لیزر موهای زائد

از گذشته تا به امروز رویش موهای زاید سبب شده تا افراد احساس شرم و خجالت کنند. رویش سریع این موها در نواحی مختلف بدن سبب شده تا فرد در یک زمان سریع نتواند کل بدن خود را اصلاح کند. از این رو روش های چون اصلاح با تیغ و اصلاح با کرم های موبر برای فرد وقت گیر و پر زحمت باشد. بنابراین تنها روش اصلاح که سریع و بدون دردسر بوده لیزر موهای زائد است. در واقع نور لیزر قادر است تا تمامی موهای تیره تیر را از بین ببرد. فرایند لیزر به این صورت است که یک نور کاملا روشن تمامی موهای تیره و فولیکول آنها را از بین برده برای رشد مجدد موها را متوقف میکند. توجه داشته باشید که تمامی موهایی که رویش پیدا میکند دارای دو مرحله رشد و استراحت هستند از این رو اگر گفته می شود برای لیزر باید چند جلسه مراجعه کنید، بدین منظور بوده که ممکن است موهای شما در فاز استراحت باشند. در واقع در فاز استراحت موهای بدن از ریشه جدا نمی شود.

لیزر موهای زائد

عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد

اگر میخواهید با عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد آشنا شوید باید بدانید که هر روشی در کنار مزایای که برای شما دارد می تواند معایبی نیز داشته باشد. بنابراین پیش از انجام لیزر با یک پزشک متخصص در خصوص نوع پوست خود و عوارض احتمالی لیزر صحبت کنید. در برخی از موارد دیده شده که لیزر موهای زائد التهاب، قرمزی و سوختگی پوست شده است. دلیل این موضوع این است که لیزر برای اینکه مو را جدا کند باید به سطح درم پوست دست پیدا کند که سطح درم پوست در واقع یک لایه زیر اپیدرم بوده که اپیدرم همان لایه سطحی پوست است که برای رساندن امواج لیزر به درم باید از اپیدرم بگذرد. همین موضوع سبب شده تا برخی از افراد دچار التهاب، قرمزی پوست، سوختگی پوست و پوست پوست شدن لایه روی پوست بشوند.

لیزر موهای زائد واژن

یکی از نواحی بدن که موهای زائد زیادی دارد نواحی واژن در خانم ها بوده که برای برخی از خانم ها اصلاح این منطقه بسیار سخت است. از این رو به این افراد توصیه می‌شود تا با لیزر ناحیه واژن از شر موهای زائد این منطقه راحت شوند. شما میتوانید با مراجعه به یک کلینیک درمانی در طی چند جلسه ناحیه واژن خود را لیزر کنید. در نظر داشته باشید که در لیزر موهای زائد واژن به دلیل رشد موهای ضخیم ممکن است با چند جلسه لیزر تمامی موهای زائد از بین نرود از این رو شاید مجبور شوید تعداد جلسات بیشتری را برای لیزر ناحیه واژن انتخاب کنید.

عوارض لیزر موهای زائد واژن

اگر میخواهید با عوارض لیزر موهای زائد واژن آشنا شوید باید بدانید که عوارض لیزر این ناحیه مانند سایر نواحی بدن شما بوده و جای نگرانی ندارد. به طور کلی به این دلیل که واژن و نواحی اطراف آن حساس بوده و رگ های عصبی در این ناحیه بیشتر است، آستانه درد فرد در این ناحیه کاهش پیدا می کند. از طرفی ممکن است فرد در هنگام لیزر احساس درد کند که این موضوع طبیعی است. ولی به طور کلی از عوارض مهم لیزر واژن می‌توان به التهاب پوستی، قرمزی پوست، پوسته پوسته شدن پوست و تیرگی واژن اشاره کرد. به یاد داشته باشید که ناحیه واژن بسیار حساس بوده و ممکن است به دلیل عدم رعایت بهداشت توسط فردی که لیزر را برای شما انجام می دهد شما دچار عفونت های قارچی و میکروبی در ناحیه واژن شوید. از این رو بهتر است در صورت تمایل برای انجام لیزر از افرادی که از بهداشت آنها مطمئن هستید برای این کار کمک بگیرید.

لیزر موهای زائد مردان

جالب است بدانید که آقایان نیز مانند خانمها میتوانند از امکانات لیزر بهره مند شوند. آقایان نیز می توانند دست ها، پاها، موهای روی سینه و ناحیه تناسلی خود را لیزر کنند. برای این منظور برخی از ورزشکاران که در تماس با تعریق زیاد و آلودگی هوا هستند ترجیح می دهند که از لیزر موهای زائد استفاده کنند. برخی از مردان نیز به دلایل مشکلات زناشویی ترجیح می دهند که از لیزر برای از بین بردن موهای روی سینه و ناحیه تناسلی خود استفاده کنند‌. برخی از آقایان از لیزر برای از بین بردن موهای صورت و گردن خود استفاده می کنند چرا که برای آنها اصلاح روزانه و یا هفتگی دشوار است. به طور کلی با بالا رفتن سن در آقایان تراکم رشد موهای زائد در نواحی سینه و پشت آنها افزایش پیدا می کند از این رو لیزر می تواند تا حد زیادی از رشد بی رویه موهای زائد در بدن آنها جلوگیری کند.

لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

همونطور که لیزر می تواند برای بسیاری از افراد مناسب باشد می تواند برای برخی از افراد هم ضرر داشته باشد. باید بدانید که در این دسته از افراد قرار می گیرد یا خیر، همانطور که در بالا گفته شد لیزر دارای یک نور روشن بوده که می تواند بر روی موهای تیره شما تاثیر بگذارد از این رو اگر موهای شما روشن، خاکستری و بلوند است است بهتر است که به هیچ عنوان از لیزر برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده نکنید. همچنین اگر پوست برنزه ای دارید ایا با استفاده از دستگاه سولاریوم پوست خود را برنز کرده اید توصیه می کنیم که به هیچ عنوان از لیزر استفاده نکنید.‌ در نظر داشته باشید که لیزر موهای زائد باید در زمان قاعدگی شما انجام شود. در صورتی که بر روی پوست خود زخم باز دارید نباید از لیزر استفاده کنید. برخی از افراد دچار بیماری های خود ایمنی هستند که بهتر است این افراد نیز به هیچ عنوان از لیزر استفاده نکنند. در صورتی که از آنتی بیوتیک استفاده می کنید نباید از لیزر استفاده کنند‌. در نظر داشته باشید که استفاده از برخی ویتامین های خاص نیز شما را از گروه واجدین شرایط حذف خواهد کرد. بهتر است در خصوص سوابق برخی از بیماری های خود به فردی که لیزر را برای شما انجام میدهد توضیح دهید. چراکه ممکن است برخی از بیماری ها شما را از کاندید شدن برای لیزر خارج کند.

قیمت لیزر موهای زائد واژن

شما می توانید با انجام دادن لیزر موهای زائد واژن خود از شر اصلاح های گاه و بی گاه این ناحیه با تیغ راحت شوید. حال اگر می خواهید اینکار را انجام دهید به شما توصیه می کنیم که نزد یک فرد متخصص بروید و از همه مهمتر اینکار توسط یک فرد بهداشتی انجام شود. شما می توانید برای انجام لیزر موهای زاید واژن خود مبلغی بین ۲۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار تومان پرداخت نمایید. در نظر داشته باشید که شما برای ناحیه واژن باید چند جلسه لیزر خود را تمدید کنید از این رو ممکن است که هزینه شما تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

لیزر موهای زائد خانگی

اگر می خواهید در خانه لیزر موهای زاید را انجام دهید می توانید از دستگاه های مخصوص اینکار استفاده کنید برای اینکار می توانید دستگاه لیزر بدن را که به قیمت ۵۰۰۰۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰۰۰ است را تهیه کرده و بدون رفتن به کلینیک های زیبایی لیزر بدن خود را در خانه به آسانی انجام دهید. شما با خرید این دستگاه می توانید برای خود و عزیزانتان در خانه لیزر موهای زاید را انجام داده و دیگر نیازی به پرداخت هزینه های بالای لیزر در بیرون نداشته باشید. بهتر است پیش از انجام لیزر با نوع پوست خود آشنایی داشته باشید.

لیزر موهای زائد خانگی

نکات قبل از لیزر موهای زائد

بهتر است اگر قصد دارید موهای خود را لیزر کنید با نکات آماده سازی پوست خود قبل از لیزر آشنایی داشته باشید.

  • موهای خود را اصلاح کنید.
  • موهای خود را با تیغ بتراشید.
  • ژل بی حسی ۱ ساعت قبل زده شود.
  • ژل را از روی پوست بشورید و پوست را تمیز کنید.
  • عینک مخصوص زده شود.
  • لیزر انجام شده است.
  • از ژل های خنک کننده برای پوست استفاده می شود.

شما می توانید برای بی حسی موضعی پوست خود از پمادهایی چون زایلاپی، لیدوکائین و سایر پمادهای معروف استفاده کنید. در نظر داشته باشید که اگر می خواهید صورت خود را لیزر کنید باید پوست شما عاری از هرگونه مواد آرایشی و بهداشتی باشد، از این رو پوست خود را با شوینده های مخصوص شستشو داده تا پوست شما برای لیزر آماده شود.

لیزر موهای زائد صورت

شما می توانید در صورتی که صورت پر مویی دارید و بر اثر افزایش سن دچار پر مویی شده است به وسیله لیزر از شر موهای زاید خود در این ناحیه راحت شوید‌. شما می توانید با استفاده از لیزر نواحی چانه، بالای لب، بالای ابرو ها و گونه های خود را لیزر کنید. استفاده از لیزر در نواحی صورت سبب شده تا شما برای همیشه از شر تحمل دردهای حاصل از بند انداختن و وکس صورت راحت شوید. از این رو توصیه ما این است که اگر صورت پرمویی دارید و یا به دلیل افزایش سن و یا پایین آمدن آستانه تحمل خود نمی توانید درد اصلاح صورت را تحمل کنید، حتما برای دفع موهای زاید صورت از لیزر استفاده کنید. بهتر است پیش از لیزر از پمادهای بی حسی برای نواحی گیج گاه سر و پیشانی استفاده کنید.

لیزر موهای زائد و سرطان

بسیاری از خانم ها بر این باورند که لیزر می تواند سبب شود که آن ها در دراز مدت دچار سرطان شوند. از این رو  این افراد به هیچ عنوان از لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن کمک نمی گیرند. هنوز در این ارتباط که لیزر رابطه مستقیمی با سرطان دارد مطالعه ای نشده ولی باید این مضوع را گوشزد کرد که ورود اشعه هایی چون گاما و ایکس وارد بدن سبب بروز سرطان و یا جهش ژنتیکی در نسل های بعد می شود. در لیزر موهای ژائد از اشعه های ایکس و گاما استفاده نمی شود، و همین موضوع می تواند نگرانی این افراد را از بین ببرد. در واقع در لیزر موهای زائد فولیکول های مو تحریک شده را از بین می برد و این موضوع تنها با ایجاد گرما و تحریک کردن فولیکول مو صورت می گیرد.

لیزر موهای زائد و سرطان

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

اگر می خواهید برای از ین بردن موهای ژائد بدنتان از روش لیزر استفاده کنید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که تعداد جلسات در لیزر بسیار مهم است و شما بابت هرجلسه ای که می روید باید هزینه ی جداگانه ای بپردازید. با توجه به نوع پوست و مو ی شما برای خانم ها تعداد جلسات لیزر 6 تا 8 جلسه بوده و برای خانم هایی که رشد هورمونی مو دارند جلسات تغییر کرده و بین 10 تا 12 جلسه کافی است. رشد هورمونی موها در خانم ها عمدتا روی سینه، روی شکم و بین ران ها اتفاق می افتد که برای برطرف شدن این مشکل باید به پزشک زنان و پزشک غدد مراجعه کنید چراکه رشد هورمونی در زنان سبب ترشح بیش از حد هورمون های مردانه در خانم ها شده که همین موضوع در دراز مدت می تواند بر روی باروری آن ها اثر بگذارد. توصیه ما این است که حتما پیش از انجام لیزر این مشکل را برطرف کنید تا هم درمان شوید و هم تعداد جلسات لیزر شما کاهش پیدا کند. تعداد جلسات برای آقایان بین 8 تا 10 جلسه است.

ایا لیزر برای تیروئید ضرر دارد؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای افرادی که می خواهند لیزر کنند پیش می آید این است که آیا لیزر برای تیروئید ضرر دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت خیر، چراکه تیروئید در قسمتی از گردن قرار گرفته که در هنگام لیزر به آن قسمت آسیبی نمی رسد. از طرفی لیزر تنها فولیکول مو را تضعیف می کند و این موضوع ربطی به نفوذ اشعه لیزر به بافت تیروئید ندارد.

ایا لیزر برای تیروئید ضرر دارد؟

حسن ختام

لیزر موهای ژائد در خانم ها بسیار مهم است، چراکه بساری از خانم ها برای اصلاح صورت تحمل درد بند انداختن و وکس را ندارند، از این رو سعی می کنند تا با انجام دادن لیزر صورت خود را اصلاح کنند. انجام لیزر برای واژن نیز یکی از مواردی بوده که بسیاری از خانم ها آن را برای از بین بردن موهای زائد خود انتخاب می کنند. استفاده از لیزر هیچ ضرری نداشته و شما می توانید با خیالی راحت از آن برای از بین بردن موهای زائد بدن خود استفاده نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *