دتوکس تراپی مو چیست؟

شاید این روزها اهمیت داشتن موهای سالم بر هیچکسی پوشیده نباشد. بنابراین بسیاری از افراد کوشیده اند تا با کمک گرفتن از انواع روش های تراپی مو، به سلامتی موهای خود کمک کنند. در این بین دتوکس تراپی مو یکی از روش های مراقبتی مو بوده که در این ایام طرفداران خاص خود را دارد. در واقع دتوکس تراپی پاکسازی عمیق موها بوده که به وسیله یک شامپو به اصطلاح سم زدا اتفاق می افتد. شما می توانید به جای استفاده از آن شامپو از مواد طبیعی و خانگی برای این پاکسازی عمیق استفاده نمایید. در اصل این روش یک پاکسازی عمیق بوده که سبب می شود هرآنچه از آلودگی و کثیفی که بر روی موهای شما باقی مانده توسط این شامپو پاک شده و موی شما آماده استفاده از محصولات تقویتی و ویتامینه باشد.

  دتوکس تراپی مو چیست؟

مواد دتوکس تراپی

همانطور که گفته شد شما می توانید با استفاده از مواد طبیعی نیز این پاکسازی را انجام دهید. برای اینکار شما می توانید به راحتی با استفاده از موادی چون خاک رس، دارچین، شیر نارگیل، آلوئه ورا و … دتوکس تراپی مو را انجام دهید. ما در این بخش برخی از مواد مهم در این تراپی را به شما معرفی می کنیم.

  • پاکسازی با خاک رس، ژل آلوئه ورا و سرکه سیب
  • پاکسازی با سرکه سیب
  • سم زدایی با شامپو و نمک دریایی
  • سم زدایی با عسل
  • سم زدایی با شیر نارگیل
  • دتوکس تراپی با خیار و لیمو
  • دتوکس تراپی با دارچین
  • شامپو آلوئه ورا و شیر نارگیل

مواد دتوکس تراپی

شامپو برای دتوکس تراپی

اگر می خواهید به جای استفاده از مواد طبیعی از شامپوهای دتوکس تراپی استفاده کنید، به شما توصیه می کنیم که حتما به سراغ این شامپوها بروید. چراکه این شامپوها می توانند به آسانی موهای شما را پاکسازی کنند. از طرفی استفاده از این شامپوها در دراز مدت سبب شده تا موهای شما سلامتی خود را به دست آورده و از همه مهمتر موهای شما به ضخامت اصلی خود برگردد. از طرفی این روزها با زندگی کردن در شهرهای بزرگ و به تبع آن آلودگی هایی که در شهرهای صنعتی وجود دارد موهای ما بیشتر به دنوکس تراپی نیاز دارد. برای این منظور بهتر است به سراغ این محصولات بروید.

  • شامپو دتوکس او جی ایکس
  • شامپو دتوکس دیگسون آرگا بتا
  • شامپو اریبا
  • شامپو دتوکس موپک

بهتر است اگر موهای چربی دارید هفته ای یکبار دتوکس تراپی را انجام دهید و اگر موهای شما خشک است برای پاکسازی آن هر دو هفته یکبار سم زدایی را انجام دهید. در کنار دتوکس تراپی مو استفاده از ماسک مو نیز توصیه می شود، چراکه در مواد طبیعی ویتامین های معدنی بیشتری وجود دارد.

شامپو برای دتوکس تراپی

فواید دتوکس مو

اگر فکر می کنید که این روش تنها فایده ای که دارد سم زدایی و پاکسازی مو است باید بدانید اشتباه فکر می کنید. این پاکسازی می تواند فوایدی چون تحریک فولیکول های مو، افزایش رشد مو، درمان شوره مو و حذف سموم را به دنبال دارد. از این رو شما می توانید با استفاده از این روش به سرعت به تقویت و رشد مجدد موهای خود کمک کنید. این روش به موهای شما کمک می کند تا از شر تجمع عرقها ، آلودگی های محیطی، چربی های بیش از حد و آلودگی های ناشی از مواد شیمیایی رها شوید. این روش می تواند به شما کمک کند تا از شر موخوره های زیر تارهای موهای خود راحت شوید. جالب است بدانید که آن افرادی که موهای چرب دارند سر آن به صورت کاملا طبیعی چربی ترشح می کند که همین چربی می تواند برای موهای آن ها مضر باشد. از این رو برای دفع بیش از حد این چربی باید از شامپوهای دتوکس استفاده کرد. چربی موجود بر روی پوست سر زمانی طبیعی است که شما پس از چند روز حمام نرفتن موهای چربی داشته باشید. ولی اگر بعد از یک روز که از حمام رفتن شما می گذرد باز موهای شما چرب شد، باید بدانید که کف سر شما بیش از حد چربی ترشح می کند و برای رهایی از این موضوع و به ثبات رساندن این چربی ها باید حتما از شامپوهای پاکسازی برای این منظور استفاده نمایید.

چگونه از شامپو دتوکس استفاده کنیم؟

استفاده از این شامپو شیوه خاص خودش را دارد و برای استفاده از آن باید مراحل زیر را به دقت رعایت نمایید.

  • بهتر است موهای خود را با ولرم خیس کنید.
  • در این مرحله شامپو را به موهای خود بزنید و به آرامی ماساژ دهید.
  • پس از آن از یک نرم کننده متناسب با موهای خود استفاده کنید و اجازه دهید که آن نرم کننده روی موهای شما بماند.
  • پس از آن نرم کننده را بعد از گذشت 2-3 دقیقه از روی موهای خود بشویید.
  • برای خشک کردن موهای خود از وسایل گرمایی چون اتو و سشوار استفاده نکنید.

استفاده از این مدل شامپو ها می تواند سبب شود تا موهای شما به صورت کامل پاکسازی شده و تمامی سموم اضافی روی موهای شما از بین برود.

در آخر

در انتهای این مقاله بهتر است این مسئله را یادآور شویم که تراپی های متنوعی برای موهای شما وجود دارد که شما می توانید از آن برای سلامتی موهای خود کمک بگیرید. ولی به یاد داشته باشید که در صورتی که شما موهای خود را پاکسازی نکرده باشید به هیچ عنوان نمی توانید از سایر تراپی های مو استفاده کنید. چراکه در صورت پاکسازی عمیق موهای شما، هیچ کدام از تراپی ها بر روی موهای شما جواب نخواهد داد. از این رو توصیه ما این است که پیش از هرگونه تراپی برای موهای خود، حتما از دتوکس مو استفاده کرده و سپس به سراغ سایر روش های احیا، کراتینه و تقویت موهای خود بروید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *