چگونه در خانه موهایمان را رنگ کنیم؟

چگونه در خانه موهایمان را رنگ کنیم؟ این روزها بسیاری از خانم هایی که برای رنگ مو و مش مو خود به آرایشگاه می رفتند ناچار هستند تا برخی از کارهای آرایشی خود را در خانه انجام دهند. در این میان یکی از مهمترین کارهایی که بسیاری از خانم ها می توانند در خانه برای خود انجام بدهند رنگ مو است. رنگ کردن موها در خانه اگر توسط شخص دیگری انجام شود، بسیار راحت تر خواهد بود. ولی اگر خودتان بخواهید موهای خود را رنگ کنید بهتر است به این نکته توجه کنید که این کار میتواند برایتان سخت باشد چرا که شما نمی توانید به قسمت های پشت موی خود تسلط داشته باشید. بنابراین توصیه ما این است که این کار را به شخص دیگری واگذار کنید. حال برای اینکه موهای خود را رنگ کنید، به وسایلی نیاز دارید که ممکن است در خانه بسیاری از افراد یافت شود. انتخاب یک رنگ موی مناسب، اکسیدان مناسب برای رنگ مو، کرم، کاسه رنگ، قلم مو، پیشبند، دستکش و کلاه رنگ از جمله وسایل مهمی است که شما در روند رنگ کردن مو به آن نیاز پیدا می کنید. استفاده از گیره برای تقسیم بندی مو، در صورتی که مبتدی هستید می تواند به شما کمک کند تا با انبوهی از موها مواجه نشوید. رنگ کردن مو در خانه یکی از راه ها برای کم کردن هزینه های خود نیز به شمار می رود.

رنگ کردن مو

برای شروع رنگ کردن مو در خانه چه کارهایی را انجام دهیم؟

اگر قصد دارید موهای خود را رنگ کنید یا موهای فرد دیگری می توانید در گام اول کنارهای موی فرد را از جایی که رویش پیدا کرده است را توسط کرم چرب کنید تا پوست او در هنگام رنگ کردن، رنگی نشود. چرا که رنگ مو در صورت برخورد با پوست به سختی پاک می شود. از طرفی موهای فردی که قرار است رنگ شود، بهتر است صاف و شانه شده باشد چراکه در صورت داشتن گره در موهای او، رنگ کردن موهای او سخت می شود. پس از انجام دادن کارهای فوق شما میتوانید پیشوندی برای فرد ببندید و سپس موهای او را از مرکز به 4 قسمت مهم تقسیم کرده و سپس با گیره ببندید و شروع به رنگ کردن موهای او بکنید. رنگ کردن مو در خانه می تواند تا حد زیادی سبب آزار شما شود چراکه امکان کثیف شدن خانه بالا می رود.

رنگ مو را با توجه به چه فاکتورهایی انتخاب می کنید؟

یکی از مهمترین نکته هایی که در انتخاب رنگ مو بهتر است به آن توجه شود، نوع رنگ مو است. شما می توانید اگر قصد دارید برای اولین بار موهای خود را رنگ می کنید با تشخیص تناژ رنگی پوست خود، رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب و اقدام به رنگ کردن موهای خود بکنید. اگر تناژ پوست شما سرد است بهتر است از رنگ های سرد برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنید. استفاده از رنگ های گرمی چون قهوه ای، طلایی و زیتونی می تواند برای افرادی که تناژ پوستی آنها گرم است مناسب باشد. از طرفی شما می توانید با در نظر گرفتن سلیقه خود و نوع رنگی که انتخاب میکنید موهای خود را مش یا هایلایت نیز بکنید. ولی بهتر است به این نکته توجه نمایید که مش ها و هایلایت ها به دلیل دکلره کردن موها برای آنها خطرناک بوده و در طولانی مدت سبب ریزش و خشکی موهای شما می شود. استفاده از شامپومخصوص موهای رنگ شده پس از رنگ کردن مو می تواند سبب شود تا رنگ موی شما تا مدت ها بدون تغییر بماند.

انتخاب رنگ مو براساس تناژ مو

پس از رنگ کردن مو  در خانه چه کارهایی را باید انجام دهید؟

پس از اینکه موهای خود را  در خانه رنگ کردید بهتر است 30 الی 45 دقیقه صبر کنید تا رنگ مو به صورت کامل بر روی موهای بنشیند و سپس پس از اینکه موهای شما رنگ کرفت می توانید به حمام بروید و موهای خود را بشویید. در حمام بهتر است از شامپوهای معمولی برای شستشو استفاده نشود. استفاده از شامپوهای بدون سولفات بهتر از شامپوهای معمولی است. از طرفی برای جلوگیری از خشکی مو و ریزش مو بهتر در هفته ای یکبار از ماسک مو برای نرم کردن و ویتامینه کردن موهای خود استفاده نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر موهای شما گره می خورد بهتر است از نرم کننده برای باز شدن گره های موی خود کمک بگیرید. روغن تراپی موها نیز می تواند یکی از بهترین راه ها برای تقویت موهای شما به شمار برود.

چرا بسیاری از افراد موهای خود را رنگ می کنند؟

همه ما می دانیم که داشتن موهای طبیعی و سالم بسیار زیباتر و ارزشمندتر از موهای رنگ شده است. ولی در این میان بسیاری از افراد سعی میکنند تا با رنگ کردن موهای خود زیبایی را به خود هدیه کنند. در این میان با بالا رفتن سن موهای افراد شروع به سفید شدن می کند که همین موضوع می تواند برای بسیاری از افراد آزاردهنده تلقی شود، بنابراین بسیاری از افراد سعی میکنند تا با رنگ کردن موهای خود، زیبایی و جوانی را به خود هدیه کنند. از طرفی بسیاری از بافت ها، شینیون ها و براشینگ ها می تواند بر روی موهای رنگ شدن جلوه بیشتری داشته باشد. بنابراین اگر از موهای مشکی خود خسته شده اید بهتر است برای ایجاد تنوع در خود، موهای خود را رنگ کنید.

علاقه افراد به رنگ کردن مو

پس

اگر می خواهید موهای خود را رنگ بکنید بهتر است که از رنگ هایی برای موهای خود استفاده کنید که با تناژ پوستی شما سازگار بوده و از طرفی شما اگر قصد دارید این کار را در خانه انجام دهید بهتر است به این نکته توجه کنید که شما در خانه برای رنگ کردن موهای خود نیاز به تجربه دارید و اگر تجربه کافی برای این کار را ندارید بهتر است به آرایشگاه ها رفته و در آن جا تحت نظر افراد متخصص این کار را انجام دهید.

رتبه این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *