود به جوانسازی پوست شما کمک کند.

آیا شما نیز جزو خانم هایی هستید که به سلامتی پوست خود توجه می کنید؟ اگر پاسختان مثبت است، قطعا از ماده ای به نام تونر در روتین های پوستی خود استفاده می کنید. حال ما قصد داریم تا در این مقاله شما را با تونر و دلیل استفاده آن در روتین های پوستی آشنا کنیم. تونر یک پاک کننده عمیق بوده که وظیفه دارد پوست شما را به صورت عمقی پاک بکند. همه ما از روش های گوناگونی برای پاک کردن آرایش خود از روی پوست استفاده می کنیم، که ممکن است با استفاده از این روش ها نتوانیم به صورت عمقی آلودگی های موجود بر روی پوست خود را از بین ببریم، بنابراین پس از استفاده از شوینده های مناسب برای پوست خود سعی می کنیم تا با استفاده از تونرها آلودگی های موجود بر روی پوست خود را از بین ببریم و میزان PH پوست خود را با توجه به نوع پوست خود متعادل کنیم.

استفاده از تونر

چه زمانی استفاده از تونرها در روتین های پوستی پیشنهاد می شود؟

بسیاری از خانم هایی که به سلامتی پوست خود توجه  می کنند و از روتین های پوستی استفاده می کنند می دانند که در روتین های پوستی خود، برای تنظیم کردن PH پوست خود به تونرها نیاز دارند. بنابراین ما قصد داریم تا در این بخش شما زمان مصرف تونرها را به شما آموزش دهیم. به طور کلی روتین های پوستی به صورت روزانه و شبانه است. در روتین های روزانه و شبانه شما پس از اینکه از شوینده صورت استفاده کردید می توانید به راحتی از تونرها استفاده کنید. چرا که پس از اینکه شما پوست خود را با شوینده ها شستید، امکان باقی ماندن آلودگی ها راعماق پوست شما همچنان بالا است ، بنابراین بهتر است برای اینکه مطمئن شوید، آلودگی های عمقی پوست شما از بین رفته است از تونرهای متناسب با پوست خود استفاده کنید.

استفاده از تونر در روتین های پوستی

 دلایل استفاده از تونر در روتین های پوستی

تونرها پس از اینکه پوست صورت خود را با انواع شوینده ها شستید می تواند به عنوان یک ماده پاک کننده قوی برای پوست معرفی شود. حال ما در این بخش قصد داریم تا شما را با مزایای استفاده از تونرها آشنا کنیم.

  • پاکسازی عمیق پوست
  • تنظیم کننده PH پوست
  • ترمیم کننده پوست
  • کوچک کننده منافذ روی پوست
  • از بین برنده التهابات پوستی
  • آماده کردن پوست برای جذب آبرسان ها و مرطوب کننده ها

 PH پوست صورت باید در چه بازه ای باشد؟

دانستن میزان PH پوست می تواند به شما کمک کند تا به راحتی برای پوست خود فرآورده های آرایشی و بهداشتی فراهم نموده و از آنها استفاده کنید. به طور کلی PH بازه ای بین 0 تا 14 را دارد که از 0 تا 6 میتواند در بازه اسیدی باشد، عدد 7 خنثی است و از عدد 7 تا 14 می تواند در خاصیت بازی قرار بگیرد. حال PH مناسب پوست بین عدد 5 و 6 قرار گرفته است که این موضوع می تواند بیانگر این باشد که PH پوست معمولی در بازه اسیدی قرار گرفته است. حال اگر این میزان به سمت قلیایی شدن برود پوست می تواند محل مناسبی برای جذب انواع باکتری ها باشد. با قلیایی شدن پوست اسیدهای چرب روی پوست از بین می رود و از همه مهتر پوست به سمت خشک شدن می رود.

چه عواملی سبب تغییر PH پوست می شود؟

بسیاری از افراد نمی دانند که انجام دادن کدام یک از کارها سبب تغییر PH پوست می شود. همه ما عادات اشتباهی داریم که انجام دادن آن ها سبب می شود تا PH پوست ما تغییر کند. رژیم غذایی نامناسب، عدم استفاده از مرطوب کننده ها، استفاده از لوازم آرایشی تاریخ گذشته و داشتن مشکلات گوارشی می تواند بر روی PH پوست شما تاثیرات بدی بگذارد. حال شما می توانید با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و استفاده از روتین های روزانه و شبانه ای که در آن مصرف آبرسان ها، مرطوب کننده ها و تونرها الزامی است PH پوست خود را به بازه نرمال آن برسانید.

تنظیم کننده PH پوست

چگونه از تونرها استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از تونرها بسیار مهم بوده و بهتر است با مطالعه این بخش به صورت کاملا صحیح و اصولی از تونرها برای پاکسازی پوست خود استفاده کنید. همانطور که میدانید تونرها به صورت مایع بوده و بهتر است برای استفاده از آن از پدهای آرایشی استفاده کنید. شما می توانید با ریختن چند قطره تونر بر روی پدهای آرایشی خود، آن را بر روی گونه ها، چانه، صورت، پیشانی و گردن بمالید. پس از اینکه از تونر برای پاک کردن عمقی صورت خود استفاده کردید بهتر است که چند دقیقه صبر کنید و سپس سراغ آبرسان ها و مرطوب کننده ها بروید. از مهمترین نکاتی که شاید به آن توجه نشود این است که در ترکیبات تونری که شما استفاده می کنید، به هیچ عنوان نباید از الکل استفاده شود. چراکه وجود الکل در تونرها سبب سرخ شدن و ایجاد آکنه بر روی پوست می شود.

پس

این روزها بسیاری از خانم ها در تلاش هستند تا با شناسایی نوع پوست خود، روتین های پوستی خود را به درستی انجام دهند. حال استفاده از تونرها می تواند به پوست شما کمک کند تا PH آن کنترل شود، و به سمت قلیایی شدن نرود. چرا که اگر PH پوست به سمت قلیایی شدن برود امکان خشک شدن و از دست رفتن سلول های چربی در پوست شما افزایش می یابد. بنابراین شما می توانید با استفاده از یک تونر مناسب پس از شستن صورت خود با شوینده های صورت، به پاکسازی عمقی پوست خود کمک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *