خط چشم دائم بهتر است یا بن مژه؟

بیشتر خانم ها در این روزها علاقه دارند که زیبایی چشمان خود را دو برابر کنند، برای این کار می توان از روش هایی چون خط چشم دائم و یا بن مژه استفاده کرد. ولی آیا تفاوتی در بین آنها وجود دارد؟ باید گفت که بین این دو روش تفاوت های زیادی وجود دارد، خط چشم دائم یک آرایش ماندگاربوده که از تارهای مژه به فاصله دورتری یک خط نسبتا ضخیم از ابتدای چشم تا انتهای آن کشیده می شود. در مقابل آن بن مژه یک خط ضخیم بوده که فاصله بین مژه ها را به هم وصل می کند و هیچ فاصله ای از محل رویش مژه تا پلک وجود ندارد. حال اگر می خواهید که یکی از این دو روش را انتخاب کنید، باید بدانید که هدف شما از آرایش دائم چشمانتان چیست. بهتر است یادآور شویم که هر دوی این روش ها جزو آرایش های دائم و یا نیمه دائم محسوب می شوند که همان تاتو در گذشته است.

خط چشم دائم بهتر است یا بن مژه؟

شباهت های خط چشم دائم و بن مژه

اگر بخواهیم این دو مورد را باهم مقایسه کنیم بهتر است که به شباهت های آن اشاره کنیم.

  • هر دو جزو آرایش های دائم یا نیمه دائم هستند.
  • هر دو روش همان تاتو به شمار می روند.
  • به عنوان روش هایی برای زیبایی چشم به حساب می آیند.
  • مراقبت از هر دو تقریباً یکسان است.
  • ممکن است هر دو عوارضی برای چشم، پلک و مژه شما داشته باشد.
  • نیازی به آرایش روزانه ندارید.
  • هر دو روش انواع مختلفی دارد و هر فردی با توجه به سلیقه خود می تواند یکی از انواع آن را انتخاب کند.

 تفاوت های خط چشم دائم و بن مژه

در بین این دو روش تفاوت های اندکی وجود دارد ولی این تفاوت ها می تواند سبب شود که کاربری هر یک از این دو با یکدیگر فرق کند.

  • بن مژه همان خط مژه و خط چشم خطی بر روی پلک بوده است.
  • بن مژه با پیگمنتر های قوی قابل اجرا است.
  • بن مژه در مقایسه با خط چشم دائم چهره فرد را طبیعی تر نشان میدهد.
  • بن مژه نسبت به خط چشم جدیدتر است.

 تفاوت های خط چشم دائم و بن مژه

بن مژه یا خط چشم دائم مناسب چه کسانی است؟

در اصل بن مژه و خط چشم می‌تواند برای اکثر خانم ها مناسب باشد، ولی در اینجا مشاوره گرفتن از متخصصان مژه و هدف افرادی که میخواهند از این دو روش استفاده کنند، مهم به شمار می رود. اگر می خواهید چشمان شما حالت کشیده و بزرگی داشته باشد، میتوانید از خط چشم دائم استفاده کنید. در مقابل آن، اگر می خواهید چشمان شما طبیعی ترباشد و آرایش دائم شما زیاد جلوه نکند، بهتر است از بن مژه استفاده کنید. در این میان باید بدانید که این دو روش انواع مختلفی دارد که شما با توجه به نیاز خود یکی از آنها را برای زیبایی چشمان خود انتخاب می کنید. به طور کلی این دو روش برای تمامی افراد مناسب است و فرق نمی کند که چشم شما کوچک، بزرگ و یا پلک شما افتاده است، شما از هر دو روش می توانید استفاده کنید. بهتر است پیش از آن، با متخصصان مژه در خصوص انتخاب خود، مشورت کنید.

عوارض بن مژه بیشتر است یا خط چشم دائم؟

اگر به دنبال این هستید که بدانید کدام یک از این دو روش عوارض بیشتری دارد باید بدانید که نمی‌توان با قطعیت کامل گفت که عوارض کدام یک بیشتر است. دلیل زیاد بروز عوارض بستگی به فردی که این کار را برای شما می کند دارد. اگر تمام نکات بهداشتی درست اجرا شود جای نگرانی وجود ندارد. ولی اگر شما این کار را به فرد مبتدی بسپارید باید در انتظار عواقب آن بمانید. به طور کلی عوارض بن مژه و خط چشم دائم یکسان بوده و با توجه به مواردی که گفته شد این عوارض می تواند به صورت حساسیت های پوستی، التهابات پوستی، قرمزی چشم، بروز هاله خونی در چشم، ورم پلک و عفونت چشم دیده شود. مهمترین نکته که باید به آن توجه کنید این است که به مدت یک هفته باید از پماد ویتامین آ چشمی استفاده کنید.

مراقبت از بن مژه سخت تر است یا خط چشم دائم؟

همیشه پس از انجام کاشت مژه مراقبت از آن بسیار مهم تلقی می شود. بن مژه و خط چشم دائم به دلیل نزدیکی با چشم می تواند عوارض زیادی داشته باشد. شما باید پس از انجام دادن بن مژه و خط چشم دائم ازپماد های مراقبتی و تقویتی استفاده کنید. استعمال مواد آرایشی که حاوی چربی و رطوبت بالا هستند برای شما مناسب نیست، و از همه مهتر احتمال بروز عوارض را بالا خواهد برد. یادآور می شویم که در صورت بروز هر گونه عوارض به سرعت به پزشک چشم مراجعه کنید. مرطوب کردن پلک،چشم و مژه تا سه روز پس از انجام بن مژه و خط چشم دائم توصیه نمی شود. بنابراین همانطور که میبینید سختی در مراقبت از این دو روش وجود ندارد.

مراقبت از بن مژه سخت تر است یا خط چشم دائم؟

در آخر

در انتهای این مقاله باید یادآور شویم که این دو روش زیبایی در کنار راحت کردن کارشما از آرایش کردن روزانه می‌تواند آسیب‌های جدی به چشم و پلکتان برساند. بنابراین حتما برای انجام دادن آن ها نزد یک فرد متخصص بروید و به هر فرد مبتدی و کار نا بلدی اعتماد نکنید. در صورت بروز هرگونه عارضه به سرعت به پزشک چشم مراجعه کنید و در صورت نیاز از ریموور بن مژه یا ریموورخط چشم دائم استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *