خرید زیرکانه ی فرش وینتیج (کهنه نما) هنگامی صورت می گیرد که شما علاقه مند به دکوراسیون مدرن می باشید و از طرفی از رنگ های تند و شلوغ برای دکوراسیون خود استفاده نمی کنید در این صورت فرش وینتیج بهترین گزینه برای شما در خرید می باشد. فرش وینتیج به زبان ساده همان فرش کهنه نما می باشد که با زیرکی هرچه تمام طراحی شده است شاید در وهله اول در نظر خریدار، فرش دست دوم استفاده شده به نظر بیاید ولی در اصل این فرش به صورت کهنه طراحی شده است. برای خانه های مدرن و مینیمالیستی بهترین انتخاب می تواند فرش های وینتیج باشد زیرادر طراحی این فرش ها بر خلاف فرش های سنتی از طرح ها و رنگ های ساده و کم رنگ و اشکال ساده و بدون ترنج استفاده شده است.

علت خرید زیرکانه فرش وینتیج (کهنه نما) از گذشته تا امروز

فرش وینتیج

از گذشته تا به امروز فرش های دستبافت در بین فرش های پر طرفدار در دنیا محسوب می شود که این فرش برخلاف فرش های ماشینی هر چه قدر پاخور بیشتری داشته باشد ارزش و اصالت فرش را چند برابر می کند از گذشته این عقیده در بین طرفداران فرش دستبافت مرسوم بوده است که یک فرش هرچه قدر از نظر زمانی عمر بیشتر و پاخور بیشتری داشته باشد ارزش زیادی خواهد داشت و به همین دلیل است که بعضی از خریداران به دنبال فرش های کهنه تر می باشندو همین طور در گذشته بسیاری از افراد رنگ های تند و پر رنگ فرش را نمی پسندیدند و به همین علت فرش های خود را در کوچه ها و خیابان ها پهن میکردند تا فرش دستبافت آن ها کهنه نما شود. ولی امروزه به دلیل گران بودن فرش های دستبافت خریدن آن برای خریداران سخت شده و خریداران فرش به سمت فرش های ماشینی با قیمت مناسب روی آورده اندکه در این بین طرفداران فرش دستبافت کهنه نما به راحتی می تواند انتخاب مناسبی را از بین فرش های ماشینی وینتیج داشته باشند. در این بین طرفدارن سبک مینیمالیست هم برای ایجاد ارتباط بصری درست در بین عناصر دکور خانه ی خود از فرش های وینتیج استفاده می کنند که در عین سادگی فضای خودمانی و دنجی را به دور از هرگونه تزینات اضافی برای آن ها فراهم می آورد.

خرید زیرکانه فرش وینتیج (کهنه نما) ایرانی در خارج از کشور

خرید فرش وینتیج در خارج از کشور

فرش های وینتیج ایرانی طرفدارن بسیاری در خارج از کشور دارد زیرا فرش های دستبافت ایرانی زبانزد خاص و عام می باشد و سمبل هنر غنی ایران می باشد که در خارج از کشور طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. فرش های دستبافت ایرانی به دلیل استفاده از الیاف مرغوب و دارا بودن از نقشه های درست و بدون خطا و طرح های اسلیمی در خارج از کشور بسیار پر طرفدار می باشد در این بین مقاومت و دوام بالای فرش در برابر رفت وآمد می تواند گزینه ی مناسبی برای خرید آن باشد. فرش های وینتیج در واقع فرش های دستبافت کهنه یا کهنه نمایی هستند که برای صادرات به کشورهای خارجی استفاده می شوند گاه این فرش ها، فرش های دست دومی هستند که در اثر گذشت زمان کهنه شده اند و گاه فرش های دستبافتی هستند که توسط افراد زبردست به صورت کهنه در آمدند .

چگونه فرش دستبافت را وینتیج کنیم؟

چگونه فرش را وینتیج کنیم

امروزه افراد ماهر با استفاده از هیپوکلریت سدیم فرش دستبافت را به فرش وینتیج تبدیل می کنند که به آن دوا شور کردن فرش می گویند ولی در گذشته برای کهنه کردن فرش فرش در محل های پر رفت و آمد پهن می کردند که در اثر رفت و آمد فرش کهنه شود و خاصیت اولیه خود را از دست بدهد. راه دیگر برای کهنه نما کردن فرش شستن فرش با چوبک، خاکستر و آب بود که در این صورت فرش را به فرش دلخواه خود تبدیل می کردند. از گذشته تا به امروز مناسب ترین راه برای کهنه نما کردن فرش دستبافت چیدن یا کوتاه کردن کامل پرزهای فرش است که این عمل باعث می شود درخشندگی و رنگ فرش کم رنگ شود و از ضخامت فرش نیز کاسته می شود.

خرید ماهرانه فرش وینتیج ماشینی

فرش ماشینی وینتیج

 

علاقه مندان به دکوراسیون مدرن و مینیمال برای سادگی و خلوت بودن فضای خود نیاز به المان های ساده و در عین حال زیبا دارند که خرید ماهرانه ی فرش وینتیج ماشینی می تواند انتخاب بسیار هوشمندانه ای در دکوراسیون مدرن آن ها باشد. فرش های وینتیج از هرگونه طرح های شلوغ و سنتی تهی می باشند و درآن ها نوعی سادگی و سکوت به چشم می خورد که سادگی در رنگ آمیزی آن ها از شلوغی و شلختگی فضا کم می کند این فرش ها در کنار مبلمان و پرده هایی با رنگ های خنثی می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد اغلب افراد برای داشتن یک دکوراسیون دلخواه بین دکوراسیون مدرن و سنتی گیر می افتند و در این میان به دنبال اکسسوری هایی هستند که نزدیک به فضای سنتی و در عین حال مدرن باشد که در این میان فرش های کهنه نمای وینتیج بهترین انتخاب برای آن ها می باشد.تنها نکته ی مهمی که درباره ی این فرش ها وجود دارد نحوه ی شست و شوی آن ها می باشد که بهترین راه این است که این فرش ها را خودتان نشویید و شستن آن را به قالیشویی بسپارید زیرا فرش های وینتیج به دلیل نداشتن پرز شست و شوی سختی دارند که بهتر است افراد خبره این کار را به عهده بگیرند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *