کاشت ژل یا کاشت پودر، کدامیک بهتر است؟

یکی از مهمترین سوالاتی که برای افرادی که کاشت ناخن انجام می دهند، این است که کدامیک از روش های کاشت مناسب تر بوده و شما می توانید از آن استفاده نمایید. کاشت پودر یکی از روش های قدیمی و مهم در کاشت ناخن به شمار می رود و بسیاری از ناخن کارها این روش را به عنوان روش مادر معرفی می کنند. در کنار کاشت پودر این روزها بسیاری از افراد از کاشت ژل استفاده می کنند و ترجیح می دهند که از همین کاشت برای دفعات بعد استفاده کنند، چرا که کاشت پودر برای بسیاری از افراد حساسیت زا بوده و می تواند برای آن ها مشکلات پوستی زیادی را ایجاد کند. حال ما قصد داریم تا در این مقاله شما را با این دو روش بیشتر آشنا کنیم، تا با آگاهی بیشتر یکی از این دو روش را برای کاشت ناخن انتخاب کنید.

کاشت ژل یا کاشت پودر، کدامیک بهتر است؟

کاشت ژل چیست؟

کاشت ناخن بر پایه مواد ژل در واقع به این صورت بوده که کاشت شما با موادی که به صورت ژل هستند انجام می پذیرد. در این کاشت مواد ژله ای به راحتی مواد پودری در هوای آزاد خشک نمی شوند و شما مجبور هستید برای خشک کردن آن از دستگاه یو وی استفاده نمایید. برای کاشت ژل برخی از افراد از قلم های مخصوص، فرمر و قالب استفاده می کنند. شما می توانید در کاشت ژل از موادی چون پلی ژل، رابر بیس، بیس ژل و تاپ ژل ها استفاده کنید.

در این ویودیو مقایسه، مزایا و معایب هر کدام از روش هارا برای شما توضیح میدهیم

مزایای کاشت ژل چیست؟

اگر تا به حال با ژل ها کاشت انجام نداده اید قطعا با مزایای آن آشنا نیستید، ما قصد داریم تا در این بخش به شما از تمامی محاسن این روش کاشت بگوییم تا در صورت امکان این روش را برای کاشت ناخن انتخاب نمایید.

مزایای کاشت ژل چیست؟

کاشت ژل حساسیت زا نیست

موادی که بر پایه ژل هستند برای افرادی که مشکلات پوستی دارند مناسب تر بوده و این افراد می توانند از این مواد برای کاشت ناخن های خود استفاده نمایند. کاشت پودر در برخی از افرادی می تواند سبب بروز بیماری های پوستی و اگزما بشود، از این رو اگر پوست حساسی دارید و برای اولین بار می خواهید کاشت ناخن را انجام دهید بهتر اصلا سراغ کاشت پودر نروید.

تنفس راحت برای ناخن کار

در کنار بهداشت و ایمنی مشتری، سلامت و ایمنی ناخن کار نیز اولویت زیادی دارد. از این رو اگر در این حوزه فعالیت دارید بهتر است مشتریان خود را متقاعد کنید تا کاشت ژل را انجام دهند. چرا که اگر چندین سال در معرض مواد پودری و لیکویید قرار بگیرید، امکان اینکه شما دیگر مانند سابق تنفس نکنید، بسیار بالا خواهد رفت. از این رو برای جلوگیری و پیشگیری از ابتلا به بیماری های تنفسی کاشت پودر را فراموش کنید.

کاشت ژل تا زمانی که داخل دستگاه برود، اصلاح می شود

بسیاری از افرادی که مبتدی هستند در هنگام کار اشتباهات زیادی دارند که تنها دلیل آن می تواند مبتدی بودن این افراد باشد. از این رو شما تنها در کاشت پودر می توانید تا قبل از قرار دادن ناخن مشتری زیر دستگاه یو وی تمامی اشتباهات حاصل از مواد گذاری را اصلاح نمایید. بنابراین این یک مزیت به شمار می رود که شما فرصت بیشتری برای اصلاح دارید.

همانطور که می دانید برخی از خانم ها در ارگان های دولتی کار می کنند و دوست ندارند که کاشت ناخن ان ها جلب توجه بکند، از این رو این افراد سعی می کنند تا با استفاده از کاشت ژل غیر طبیعی بودن ناخن های خود را پنهان کنند. لمینت ناخن یکی دیگر از روش های حجیم سازی ناخن به وسیله ژل ها بوده که شما می توانید از این طریق ناخن های خود را مقاوم تر کنید. کاشت ژل به دلیل اینکه حجم کمتری مواد بر روی ناخن شما دارد می تواند طبیعی تر به نظر آید و همین موضوع برای برخی از خانم ها حائز اهمیت بوده است.

کاشت ژل طبیعی تر از کاشت پودر است

با سوهان کشی به راحتی کاشت را اصلاح کنید

اگر مواد گذاری زیاد باشد، شما می توانید به راحتی به وسیله یک سوهان برقی و انجام دادن سوهان کشی مواد اضافی را از روی ناخن های خود بردارید. سوهان کشی به ناخن های شما کمک می کند تا حجم مواد روی ناخن های شما کمتر شده و طبیعی تر به نظر برسد. در صورت برداشتن مقدار زیادی از مواد می توانید به راحتی آن را به داخل ظرف برگردانید.

معایب کاشت ژل

هر روش کاشتی در کنار داشتن محاسن بسیار معایبی نیز دارد که شما می توانید با محاسبه آن ها یکی از آن دو روش را برای کاشت ناخن انتخاب نمایید.

معایب کاشت ژل

کاشت ژل گران تر از کاشت پودر است

اگر هزینه کاشت ناخن برای شما مهم نیست بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که کاشت ناخن ژل از کاشت ناخن پودر گران تر بوده است.

در اکثر سالن ها کاشت پودر انجام می شود

در بسیاری از سالن ای نانی ک در محله های شما وجود دارد از روش کاشت پودر استفاده می شود و تنها برخی از سالن ها که انگشت شمار هستند این روش کاشت را برای مشتریان خود انجام می دهند. از این رو بهتر است اگر می خواهید برای بار اول به یک سالن ناخن مراجعه کنید، از اول با آن جا تماس گرفته و درباره روش های کاشت ناخن آن ها سوال بپرسید.

دستگاه یو وی می تواند خطرناک باشد

در برخی از مقالات عنوان شده است که دستگاه های یو وی می توانند بر روی سلامت افراد اثر بدی بگذارند. از این رو بهتر است از این روش کاشت استفاده نکنید. ولی بهتر است این موضوع را خاطر نشان کنیم که هنوز دلیل و سندی برای اثبات خطرناک بودن این دستگاه به اثبات نرسیده است.

دستگاه یو وی می تواند خطرناک باشد

ریمو ناخن حتما توسط ناخن کارها انجام شود

ریمو ناخن یکی دیگر از مسائلی بوده که بسیاری از افراد باید به آن توجه بکنند. از این رو بهتر است بدانید که در صورت کاشت ناخن به وسیله پودر حتما فرآیند ریمو ناخن باید توسط ناخنکار صورت بپذیرد.

کاشت پودر چیست؟

کاشت پودر در واقع به وسیله پودر و لیکویید انجام می گیرد. در این روش ناخن کار با استفاده از یک قلم اشکی، قلم را به لیکویید آغشته کرده و سپس داخل پودر کرده و مواد را به صورت آدامسی برمی دارد. مواد پودری بر خلاف مواد ژل در هوای آزاد خشک شده و روند خشک شدن آن بسیار سریع تر از سایر روش ها است. ناخن کار برای کاشت پودر از تیپ، فرمر و قالب استفاده می کند. استفاده از تیپ گذاری ناخن از سایر روش ها بهتر بوده و ناخن کارها ترجیح می دهند که از این روش برای کاشت ناخن استفاده کنند، تا استقامت ناخن در برابر ضربه را بالا ببرند.

کاشت پودر چیست؟

مزایای کاشت پودر

کاشت پودر یکی از روش های کاشت ناخن بوده که بسیاری از ناخن کارها از انواع راه های آن برای کاشت ناخن مشتریان خود استفاده می کنند. کاشت پودر همانطور که می دانید به وسیله روش های مختلفی انجام می پذیرد که راحت و سریع ترین نوع آن استفاده از قالب ها است. استفاده از انواع تیپ های شیشه ای و پلاستیکی نیز بهتر از روش هایی چون کاشت با فیبر، کاشت با فرمر و قالب به شمار می رود. از این رو اگر می خواهید از این روش برای کاشت ناخن های خود استفاده کنید، بهتر است با مزایای این روش بیشتر آشنا شوید.

اگر حرفه ای باشید این روش سریع تر است

اگر در روش کاشت ناخن با پودر حرفه ای هستید، بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که سرعت کاشت شما بسیار بالا خواهد رفت و  همین موضوع می تواند در دید مشتریان شما تاثیر مثبتی بگذارد، چراکه زمانبر بودن کار شما مشتریان را خسته و کلافه خواهد کرد.

اگر حرفه ای باشید این روش سریع تر است

استفاده از یو وی ممنوع

مواد پودری به راحتی در هوای آزاد خشک شده و نیازی به استفاده از دستگاه یو وی برای خشک شدن مواد روی ناخن ندارید. از این رو اگر حس می کنید که دستگاه یو وی خطرناک است، بهتر است از این روش کاشت برای کاشت ناخن های خود استفاده نمایید.

ظرافت بیشتر در کاشت ناخن پودری با فرمر

بسیاری از افراد زمانی که می خواهند کاشت ناخن با پودر را انجام دهند، ظرافت ناخن برایشان اهمیت بالایی دارد، از این رو توصیه ما این است که از روش فرمر گذاری برای کاشت ناخن استفاده نمایید. فرمرها بر خلاف تیپ ها، ظاهری زمخت به ناخن های شما نمی دهد و استفاده از آن ها تا حد زیادی می تواند ناهنجاری های ناخن ها و انگشتان شما را از بین ببرد.

دوام کاشت ناخن با پودر بالاتر است

همه ما خانم ها چه بخواهیم چه نخواهیم کارهای خانه را چه کم چه زیاد انجام می دهیم و همین موضوع می تواند سبب شود تا انگشتان ما مدام در تماس با آب و مواد شوینده قرار بگیرد. از این رو اگر می خواهید مقاومت ناخن های کاشته شده خود را افزایش بدهید بهتر است از روش کاشت پودر استفاده نمایید.

ارزان تر از ژل

اگر قیمت کاشت ناخن، ریمو ناخن و ترمیم ناخن برای شما مهم است، بهتر است سراغ کاشت ناخن با پودر بروید. این روش نسبت به روش کاشت ناخن با ژل ارزان تر بوده و شما آسان تر می توانید از پس هزینه های آن بر بیایید.

ارزان تر از ژل

معایب کاشت ناخن با پودر

کاشت پودر به دلیل استفاده از موادی بنام لیکویید می تواند معایب زیادی برای مشتریان و ناخن کارها داشته باشد، از این رو ما قصد داریم تا در این بخش شما را با تمامی مشکلاتی که این روش کاشت دارد، بیشتر آشنا کنیم.

اگزما و مشکلات پوستی با کاشت پودر تشدید می شود

کارهای خانه در برخی از موارد برای افرادی که پوست های حساس دارند، ما حصلی جز حساسیت های پوستی و اگزما نخواهد داشت. این افراد به دلیل داشتن مشکلات پوستی نباید کاشت پودری انجام دهند، چرا که لیکویید یکی از موادی بوده که به شدت به خشک شدن پوست و اطراف ناخن شما کمک کرده و خشکی پوست شما را چندین برابر خواهد کرد. از این رو افرادی که مشکلاتی پوستی دارند بهتر است با توصیه پزشک خود تا مدتی کاشت ناخن را انجام نداده و در صورت الزام برای انجام دادن کاشت ناخن، حتما از کاشت ژل استفاده نمایند.

اگزما و مشکلات پوستی با کاشت پودر تشدید می شود

ریه های ناخن کار با مواد پودری نابود خواهد شد

متاسفانه کار ناخن برای افرادی که از این راه امرار معاش می کنند تا یک زمانی پاسخ می دهد و این افراد پس از چند سال باید شغل خود را عوض کنند. از این رو یکی از مهمترین توصیه های ما برای ناخن کارهایی که می خواهند جدیدا وارد بازار کار شوند، این است که حتما از کاشت پودر فاصله بگیرند و در صورت پذیرفتن این روش کاشت حتما از تهویه های مناسب برای سالن خود استفاده کنند تا از مشکلات تنفسی در امان باشند.

در کاشت پودر فقط باید حرفه ای باشید

کاشت پودر یکی از روش های کاشت بوده که به سرعت در هوای آزاد خشک شده و شما دیگر وقت اینکه کار خود را اصلاح کنید را ندارید. از این رو اگر هنوز در این کار حرفه ای نشدید، سعی کنید مشتری نگیرید. چرا که در صورت خراب شدن کار هم وقت و هزینه مشتری را تلف کرده اید و هم کسی برای کاشت ناخن به سالن شما نمی آید.

در آخر

اگر هنوز بر سر دوراهی مانده اید که کدام روش کاشت ناخن بهتر است، بهتر است تمامی مواردی که در این مقاله گفته شده است را به دقت بررسی کرده و سپس تصمیم خود را بگیرید. ما از تمامی کسانی که کاشت ناخن با پودر و ژل را انجام داده اند، دعوت می کنیم که نظرات خود را در این خصوص با اول نظری ها در میان بگذارند، تا افرادی که به تازگی می خواهند کاشت ناخن انجام دهند، به راحتی انتخاب کنند که کدام روش برای آنها بهتر است.

3.5/5 - (126 امتیاز)

30 پاسخ به “کاشت ژل یا کاشت پودر، کدامیک بهتر است؟”

  1. رانیا گفت:

    چرا دستگاه یو وی خطرناک است⸮

  2. ناشناس گفت:

    من هم کاشت ژل انجام دادم هم پودر کاشت ژل بعد از چند روز هواگرفت با اینکه ناخنکارم حرفهرای بود دیگه رفتم سراغ پودر و خیلی راضی ام خیلی ظریف و قشنگ برام کار کرد

  3. مبینا گفت:

    من تازه کار ناخن میخوام شروع کنم و از بوی لیکویید بدم میاد و کلی وسایل خریدم و اصلا مواد گذاری سوهان کشی دوست ندارم تو کلیپ آموزش ژل میبینم خیلی راحت کاشت انجام میدن بازم خیلی دو دلم

  4. سـعـیـده ♡ گفت:

    آره منم کاشت ژل زدم و همیشه می‌شکنه ـــ ولی الان چند وقته پودر میزنم و خیلی محکمه

  5. ناشناس گفت:

    آره منم کاشت ژل زدم و همیشه می‌شکنه ـــ ولی الان چند وقته پودر میزنم و خیلی محکمه

  6. Mehrsana گفت:

    نه كي گفته مهم با دوام بودن كه كاشت پودر بهتره من كاشت ژل هزار بار زدم شكست خيلي زود

    • Narges.Nail گفت:

      نه برعکس ژل مقاوم تره خودم ناخنکارم

      شاید ناخنکارتون جوری کاشت میزنه ک میشکنه

  7. نازی گفت:

    با سلام واقعا کاشت با ژل عالی هست و من خیلی راضی هستم و واقعا خیلی جذاب تره
    من که کارم را تازه شروع کردم با ژل

  8. نازی گفت:

    با سلام واقعا کاشت با ژل عالی هست و من خیلی راضی هستم ❤️

  9. ❤️❤️ گفت:

    سلام کاشت ژل بهترین انتخاب برای کسانی که برای اولین بار می خوان اینکار رو انجام بدن هست

    تشکر.

  10. ❤️❤️ گفت:

    سلام کاشت ژل بهترین انتخاب برای کسانی که برای اولین بار می خوان اینکار رو انجام بدن هست کاشت با پودر اگه به شدت ضربه بخوره میشکنه یا هم در میاد
    ولی کاشت ژل به همین راحتی در نمیاد
    در واقع کاشت با پودر مثل ناخن مصنوعی هست
    و اگه می خواین کاشت پودر بکنید حتما
    به پیش یک ناخن کار حرفه ای برید

    تشکر.

  11. عسل گفت:

    اگه میخایید به تازگی وارد این حرفه بشید پیشنهاد من صددرصد برای افراد مبتدی کاشت ژل هست
    اصلا برای کاشت پودر هزینه ای صرف یادگیری نکنید
    کاشت ژل را مسلط بشید کافی هست .

  12. نسترن گفت:

    کاشت ژل چجوری خراب میشه؟ میشکنه؟ نرم میشه؟ چ اتفاقی براش میوفته؟

    • واحد تولید محتوا گفت:

      کاشت ژل اگر توسط افراد مبتدی انجام شود به دلیل داشتن حباب در قسمت ریشه ناخن شما امکان هواگیری و رشد قارچ را برای ناخن شما فراهم می کند. و اینکه اگر در قسمت لبه آزاد به مقار کافی مواد گذاشته نشود، قسمت لبه آزاد ناخن می شکند. به طور کلی مواد گذاری نادرست سبب شکستگی در کاشت و هواگیری ناخن های شما می شود.

  13. ناشناس گفت:

    صدرصد کاشت ژل

  14. S گفت:

    چقدر ژل دوام داره و چند ماه میمونه

    • واحد تولید محتوا گفت:

      21 روز ماندگاری داره.

    • ناشناس گفت:

      عزیزم هر نوع کاشتی بیشتر ۱ماه نمی مونه چه ژل باشه چه پودر ولی متریال ژل تر از پودر هستش احتمال قارق گیری صفره البته اگه هواگرفتگی نداشته باشه لیکویید نداره که اون باعت از بین رفتم ریه میشه به نظر من که خودم ناخن کارم ژل ۱۰۰ برابر بهتر پودره

  15. ناشناس گفت:

    کدوم یک از مواد زیر بهتره
    پلی ژل، رابر بیس، بیس ژل و تاپ ژل ها

    • واحد تولید محتوا گفت:

      سلام کاربر گرامی بیس ژل و تاپ ژل به عنوان پای ثابت کاشت ژل حضور دارند و نمی توان گفت که کدامیک بهتر است. اما در خصوص مواد دیگر پلی ژل به دلیل اینکه هارد ژل هست مقاومت بالایی داره و اینکه اگر می خوایین لمینت ناخن داشته باشین صرفا یک ضخیم سازی روی ناخن طبیعی با استفاده از رابر بیس اینکار انجام میشه.

  16. ناشناس گفت:

    کاشت ژل بهتره
    چون اصلا احساس سنگینی نمیکنید و برای طرح‌های نچرال خیلی شیک تره

  17. هدیه گفت:

    کاشت یا لمینت با ژل خیلی بهتره، با پودر احساس سنگینی در دست بیشتره ولی ژل خیلی سبک و طبیعیه.

  18. فریبا گفت:

    کاشت ژل بهتره یا کاشت پودر

    • آترین بزازیان گفت:

      با سلام خدمت شما دوست عزیز، کاشت ژل جدید، زیبا و ظریف تر است. حال در برخی از سالن ها، ناخن کارها به دلیل داشتن مهارت کافی در کاشت پودر می توانند کاشت ظریفی را برای شما انجام دهند. از طرفی در بیشتر سالن ها، ناخن کارها به کاشت پودر تسلط بیشتری دارند چراکه هم قدیمی تر بوده و هم راحت تر، از این رو توصیه ما این است که مهارت کافی ناخن کار را در اولویت قرار بدهید.

    • ناشناس گفت:

      خوب مصلماً کاشت ژل خیلی خیلی بهتره
      هم از نظر ظریف بودن و طبیعی تر بودن
      و هم از نظر سلامتی پوست دست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *