چه شامپویی را برای موهای رنگ شده بخریم؟

اگر شما هم دوست دارید که هر ماه موهای خود را رنگ کنید و از رنگ های تکراری خسته می شوید، بهتر است بدانید اینکار آسیب بسیار شدیدی را به موهای شما می زند. استفاده از موادی چون پودرهای دکلره و رنگ های سه صفر می تواند آسیب جبران ناپذیری را به ریشه و ساقه های موهای شما بزند، و پس از مدتی دچار ریزش مو بشوید. بنابراین توصیه ما این است که در گام اول سعی کنید اگر واقعا به رنگ کردن نیاز دارید، موهای خود را رنگ کنید و در گام بعدی سعی کنید با استفاده کردن از یک شامپوی مناسب برای موهای خود، رطوبت و ویتامین های از دست رفته را به موهای خود بازگردانید. حال سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چه شامپویی مناسب موهای رنگ شده است؟ در پاسخ به این سوال بهتر است بگوییم فرقی نمی کند که موهای شما رنگ شده باشد یا طبیعی در هنگام خرید شامپو برای موهای خود، شامپوهای بدون سولفات را در اولویت قرار دهید، چرا که شامپوهای حاوی سولفات می تواند کوتیکول موی شما را تحریک و از بین ببرد.

شامپو مخصوص موهای رنگ شده

چرا شامپوهای ضد سولفات بهتره؟

این روزها در هر مغازه ای انواع شامپوهای مختلف از هر برندی به چشم میخورد، که از ترکیبات به خصوصی ساخته شده است و شما به دلیل اینکه نمی دانید کدام شامپو مناسب موهای شما است، آنها را خریداری می کنید و پس از استفاده از آن ها و نتیجه نگرفتن ناامید شده و فکر می کنید که هیچ شامپویی برای موهای رنگ شده شما در دنیا وجود ندارد. ولی چرا شامپوهای ضد سولفات می تواند حلال مشکلات باشد، شامپوهای ضد سولفات به دلیل ساختار ملایمی که دارد به کوتیکول موی شما آسیبی نمی رساند و از همه مهمتر به آرامی تمامی چربی ها و آلودگی های موجود بر روی موهای شما را به صورت کامل از بین می برد. استفاده از این نوع شامپوها به دلیل تحریک نشدن کوتیکول های مو و در نتیجه بسته شدن منافذ مو، سبب تثبیت رنگ موی شما می شود. از طرفی شامپوهای ضد سولفات خاصیت مرطوب کنندگی موها را دارد و شما می توانید به راحتی از این طریق رطوبت از دست رفته موهای خود را به آن ها بازگردانید.

شامپو مخصوص موهای رنگ شده

چگونه از موهای رنگ شده مراقبت کنیم؟

مراقبت از موهای رنگ شده از نان شب هم واجب تر است، چرا که اگر موهای خود را رها کنید و به آنها رسیدگی نکنید امکان به وجود آمدن مشکلاتی نظیر خشکی شدید مو، ایجاد موخوره در مو، ریزش و شوره مو افزایش می یابد. بنابراین توصیه ما این است که حدالمقدور موهای خود را کمتر رنگ کنید و تا جایی که امکان دارد از دکلره، دکوپاژ، رنگساژ و ریمو ها استفاده نکنید و اگر قصد دارید موهای خود را رنگ کنید به رنگ مو بسنده کنید. حال در کنار استفاده از شامپوهای ضد سولفات توجه به برخی از نکات مهم می تواند سلامتی موهای شما را بالا ببرد.

  • استفاده از سشوار، بابلیس و اتوی مو را به حداقل برسانید
  • استفاده از ماسک مو، به صورت هفتگی پس از رنگ کردن مو
  • با آب داغ موهای خود را نشویید
  • شما می توانید با کوتاه کردن موهای خود مانع از ایجاد موخوره بشوید
  • روغن تراپی موها در طول هفته

شامپو مخصوص موهای رنگ شده چه کارهایی انجام می دهد؟

پس از رنگ مو بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که شامپوهایی که شما استفاده می کنید، ویژگی های دیگری نیز دارند که بهتر است با آنها آشنا شوید.

  • توانایی محافظت در برابر اشعه uv
  • بالانس کردن PH مو و قرار دادن PH مو در منطقه خنثی
  • نرم کنندگی بالای مو
  • آبرسانی به موهای شما
  • رساندن ویتامین های مورد نیاز برای مو

موهای رنگ شده

ترکیبات شیمیایی مفید در شامپو مخصوص موهای رنگ شده

وجود برخی از ترکیبات مهم و مفید در این شامپوها می تواند سبب شود که شما با خیالی راحت آن شامپو را انتخاب کرده و آن را خریداری کنید. وجود برخی از ترکیبات شیمیایی در شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده می تواند سبب مرطوب شدن، آبرسانی و از همه مهمتر تثبیت رنگ مو در کوتیکول موهای شما بشود. از این رو در هنگام خرید شامپو برای موهای خود به دنبال وجود ترکیباتی چون اکتیل متوکسی سینامات، بنزوفنون، آووبنزون، کراتین، روغن آرگان، شی باتر و ویتامین های E باشید. وجود این ترکیبات در شامپوها می تواند سبب شود تا موهای رنگ شده شما در برابر اشعه فرابنفش مقاوم بماند و پس از حمام و استفاده از این شامپوها احساس نرمی و آبرسانی در موهای خود را حس کنید. در هنگام خرید شامپو شتاب زده عمل نکنید، وقت بگذارید و با دقت تمامی ترکیبات مورد استفاده در آن را مطالعه کنید، تا شامپوی مورد نیاز برای موهای خود را خریداری کنید.

بنابراین

توجه داشتن به این موضوع که رنگ کردن موها تا چه میزان می تواند بر روی تریب موهای شما تاثیر بگذارد می تواند تا حدی جلوی اشتیاق شما را برای رنگ کردن بگیرد. رنگ مو به دلیل داشتن آمونیاک سبب خشک شدن تارهای موهای شما می شود و همین موضوع سبب آسیب پذیر شدن کوتیکول مو می شود. بنابراین اگر همچنان مصر هستید که موهای خود را رنگ کنید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از شامپوهای ضد سولفات تا چه میزان می تواند جلوی خشک شدن و آسیب پذیر شدن موهای شما را بگیرد. بنابراین استفاده از شامپوهایی که برای موهای رنگ شده توصیه شده است را در اولویت خود قرار دهید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *