پوسته شدن ابرو بعد از میکروبلیدینگ

میکرو بلیدینگ یکی از روش های زیبایی ابرو بوده که این روزها بسیاری از خانم ها برای حالت دادن به ابروهای خود از این روش استفاده می کنند. میکروبلیدینگ پس از طی مراحل پوسته ریزی و تثبیت رنگدانه ها می تواند زیبایی صورت شما را چندین برابر کند. بهتر است این را بدانید که پوسته شدن ابرو پس از روز 4 یک امر طبیعی بوده و همین موضوع می تواند بیانگر این باشد که میکروبلیدینگ شما به درستی انجام شده است. از این رو جای نگرانی نداشته و نباید نسبت به آن حساس شد. در اصل میکروبلیدینگ به معنای برش پوست بوده که همین موضوع می تواند سبب پوسته ریزی و حتی خونریزی ناچیزی در نواحی ابروان شما بشود. در واقع این برش ها در ناحیه ابروی شما با یک تیغ آغشته به رنگدانه پر می شود. از این رو کاملا طبیعی است که پس از چند روز شما با این عکس العمل مواجه شوید.

پوسته شدن ابرو بعد از میکروبلیدینگ

پماد بعد از میکروبلیدینگ

متخصصان پس از میکروبلیدینگ به شما استفاده از چنیدین پماد ویتامینه و مرطوب کننده را پیشنهاد می کنند که شما باید برای روند بهبود زخم ها و بروز هرچه سریع تر رنگدانه ها از این پمادها استفاده کنید.شما باید از روز اول به مدت 7 روز روزانه دوبار از پماد ویتامین آ استفاده کنید. استفاده از این پماد می تواند تا حد زیادی رطوبت از دست رفته از پوست شما را تامین کند. از این رو بهتر است که استفاده از این پماد را در روتین مراقبتی خود قرار دهید. برخی از افراد البته به جز پزشکان استفاده از این پمادها را توصیه می کنند .

  • پماد بتامتازون
  • وازلین
  • پماد تتراسایکلین
  • جنتا مایسین

شما می توانید در صورتی که تمایل دارید از این پمادها استفاده کنید، از یک پزشک متخصص در این خصوص مشورت بگیرید. چراکه استفاده خودسرانه از هر ماده شیمیایی می تواند باعث بروز حساسیت و از همه مهمتر آسیب به نواحی چشم های شما شود.

بعد از میکرو ابرو تا چند روز پماد بزنیم؟

استعمال پماد ویتامین آ می تواند از روز اول به مدت یک هفته طول بکشد. به هیچ عنوان از اسکراب، کرم های لایه بردار و هرگونه شوینده های قوی برای شستن صورت خود استفاده نکنید. در نظر داشته باشید که مقدار پمادی که بر روی ابروهای خود می زنید باید بسیار کم باشد و توسط یک گوش پاکن باید اینکار را انجام دهید. به یاد داشته باشید که استفاده از پماد ویتامین آ سبب شده تا شما از خشکی، ترک و پوسته شدن ابروهای خود جلوگیری کنید. پیشنهاد ما این است که اگر مبلغ این روش زیبایی برای شما مهم نیست آن را نزد یک پزشک زیبایی در یک کلینیک معتبر انجام دهید، چراکه یک پزشک زیبایی بهتر از یک آرایشگر می تواند در این خصوص شما را راهنمایی کند.

بعد از میکرو ابرو تا چند روز پماد بزنیم؟

چند روز بعد از میکروبلیدینگ میتوان صورت را شست؟

چناچه از روش هایی چون فیبروز و میکرو بلیدینگ برای زیبایی ابروان خود کمک گرفته اید، می دانید که تا 3 روز به هیچ عنوان نباید صورت شما با آب برخورد داشته باشد. بنابراین در طول این سه روز به هیچ عنوان استحمام نکنید. شما پس از طی این سه روز می توانید باشوینده  صورت را شستشو دهید. برای اینکار بهتر است از فشار دست بر روی ابروهای خود اجتناب کنید. در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان نباید به ابروهای خود دست بزنید. از طرفی نحوه خشک کردن صورت و ابرو پس از سه روز به این صورت بوده که حوله بر روی صورت گذاشته شده و بداشته می شود و به هیچ عنوان حوله را روی صورت نکشید. اگر به دنبال یک شوینده ملایم برای شستشو ابروهای خود هستید می توانید از شامپو بچه برایاینکار استفاده کنید، در نظر داشته باشید که شستشوی صورت با فوم های مخصوص توصیه نمی شود. از این رو بهتر است با ژل های مخصوص که ملایم تر هستند صورت خود را بشورید.

مراحل ترمیم ابرو بعد از میکروبلیدینگ

ترمیم ابرو پس از میکرو بلیدینگ باید روزانه بررسی شود. چراکه پس از میکرو ابروهای شما به دلیل نفوذ رنگدانه ها، دچار تغییراتی شده که باید آن ها را بشناسید و در صورت برخورد با یک عارضه جدی به پزشک مراجعه نمایید.

روز اول تا روز چهارم

در روز اول پس از بلید شما با ابروهای متورم و قرمز سروکار دارید که همین موضوع می تواند شما را ناراحت کند، جای نگرانی نیست. در روز دوم به دلیل از بین رفتن اثر بی حسی شما احساس درد در محل برش های ابرو دارید و کمی رنگ ابروهایتان تیره تر خواهد شد. در روز سوم تا چهارم ابروهای شما ضخیم تر خواهد شد.

روز پنجم تا روز دهم

در روز پنجم کمی ابروهای شما بهبود پیدا کرده و خارش به سراغتان می آید. در این مرحله نباید دست به ابروهای خود بزنید. بهتر است خود را با کارهای دیگر مشغول کنید تا به ابروان خود دست نزنید. از روز پنجم تا روز هفتم پوسته شدن ابروها به دلیل ترمیم محل زخم ها ادامه دار خواهد بود. در روز هفتم تا دهم پوسته ها می ریزند و ابروهای شما رنگی بین خاکستری نقره ای به خود می گیرد، که همین موضوع سبب بسته شدن جاهای زخم می شود. در نظر داشته باشید که پس از طی 10 روز ابروهای شما کم کم به حالت طبعی خود بازمی گردد و همین موضوع سبب می شود تا شما بتوانید حس خوبی از ابروهای خود داشته باشید.

مراحل ترمیم ابرو بعد از میکروبلیدینگ

حسن ختام

میکروبلیدینگ در کنار زیبایی که به ابروان شما می دهد می تواند عوارضی هم برای چشمان و ابروان شما داشته باشد. بنابراین از شما خواستاریم که بلید ابروهای خود را نزد افراد متخصص انجام دهید و اصلا نگران هزینه آن نباشید. مراجعه شما به کلینک های زیبایی بهتر از رفتن به سالن های زیبایی است، چراکه یک پزشک با تشخیص نوع پوستو حساسیت های احتمالی پوست شما، بلید ابرو را برای شما انجام می دهد.

4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *