بایدهای طراحی سالن تخصصی ناخن

لازم است بدانید که اگر می خواهید به عنوان یک ناخن کار حرفه ای در این عرصه فعالیت کنید باید سعی کنید که مستقل کار کنید. مستقل بودن به این معنی است که شما به جای اینکه به عنوان یک ناخن کار در یک سالن زیبایی کار کنید به طور مستقل یک فضایی را اجاره یا خریده باشید تا بتوانید یک سالن ناخن حرفه ای برای خود داشته باشید. داشتن یک سالن ناخن در کنار تمام سختی هایی که دارد می تواند شما را به یک برند در حرفه خود تبدیل کند، از این رو اگر از نظر مالی قابلیت این را دارید که به عنوان یک فرد مستقل یک سالن ناخن داشته باشید سریعا نسبت به برندسازی و تبلیغات خود تلاش کنید. ما در این مقاله سعی داریم تا با ارائه ایده هایی در خصوص طراحی یک سالن ناخن شما را در مستقل شدن و داشتن درآمدی بالا کمک کنیم.

بایدهای طراحی سالن تخصصی ناخن

سالن تخصصی کاشت ناخن

طراحی فضای داخلی یک محیط می تواند تا حد زیادی بر روی حس خوب تمامی افرادی که به آنجا می روند اثر بگذارد. حال اگر فضایی که شما برای کسب و کار خود انتخاب می کنید دکوراسیون مشتری پسندی داشته باشد می تواند بر روی میزان رضایت شما از کسب و کارتان تاثیر بگذارد. در دکوراسیون یک فضایی مانند سالن ناخن فضاها و نحوه چیدمان آن ها بسیار مهم تلقی می شود. به طور مثال شما باید بدانید که از نور فضای خود بیشتر در کدام کاربری ها استفاده کنید، باید بدانید که برای راحتی مشتریان خود باید چه فضاهایی را طراحی کنید. از این رو ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با این قوانین آشنا کنیم.

اصول طراحی سالن ناخن

اگر می خواهید یک سالن زیبا و در عین حال شیک داشته باشید باید بدانید که در گام نخست چه فضاهایی در طراحی یک سالن ناخن واجب و چه فضاهایی اختیاری هستند. نحوه قرار گیری فضاها با توجه به متراژی که شما دارید باید چگونه باشد؟ آیا باید از رنگ خاصی استفاده کرد؟ سبک های دکوراسیون می توانند تاثیر گذار باشند؟ در پاسخ به تمامی این سوال ها که شاید دغدغه خیلی از شما ها باشد ما کنار هم جمع شده ایم تا شما را آگاه کنیم.

فضاهای مورد نیاز را بشناسید

فضاهایی که در یک سالن ناخن می تواند مورد نیاز شما و مشتریان باشد به ترتیب فضای کلوزت روم(اتاق لباس)، پیشخوان، فضای نشستن، فضای کاشت ناخن، فضای پدیکور ناخن، بوفه و سرویس بهداشتی است. این فضاها به عنوان فضاهای مهم معرفی می شوند. استفاده از تمامی تجهیزات مورد نیاز برای تعریف این فضا می تواند در شکل گیری هویت تک تک ریز فضاها تاثیر گذار باشد.

آیا کلوزت روم یا اتاق لباس مهم است؟

در پاسخ باید گفت بلی، اتاق لباس شاید یک فضای مدرن و شیک به حساب بیاید. ولی برای کسی که می خواهد کاشت ناخن و یا ترمیم ناخن انجام دهد و شاید مجبور شود ساعت ها در سالن باشد، راحتی و عوض کردن لباس هایش مهم است. از این رو اگر تابع معماری مدرن هستید از کلوزت روم غافل نشوید. بهتر است برای این کار از قفسه ها و کمد هایی که مطابق با دکور سالن هستند کمک بگیرید. از طرفی اگر از کمد برای نگهداری لباس، کیف و اشیای قیمتی مشتریان استفاده می کنید این کار می تواند تا حد زیادی برای مشتریان شما آسودگی خاطر ایجاد نماید. استفاده از رگال لباس هم می تواند پیشنهاد خوبی باشد، چراکه از چروک شدن لباس های مشتریان جلوگیری کرده و سبب زیباتر شدن فضای اتاق لباس مجموعه شما می شود. 

آیا کلوزت روم یا اتاق لباس مهم است؟

منشی یک نیروی مهم است

حضور یک منشی مهم است چرا که کسی باید درسالن شما باشد که وقت های قبلی را با مشتریان هماهنگ کند و در مجموعه در صورت بروز مشکلی برای مشتریان به آن ها کمک کند تا بتوانند مشکل خود را حل کنند. تعبیه یک پیشخوان در دکوراسیون فضای شما می تواند فضای مشخص شده ای برای منشی مجموعه ایجاد نماید.

قرار نیست کسی پا درد بگیرد!

شاید برایتان جالب باشد ولی کسی در سالن ناخن نباید خسته شود. حال چطور این احساس را از مشتریان و ناخن کارها دور کنیم؟ فضای نشستن، استراحت و یا ایجاد یک کافه کوچک که افراد منتظر را سرگرم کند در مجموعه شما می تواند مهم باشد. ولی وجود یک کافه کوچک نیازمند متراژ بالا در سالن است از این رو اگر فضای شما کوچک باشد می توانید از شلف های ایستاده و متصل به دیوار برای قرار دادن خوراکی های مختلف استفاده کنید. وجود یک یخچال کوچک هم می تواند برای قرار دادن نوشیدنی های تابستانه یک پیشنهاد خوب باشد.

یک سبک خاص داشته باشید

داشتن یک سبک در طراحی فضای شما ارزشمند است. بنابراین سعی کنید با توجه به علایق خود و مشتریانتان یک سبک برای فضای سالن انتخاب کنید. این سبک می تواند کاملا مینیمال و یا حتی سبکی شلوغ و رنگارنگ باشد. ولی یادتان باشد که سالن ناخن فضایی است که باید گرم، صمیمی و نشاط آور باشد. از این رو بهتر است در انتخاب رنگ برای این فضا حتما از رنگ های گرم و خنثی استفاده کنید. استفاده از رنگ هایی که در یک تنالیته رنگی قرار گرفته اند می تواند از بی نظمی فضای شما جلوگیری کند.

یک سبک خاص داشته باشید

گیاهان هویت بخش هستند

وجود گیاهان مختلف در یک فضا می تواند علاوه بر احساس خوب در فضا، سبب از بین رفتن برخی از آلودگی های محیطی بشود. فراموش نکنید که گیاهان در زیبایی فضا نیز بی تاثیر نیستند. شما می توانید با انتخاب برخی از گیاهان مقاوم زیبایی سالن خود را چندین برابر کنید. حضور گیاهان در یک فضا می تواند در سرزندگی آن فضا اثر زیادی بگذارد.

طراحی دیوار سالن زیبایی

طراحی دیوار سالن زیبایی یکی از نکاتی است که بسیاری افراد نسبت به آن بی توجه هستند. دیوار و دیزاین آن می تواند جزو مسائلی باشد که باید قبل از اجرا به آن فکر کرد. شما برای این کار بهتر است یک کانسپت یا یک ایده اصلی داشته باشید. این ایده می تواند برگرفته از سبکی باشد که برای طراحی انتخاب کرده اید یا می تواند برگرفته از یک سیستم مدولار باشد. یا اینکه شما می توانید از لوگوی خود برای دیزاین دیوار سالن ناخن استفاده نمایید. در معماری مدرن اگر برگرفته از معماری مینیمال باشد استفاده از طرح های شلوغ توصیه نمی شود. ولی اگر طراحی دیوار سالن برایتان مهم است، می توانید با استفاده از مصالحی چون چوب که احساس گرما به فضای شما میدهد، دیوار فضای سالن را طراحی کنید. استفاده از دیوار سبز در برخی از فضاهای سالن نیز می تواند بر روی گرمای فضا تاثیر مثبتی بگذارد.

طراحی دیوار سالن زیبایی

نورپردازی اصولی سالن ناخن

یکی از مسائلی که شاید کمتر به آن توجه می شود نورپردازی در طراحی سالن ناخن است. در تمامی فضاها تامین نور به خصوص نور طبیعی که از طریق بازشوها وارد فضا می شود مهم تلقی می شود، ولی باید توجه داشت که در برخی از موارد اگر شما در جهت نور اصلی باشید امکان اینکه نور سبب آسیب و خستگی چشمان شما بشود بالا می رود. از این رو بهتر است در چیدمان میزهای کاشت ناخن به این موضوع دقت کنید که نور اصلی که از پنجره ها وارد فضا می شود بهتر از پشت شما به میز کارتان تابش داشته باشد. از طرفی چون شما برای کاشت ناخن، ترمیم ناخن و مانیکور به یک منبع نور تاکیدی مانند چراغ قوه نیاز دارید بهتر است که در معرض نور مستقیم نباشید. از طرفی شما می توانید از نور طبیعی سالن برای فضای پدیکور پا استفاده کنید، شما می توانید صندلی های پدیکور را به صورت مستقیم با نور طبیعی قرار دهید. تا افراد بتوانند در کنار نسیم خنک و نور خورشید احساس بهتری نسبت به پدیکور داشته باشند.

دکور سالن ناخن کوچک

ممکن است که فضایی که شما برای یک مرکز ناخن در نظر میگیرید آنقدر هم بزرگ نباشد، جای نگرانی نیست شما می توانید به راحتی با رعایت برخی از نکات ریز از فضا به درستی استفاده کنید.

قفسه ها و شلف های دیواری

استفاده از المان های عمودی در فضاهایی کوچک بسیار راه گشا است. شما می توانید با استفاده از شلف ها بیشتر وسایل های خود را جمع کرده و سازماندهی کنید. فراموش نکنید که اتصالات و بار متحمل بر روی این قفسه ها بسیار مهم بوده و باید قبل از اجرا به آنها توجه شود.

پارتیشن بندی فضا

شاید برخی از افراد از تقسیم بندی فضایی خوششان نیاید. ولی پیشنهاد برخی از طراحان این است که در فضایهای کوچک حتما از پارتیشن ها استفاده شود. استفاده از پارتیشن های شیشه ای می تواند تا حد زیادی سبب شود تا نور وارد فضای سالن بشود. از این رو با توجه به نیاز سالن شما می توانید از مصالح مختلفی برای دیزاین فضای خود استفاده نمایید.

سبک مینیمال همیشه صدرنشین است

شاید بهتر باشد که در فضاهای کوچک از سبک مینیمال استفاده شود. چرا که این سبک به دلیل سادگی خود می تواند از قرار دادن وسایل اضافی و تجملی در فضا جلوگیری کند. بنابراین توصیه ما این است که حتما از این سبک در طراحی فضای سالن ناخن استفاده نمایید.

سبک مینیمال همیشه صدرنشین است

از رنگ های روشن و خنثی غافل نشوید

فراموش نکنید که استفاده از رنگ های روشن و خنثی در فضاهای کوچک می تواند به بزرگ شدن فضای داخلی شما کمک کند. از این رو سعی کنید اگر می خواهید از ترکیب چند رنگ استفاده کنید رنگ های روشن را کنار رنگ های چون کرم، طوسی و سفید فراموش نکنید.

از رنگ های روشن و خنثی غافل نشوید

نور همیشه تکمیل کننده است

در فضاهای متراژ کم روشنی و نور فضا می تواند غوغا کند. چرا که در فضاهای کوچک انسان دچار خستگی می شود. از این رو بهتر است با ایجاد خطای دید فضاهای کوچک را بزرگتر نشان داد. برای اینکار سعی کنید نور طبیعی را از طریق پنجره های موجود در فضا به داخل فضا هدایت کنید. مقابل جهت تابش نور از دیوار استفاده نکنید. سعی کنید در صورت تفکیک فضا حتما از پارتیشن های شیشه ای استفاده نمایید.

تجهیزات سالن ناخن

همانطور که می دانید شما برای احداث یک سالن تخصصی ناخن به تجهیزاتی نیاز دارید که باید آنها را قبل از تاسیس سالن بخرید. به طور مثال برای فضایی چون اتاق لباس به رگال، کمد، کشوهای وسایل و تمامی تجهیزاتی که این فضا را می سازد، نیاز دارید. در فضایی مانند کافه یا بوفه وجود میز و صندلی های مناسب برای این فضا و استفاده از یک گاز رومیزی و یخچال کوچک توصیه می شود. برای قسمت کاشت ناخن وجود یک میز ناخن خوب و با کیفیت، چراغ مخصوص میز، وسایل کاشت ناخن، صندلی مناسب برای ناخن کار و صندلی مناسب برای مشتری نیاز دارید. اگر در سالن شما خدمات پدیکور اسپا ارائه می شود شما می توانید با خرید صندلی های مخصوص پدیکور و جایگذاری آن در فضای مورد نظر، خدماتی چون پدیکور و کف سابی پا را نیز به مشتریان خود ارائه دهید.استفاده از برخی از لوسترهای مدرن برای فضای داخلی سالن می تواند جزو المان های دکوراتیو فضا معرفی شود.

تجهیزات سالن ناخن

عکس سالن کاشت ناخن

ما در این مقاله سعی بر این داشتیم تا شما را با تمامی فاکتورهای طراحی یک فضای خوب آشنا کنیم و در این خصوص تا جایی که در توان داشتیم اطلاعات خوبی را در اختیار شما گذاشتیم. حال در این بخش قصد داریم شما را با برخی از سالن های ناخن طراحی شده توسط برخی از طراحان داخلی آشنا کنیم تا شما به راحتی بتوانید به راحتی از این نمونه ها ایده بگیرید.

عکس سالن کاشت ناخن

عکس سالن کاشت ناخن

عکس سالن کاشت ناخن

عکس سالن کاشت ناخن

در آخر

ما در این مقاله کوشیدیم تا شما را با تمامی اصول طراحی یک فضای ایده آل آشنا کنیم. مهمترین نکته ای که بهتر است در اینجا به آن اشاره کنیم این است که شما به عنوان یک فردی که مدیریت یک سالن ناخن را به عهده دارد شاید نتوانید از همه نظر بر روی دکوراسیون فضای داخلی سالن متمرکز شوید، از این رو بهتر است اگر برایتان از نظر مالی مقدور است حتما از یک تیم حرفه ای در خصوص دکوراسیون و فضای داخلی سالن کمک بگیرید. حال در این قسمت از شما خواستاریم که بهترین دکوراسیون های سالن های ناخنی که تا به حال دیده اید را به ما هم معرفی کرده و در خصوص حس خود در آن فضا بیشتر برای ما بگویید.

4.5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *