چگونه ناخن های طبیعی و سالمی داشته باشیم؟

این روزها کاشت ناخن یکی از راه هایی است که بسیاری از خانم ها از آن استفاده می کنند تا ناخن های زیبایی داشته باشند، ولی در این میان برخی دیگر از خانم ها ترجیح می دهند که به جای کاشت، با تقویت کردن ناخن های خود زیبایی و سلامتی ناخن های خود را به صورت طبیعی حفظ کنند. حال اگر شما نیز می خواهید که ناخن های طبیعی و سالمی داشته باشید می توانید به راحتی با استفاده کردن از چند روش بسیار ساده، زیبایی و سلامت ناخن های خود را تا حد زیادی بالا ببرید. در این میان بسیاری از پزشکان بر این باورند که تغذیه می تواند نقش بسیار مهمی در داشتن ناخن های زیبا و طبیعی داشته باشد. گنجاندن انواع  ویتامین ها و مواد مغذی می تواند تا حد زیادی سبب جذب مواد سالم در بدن شما بشود. توجه به برخی از عادت های نادرست نیز می تواند سبب شود تا شما ناخن های زیبا و سالمی داشته باشید. اگر قصد دارید که به صورت طبیعی ناخن های زیبا داشته باشید بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ناخن های سالم و طبیعی

چه غذاهایی را  بخوریم تا ناخن هایمان رشد خوبی داشته باشند؟

اگر به دنبال راهی برای رشد مناسب ناخن های خود هستید بهتر است از غذاهایی استفاده کنید که برای سلامتی شما مفید است. استفاده از غذاهایی که مملو از ویتامین ها و ریز مغذی ها بوده می تواند علاوه بر اینکه برای رشد ناخن ها مفید باشد سبب رشد موهای شما نیز بشود. بنابراین بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که تمامی غذاهایی که شما در طول روز مصرف می کنید می تواند تا حد زیادی بر روی سلامتی شما تاثیر گذار باشد پس بهتر است از تاثیر مواد خوراکی غافل نشوید. حال چه چیزهایی برای رشد ناخن ها مناسب به شمار می رود؟

  • روغن ویتامین E
  • روغن نارگیل
  • سرکه سیب
  • نمک دریا
  • آب لیمو ترش
  • روغن زیتون
  • زرده تخم مرغ
  • روغن سبزیجات
  • آب پرتقال
  • گوجه فرنگی
  • شی باتر
  • روغن کتان
  • روغن کرچک
  • روغن درخت چای
  • گیاه دم اسب
  • نعناع و بابونه

به انجام دادن این کارها عادت کنید

اگر می خواهید رشد ناخن های شما افزایش پیدا کند، بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که مصرف غذاهایی چون غلات سبوس دار، تخم مرغ، گوجه فرنگی، کلم، عدس، توت فرنگی و شیر می تواند برای رشد ناخن های شما مناسب تلقی شود. از طرفی برخی از پزشکان با مشاهده آزمایشات شما، برای شما مصرف قرص های بیوتین را تجویز می کنند که بهتر است آنها را در طول هفته میل کنید. از طرفی استفاده از غذاهای پروتئین دار می تواند به شما کمک کند تا به راحتی از این طریق سلول های جدیدی در سطح ناخن های شما ساخته شود. از طرفی استفاده از انواع روغن ها می تواند سبب شود تا رشد ناخن های شما متوقف نشود. شما می توانید هر شب قبل از خواب به سطح ناخن های خود روغن بمالید و ان ها را ماساژ بدهید. داشتن یک برنامه ورزشی روزانه می تواند تا حد زیادی سبب شود تا گردش خون در بدن شما بالا رفته و از همه مهمتر سلول های جدیدی در سطح ناخن های شما ساخته شود.

عادات درست درباره ناخن

چرا لاک زدن را بهتر است به حداقل برسانید؟

یک واقعیتی که وجود دارد این است که بسیاری از ما دوست داریم تا ناخن های زیبایی داشته باشیم ولی بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که لاک ها به دلیل داشتن موادی چون فرمالدهید ها می تواند برای ناخن های ما خطرناک باشد و پس از مدتی استفاده مداوم از لاک ها، حس می کنید که ناخن های شما رطوبت و طراوت همیشگی خود را ندارد. از طرفی شما برای پاک کردن لاک نیاز به لاک پاک کن ها دارید که یکی از لاک پاکن های مضر برای ناخن ها استون است که سبب خشکی ناخن و پوست اطراف ناخن های شما می شود. بنابراین یکی از توصیه های ما این است که زیاد لاک نزنید و در صورت داشتن لاک به جای استفاده از استون ها از لاک پاکن های فاقد استون استفاده کنید.

روش های مراقبت از ناخن های سالم و طبیعی دست و پا

بسیاری از ما به سراغ راه هایی هستیم تا بتوانیم با تقویت کردن ناخن های دست و پای خود سلامتی و زیبایی ان ها را چندین برابر کنیم. حال در این بخش شما با راه های مراقبتی از ناخن های خود آشنا می شوید تا بتوانید به راحتی به رشد آن ها کمک کنید. داشتن برنامه مانیکور و پدیکور به صورت هفتگی یکی از مهمترین روش ها برای مراقبت از ناخن های دست و پا است. از طرفی مرطوب کردن ناخن و پوست اطراف آن توسط مرطوب کننده در طول روز می تواند از خشکی ناخن ها و پوست های اطراف آن جلوگیری کند. مهمترین نکته ای که بهتر است به آن توجه کنید این است که سعی کنید هنگام کار با آب و مواد شیمیایی از دستکش استفاده کنید.

روش های مراقبتی از ناخن

این عادات در خصوص ناخن های سالم و طبیعی ترک شود

متاسفانه بسیاری از ما عادت داریم ناخن های دست خود را می جویم و همین موضوع می تواند سبب شود سطح ناخن ما دچار شکستگی و خشکی بشود. از طرفی استفاده مکرر از لاک ها و مواد شیمیایی می تواند سبب خشک شدن همیشگی ناخن های ما بشود. از دیگر مواردی که بسیاری از ما نسبت به آن بی توجه هستیم خشکی دور پوست ناخن های ما است که سبب پوسته پوسته شدن پوست اطراف ناخن های ما می شود، بنابراین بهتر است که از یک مرطوب کننده مناسب برای دست و ناخن های خود استفاده کنیم.

پس

اگر می خواهید از ناخن های طبیعی خود مراقبت کنید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که تغذیه درست می تواند تا حد زیادی در سلامت و رشد ناخن های دست و پای شما تاثیر گذار باشد. از طرفی شما می توانید با داشتن عاداتی چون مرطوب کردن دست و ناخن های خود، علاوه بر تامین رطوبت ناخن و اطراف پوست دست خود از خشکی این نواحی جلوگیری کنید.

رتبه این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *