ژل پولیش ناخن طبیعی

بسیاری از خانم ها بنا بر دلایلی نمی خواهند که ناخن های آن ها کاشت شود، بنابراین سعی می کنند تا از راه های ساده تری ناخن های خود را زیبا و مرتب تر کنند. برای این کار بهتر است ژل پولیش ناخن طبیعی را انتخاب کنید، چرا که این روش به دلیل اینکه کاشت نبوده می تواند این امکان را به شما بدهد که در کنار اصلاح فرم ناخن های شما، با استفاده از یک لاک ژل زیبایی دستان شما چندین برابر شود. حال اگر می خواهید با ژل پولیش روی ناخن طبیعی بیشتر آشنا شوید، توصیه ما این است که تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید. 

ژل پولیش ناخن طبیعی

ژل پولیش ناخن طبیعی چیست؟

ژل پولیش ناخن طبیعی یک روشی برای اصلاح فرم و از همه مهمتر لاک زدن ناخن طبیعی بوده که با لاک معمولی و آن هم در خانه امکان پذیر نیست. ژل پولیش در اصل استفاده از موادی چون بیس ژل، لاک ژل و تاپ ژل بوده است که با استفاده از آن می توان به راحتی تمامی کارهایی که مربوط به این روش کاور کردن است را انجام داد. در اصل شما با استفاده از لاک ژل به مقاوم سازی سطح ناخن خود، بدون ضربه زدن به صدف آن کمک می کنید. در واقع ژل پولیش یک کاور ظریف بر روی ناخن شما بوده تا از بد فرمی آن جلوگیری به عمل بیاید. 

آموزش ژل پولیش ناخن طبیعی

برای یادگیری این تکنیک شما می توانید با آماده کردن برخی از وسایل ضروری ژل پولیش را به سرعت و به راحتی انجام دهید. از طرفی توصیه ما این است که شاید تصور کنید که خودتان در خانه بتوانید ژلیش ناخن را به راحتی انجام دهید، ولی بهتر است این نکته را بدانید که شما بدون سپری کردن دوره های آموزشی و از همه مهمتر تمرین و تکرار نمی توانید این کار را درست انجام دهید. حال ما به صورت تئوری این مبحث مهم را به شما آموزش می دهیم ولی توصیه اکید ما این است که حتما از اساتید بنام برای یادگیری کمک بگیرید.

زیرسازی ناخن

مانیکور ناخن و زیرسازی آن یکی از مهمترین بخش هایی بوده که در آن می توان تمام چربی و آلودگی های روی صدف ناخن را از بین برد و با از بین بردن کوتیکول های ناخن به راحتی بستر ناخن را برای ژلیش ناخن و یا حتی لمینت ناخن بزرگتر کرد. برای این کار از یک پوشر برای عقب زدن کوتیکول های دور ناخن استفاده می کنیم. استفاده از سرسوهان شنی سبب می شود که شما راحت تر کوتیکول ها را به عقب بزنید. با استفاده از سر سوهان استوانه ای می توان به راحتی کوتیکول ها را از بین برد. با استفاده از یک نیپر کوتیکول را ببرید. سپس با استفاده از سرسوهان توپی روی ناخن را می کشیم.

زیرسازی ناخن

اصلاح فرم با استفاده از سوهان دستی 

فرم ناخن مشتری را اصلاح کنید و به همان فرمی که مد نظر او است دربیاورید. برای اینکار با استفاده از یک سوهان دستی نرم می توانید فرم ناخن خود را به هر شکلی که می خواهید در بیاورید.توجه کنید که اندازه ناخن ها باید به یک اندازه باشند. در صورتی که شکستگی بر روی ناخن فرد وجود داشته باشد شما می توانید با استفاده از ژل بیلدر، مونو ژل، رابر ژل، فاندیشن ژل و استراکشن ژل ها قد ناخن خود را در ناحیه شکستگی هم قد سایر ناخن ها کنید. 

ایجاد خط و خش بر روی سطح ناخن

با استفاده از یک سوهان دستی یا یک بافر بر روی ناخن فرد خط و خش بیاندازید، این کار به ناخن فرد کمک می کند تا تمام چربی های روی سطح ناخن او از بین برود. سطح ناخن را با یک پد کلینزر پاک کنید. 

ایجاد خط و خش بر روی سطح ناخن

ضد قارچ و پرایمر غیر اسیدی فراموش نشود

برای لاک ژل زدن از یک پرایمر غیر اسیدی کمک بگیرید. ضد قارچ نیز می تواند از هواگرفتگی ناخن و تجمع قارچ ها و میکروب ها جلوگیری کند. 

بیس ژل یا رابر ژل را بزنید

بیس ژل را بزنید اگر از بیس استفاده نمی کنید بهتر است از رابر ژل استفاده نمایید. برای این کار یک لایه نازک از بیس را بر روی صدف ناخن بزنید و سپس داخل دستگاه یو وی قرار دهید. توجه به این نکته در ارتباط با ژل ها مهم بوده و توجه داشته باشید  که شما می توانید با استفاده از یک قلم به راحتی دور ناخن را تمیز کرده تا ناخن شما دچار هواگیری نشود. 

لاک ژل را بزنید

زدن لاک ژل بر روی سطح ناخن شما، بسیار مهم بوده و توجه داشته باشید که در این روش نیازی نیست که شما پس از زدن بیس ژل نوچی آن را بگیرید. شما می توانید پس از خشک کردن بیس ژل به راحتی لاک ژل را بر روی سطح ناخن خود بزنید. اگر حس کردید که رنگ لاک ژل کمرنگ است می توانید دوبار لاک ژل را بر روی ناخن بزنید. 

تاپ ژل فراموش نشود

شما می توانید به راحتی پس از زدن دو یا سه لایه از لاک ژل و خشک کردن ان داخل دستگاه یو وی به راحتی از یک تاپ ژل برای درخشش ناخن خود استفاده نمایید. شما می توانید با تماشای فیلم پولیش ناخن به راحتی تمامی این مراحل را یاد بگیرید. 

مراحل ژل پولیش ناخن طبیعی

در واقع مراحل این روش بسیار آسان بوده و شما می توانید با رعایت کردن هریک از این مراحل به راحتی ژل پولیش بر روی ناخن طبیعی را انجام دهید. 

  • زیرسازی ناخن 
  • مانیکور ناخن 
  • اصلاح فرم ناخن در صورت نیاز 
  • سوهان کشی ناخن 
  • ایجاد خط و خش بر روی ناخن 
  • استفاده از پرایمر غیر اسیدی 
  • استفاده از ضد قارچ 
  • زدن بیس ژل یا رابر ژل 
  • زدن لاک ژل 
  • زدن تاپ شاین یا تاپ ژل

عکس ژل پولیش ناخن را می توانید در این قسمت مشاهده نمایید. و در صورت علاقه مند شدن به این روش از آن برای دیزاین ناخن های دست و پای خود استفاده نمایید. مراحل ژل پولیش پا نیز دقیقا به همین صورت بوده و شما می توانید با استفاده از تکنیک ناخن های پاهای خود را زیباتر کنید. 

آموزش ژل پولیش روسی

اگر می خواهید با این تکنیک بیشتر آشنا شوید بهتر است به این نکته توجه کنید که شما می توانید به راحتی با استفاده از لمینت ناخن این کار را انجام دهید در اصل ژل پولیش روسی همان لمینت ناخن یا کاور ناخن طبیعی بوده که توسط موادی که بر پایه ژل است انجام می پذیرد. 

ژل پولیش ناخن کوتاه

بسیاری از افراد از ژلیش ناخن استفاده می کند چرا که آن ها دو هدف دارند یکی جلوگیری از کاشت ناخن و دومی داشتن قد کوتاه برای ناخن های خود، همانطور که میدانید افرادی که از ناخن کاشت پودری استفاده می کنند، می دانند که این روش برای افرادی مناسب تر است که قد ناخن بلند می خواهند. ولی افرادی که به ناخن های کوتاه علاقه مند هستند می توانند از این تکنیک برای دیزاین ناخن های خود استفاده نمایند. ژل پولیش ناخن کوتاه نیازمند نگهداری و مراقبت بوده و شما می توانید با در نظر داشتن برخی از نکات مدت زمانی که بر روی ناخن شما دوام می آورد را بیشتر کنید. ژل ناخن دخترانه می تواند این امکان را به شما بدهد که به راحتی در خانه ژل پولیش ناخن های خود را انجام دهید. 

فرق ژل پولیش و لمینت

ژل پولیش یا همان ژلیش ناخن یکی از روش هایی بوده که درست مانند لاک زدن بر روی ناخن است، ولی تنها تفاوت آن با لاک زدن معمولی در این است که برای استفاده از لاک ژل باید حتما از دستگاه یو وی استفاده شود. یک لاک ژل خوب تنها در داخل یک دستگاه یو وی با کیفیت خشک می شود و نمی توان به دلیل ترکیبات ویژه ای که در ساختار آن وجود دارد آن را در فضای آزاد خشک کرد. لمینت ناخن در اصل کاور کردن ناخن بوده ولی تنها تفاوت ان با کاور ناخن در این است که در کاور کردن ناخن با استفاده از مواد ژله ای که روی ناخن می زنند فرم دلخواه شما به ناخن داده می شود ولی لمینت ناخن در واقع یک روش درمانی بوده و هر فرمی که شما بخواهید به آن داده نمی شود. در لمینت ناخن از مواد پروتئینی استفاده می کنند.

تفاوت ژل پولیش با لاک ژل

در واقع در عمل ژل پولیش از ماده ای بنام لاک ژل استفاده می شود که شما می توانید با استفاده از آن به راحتی ناخن های خود ژلیش کنید. در واقع لاک ژل یک لاک بوده مانند لاک معمولی که داخل دستگاه یو وی خشک می شود. ولی ژل پولیش یا ژلیش ناخن به عمل زدن این لاک بر روی ناخن طبیعی گفته می شود. مدل ژل پولیش ناخن در سالن های زیبایی متفاوت بوده و هر سالنی با توجه به مواد و لاک هایی که دارد دیزاین های خاصی از جمله دیزاین سلفونی ناخن، دیزاین دائم ناخن، شوگر افکت و پودر کروم را بر روی ناخن های شما اجرا می کند. برخی از افراد از ژل پولیش بی رنگ استفاده می کنند مانند کارمندان ارگان های دولتی تا برای آنها مشکلی پیش نیاید. 

تفاوت ژل پولیش با لاک ژل

قیمت پولیش ناخن طبیعی

این موضوع می تواند کاملا سلیقه ای باشد و هر سالنی در ایران قیمت های مختلفی دارد. به طور مثال در ساری قیمت ها با لرستان یکی نخواهد بود. از این رو بهتر است این موضوع را بدانید که قیمت یک لاک ژل خوب با یک لاک ژۀ معمولی خیلی فرق دارد و اگر شما از مواد خوبی برای کارتان استفاده کنید، قطعا قیمت ژل پولیش متفاوت خواهد بود. برای این منظور اگر قصد دارید که این کار یک فرد با تجربه برای شما انجام دهد پس توقع یک قیمت بسیار بالا را داشته باشید. 

کاشت ناخن با ژل بهتر است یا پودر؟

این یکی از مهمترین سوالاتی بوده که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید، در پاسخ به این سوال بسیار مهم باید اینگونه پاسخ داد که کاشت ناخن با پودر از جهاتی بهتر از کاشت ناخن با پودر بوده است. به طور کلی کاشت ناخن با پودر به دلیل استفاده از لیکویید می تواند برای سلامتی افراد خطرزا باشد و برای افرادی که سیستم تنفسی ضعیفی دارند، اصلا مناسب نیست. از طرفی کاشت ناخن با ژل یکی کاور سطحی بوده که ظرافت ان بالا است ولی ماندگاری آن مانند کاشت ناخن با پودر نیست. از این رو اگر ماندگاری و زمان ترمیم ناخن برایتان مهم است، بهتر است این نکات را در نظر بگیرید.

ژلیش بهتره یا لمینت؟

لمینت یک کاور بر روی ناخن شما بوده و سبب شده تا اصلاح فرم در ناخن های شما به درستی انجام شود. از طرفی ژلیش ناخن تنها یک لاک زدن معمولی بوده که همراه با مانیکور است. از طرفی لمینت ناخن می تواند استحکام ناخن های شما بالا ببرد و از شکسته شدن گاه و بیگاه ناخن های شما جلوگیری کند.

جمع بندی 

  • ژلیش ناخن، ژل پولیش ناخن و لاک ژل در واقع یکی هستند
  • ژلیش ناخن تنها یک لاک زدن است، ولی با لاک ژل نه لاک معمولی 
  • برای اصلاح فرم و جلوگیری از شکسته شدن از لمینت ناخن استفاده کنید
  • لاک ژل خوب و با کیفیت ماندگاری بالاتری دارد
  • گذاشتن ناخن به مدت 60 ثانیه درون دستگاه کافی است

در آخر اگر شما ژۀیش ناخن انجام داده اید می توانید تمامی نظرات و سوالات خود در خصوص این تکنیک کاور کردن را در قسمت دیدگاه در اختیار ما بگذارید، تا کارشناسان بخش زیبایی و سلامت پاسخ سوالات شما را در اسرع وقت بدهند. 

3.4/5 - (16 امتیاز)

2 پاسخ به “ژل پولیش ناخن طبیعی”

  1. سمیه گفت:

    ممنون بابت توضیحاتتون

  2. رها صادقی گفت:

    عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *