وسایل پدیکور پا را بشناسیم

دیگر روزهایی که مادران ما در پی رسیدگی به بچه هایشان بودند به سر رسیده است و یک زن آگاه به این آگاهی رسیده است که او در گام اول برای اینکه یک مادر خوب و بدون نقص باشد باید به خودش، جسمش و روحش رسیدگی کند. از این رو طبیعی است که این روزها شاهد این هستیم که بسیاری از خانم ها از تمامی خدمات ناخن برای زیبایی و بهداشت ناخن های خود استفاده می کنند. حال در کنار ناخن کاشت و تمامی خدمات مربوط به ناخن، پدیکور می تواند یکی از روش هایی باشد که از طریق آن بتوان علاوه بر زیبایی ناخن های پا، بهداشت آن را نیز تضمین کرد. بسیاری از خانم ها پدیکور ناخن پا را در خانه انجام می دهند و برخی دیگر برای انجام شدن آن به سالن های مخصوص خدمات ناخن می روند. حال اگر شما هم میخواهید پدیکور ناخن را در خانه انجام دهید بهتر است در گام اول با تمامی وسایل مورد نظر برای پدیکور ناخن بیشتر آشنا شوید، تا بتوانید به راحتی با کمترین هزینه پدیکور ناخن را انجام دهید.

وسایل پدیکور پا را بشناسیم

وسایل پدیکور خیس پا

در واقع اگر بخواهیم پدیکور خیس پا را به شما معرفی کنیم، بهتر است بدانید که پدیکور خیس به حمام ناخن های پا در یک کاسه آب گرم می گویند. ولی شاید لفظ کاسه آب گرم زیبا نباشد، در بسیاری از سالن های زیبایی از حوضچه پدیکور برای انجام دادن این کار استفاده می کنند. ولی شما می توانید برای کاهش هزینه های خود از یک لگن آب گرم استفاده نمایید. حال اگر بخواهیم این وسایل را به طور کامل به شما شرح دهیم، بهتر است وسایل زیر را خریداری نمایید.

وسایل پدیکور خیس پا

ناخن گیر

ناخن گیر یکی از وسایلی است که در هر خانه ای یافت می شود، ولی چه بهتر که اگر می خواهید پدیکور ناخن پا را انجام دهید از یک ناخن گیر شخصی برای اینکار استفاده نمایید، تا دچار قارچ و بیماری های پوستی نشوید. در واقع شما با ناخن گیر می توانید قد ناخن را کوتاه کرده و به وسیله یک سوهان به آن فرم بدهید. 

پوشر

پوشر یا عقب زن همان وسیله ای بوده که شما به وسیله ان می توانید به راحتی کوتیکول های ناخن را به عقب بزنید. برای این منظور از دو نوع عقب زن استفاده می شود که شما می توانید از نوع فلزی و پلاستیکی آن برای پراکنده کردن کوتیکول های اطراف ناخن کمک بگیرید. 

نیپر

نیپر در واقع همان قیچی است که شما می توانید با آن کوتیکول های نرم شده اطراف ناخن خود را قیچی کنید، برای این کار بهتر است از یک نیپر تیز استفاده کنیدف متاسفانه استفاده از نیپرهای کند و بی کیفیت سبب کنده شدن پوست ناخن شده و می تواند منجر به زخمی شدن پوست دور ناخن شود. تبحر و داشتن تجربه در استفاده از این وسیله شرط اول استفاده از آن است. 

 وسایل پدیکور پا، بافر

یکی از وسایلی که در پدیکور ناخن، وجود ان ضروری است بافر بوده که شما می توانید به وسیله آن چربی های موجود بر روی سطح ناخن خود را به راحتی از بین ببرید. این کار به شما کمک می کند تا سطح ناخن را از تمامی آلودگی ها پاک کنید. در ضمن بافر برای افرادی که کاشت ناخن انجام می دهند، توصیه می شود چرا که سبب ایجاد خط و خش بر روی سطح ناخن شما می شود. 

کوتیکول ریمور

بسیاری از افراد برای نرم شدن کوتیکول اطراف ناخن از کوتیکول ریمور استفاده می کنند، ولی بهتر است بدانید که این روش برای یک پدیکور ساده در یک محیط خشک توصیه می شود. اگر شما بخواهید پدیکور را در آب گرم انجام دهید می توانید از یک حوضچه آب گرم و یا لگن آب گرم که به همراه نمک، شامپو و روغن است این کار را انجام دهید. 

کوکتل پدیکور پا

کوکتل پدیکور پا یکی از موادی بوده که به دلیل خاصیت انفجاری که دارد مانند قرص جوشان بوده و می تواند حس آرامش را برای فرد به ارمغان بیاورد. از طرفی استفاده از کوکتل های پدیکور سبب نرم شدن کوتیکول های دور ناخن شده و شما می توانید به راحتی کوتیکول ها را از سطح ناخن بردارید. پدیکور با کوکتل یکی از روش هایی بوده که این روزها بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند.

کوکتل پدیکور پا

وسایل پدیکور پا، سوهان

یکی از وسایل مهم در مانیکور ناخن و پدیکور سوهان است. در واقع شما می توانید به وسیله سوهان به ناخن های خود فرم دهید. برای این کار بهتر است اگر قد ناخن های پای شما بلند است، آن ها را کوتاه کنید و سپس با استفاده از سوهان اقدام به فرم دهی نمایید. شما می توانید فرم های گوناگونی را به ناخن های خود بدهید، گلدانی، گرد، بیضی، مربع و بادامی از جمله فرم هایی است که می توان آن ها را به وسیله سوهان به ناخن های دست داد. 

کاسه پدیکور

یکی دیگر از وسایل ضروری برای انجام دادن پدیکور، استفاده از کاسه پدیکور است. از این رو شما می توانید به وسیله این کاسه، به راحتی در خانه ناخن های پای خود را پدیکور نمایید. برای اینکار اگر می خواهید پدیکور خیس انجام دهید این وسیله می تواند کمک زیادی به شما بکند. در غیر این صورت اگر از کوتیکول ریمور استفاده می کنید، نیازی به خرید آن نیست.

رنده کف پا

شما می توانید به وسیله یک رنده تمامی سلول های مرده تجمع یافته در کف پای خود را از بین ببرید، فقط تنها موضوعی که در اینجا مهم است نحوه استفاده درست از رنده است که در صورتی که نتوانید به درستی از آن استفاده کنید پاها و پوست پاهای شما زخم خواهد شد. در هنگام استفاده از رنده پا، حتما به این نکته توجه نمایید که پاهای شما بهتر است مرطوب باشد، بنابراین پس از خارج کردن پای خود از کاسه پدیکور از رنده استفاده نمایید. 

اسکراب 

یکی از مهمترین موادی که در پدیکور ناخن از ان استفاده می کنند، اسکراب پوست است. در واقع اسکراب به پوست شما کمک می کند تا به راحتی سلول های قدیمی خود را تخلیه نماید. اسکراب در اصل لایه برداری پوست شما را انجام می دهد و شما می توانید به وسیله آن به راحتی تنفسی دوباره به پوست خود هدیه کنید.

اسکراب

سنگ پا

در گذشته برای اینکه فرد بتواند به راحتی پاهای خود را از شر سلول های مرده رها کند؛ از سنگ پا استفاده می کردند. در واقع سنگ پا به کف پا که محل تجمع سلول های مرده بود کمک می کرد تا بتواند نرمی خود را حفظ نماید و دچار ترک نشود. حال این روزها افراد باز به سراغ این وسیله مهم رفته اند و از ان برای لایه برداری کف پای خود استفاده می کنند.

پد لای انگشتی

پد لای انگشتی برای انگشتان پا در هنگام پدیکور ناخن و لاک زدن بسیار ضروری است، چرا که شما میتوانید به وسیله آن فاصله کمی که بین انگشتان پا وجود دارد را از بین ببرید و از همه مهمتر در هنگام استفاده از نیپر و لاک دچار مشکل نشوید. 

در واقع وسایل پدیکور کف پا همین وسایلی بود که با آنها آشنا شدید و شما می توانید با تهیه آن ها به راحتی در خانه خود پدیکور ناخن های پا خود را انجام دهید.

وسایل پدیکور در خانه

در واقع برای پدیکور کردن در خانه و سالن به وسایلی مشترکی نیاز دارید ولی مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که، پدیکور در خانه را می توانید با هزینه کمتری انجام دهید ولی اگر به سالن بروید و در آنجا پدیکور انجام دهید هزینه آن بالا خواهد بود. برای اینکار تمامی وسایلی که در بالا ذکر شد را تهیه نمایید و پدیکور در خانه را در حمام خانه خود انجام دهید. برای خرید وسایل پدیکور پا می توانید از سایت های معتبر و یا پیج هایی که در اینستاگرام محصولات خود را به فروش می رسانند خرید نمایید.

قیمت حوضچه پدیکور

آن دسته از افرادی که ناخن کار هستند و در سالن های زیبایی پدیکور ناخن انجام می دهند، می دانند که وجود حوضچه پدیکور برای کار آنها ضروری است. از این رو بهتر است این موضوع را مد نظر داشته باشید که شما تنها می توانید با خرید از سایت های معتبر که وسایل مربوط به پدیکور ناخن را می فروشند، این حوضچه ها را خریداری کنید. ولی بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که در هنگام خرید حوضچه پدیکور به جنس ان توجه داشته باشید چرا که برخی از جنس ها به دلیل نداشتن مقاومت کافی سبب می شود تا حوضچه شما پس از مدتی بشکند یا کثیف و آلوده شود.

انواع حوضچه پدیکور 

بسیاری از افراد زمانی که می خواهند این محصول را برای سالن خود خریداری کنند بر این باورند که قیمت های انواع آن با یکدیگر تفاوت دارد، بنابراین آشنایی با انواع حوضچه های پدیکور می تواند خرید را برای این افراد راحت تر کند.

  • حوضچه پلاستیکی پدیکور 
  • حوضچه چوبی پدیکور 
  • حوضچه سنگی پدیکور 

انواع حوضچه پدیکور 

قیمت وسایل پدیکور پا

همانطور که میدانید قیمت برخی از ابزارها زیاد بوده است و شما ناچار هستید آن ها را با قیمت بالایی خریداری کنید. به طور مثال قیمت یک حوضچه پدیکور بالای 2/000/000 تومان است از طرفی افرادی که در سالن های زیبایی کار می کنند می دانند که وجود برخی از وسایل برای سالن آنها الزامی است. از این رو اگر می خواهید در خانه ناخن های پای خودتان را پدیکور نماید، بهتر است این موضوع را خاطر نشان کنیم که شما میتوانید به راحتی به وسیله یک تشت آب گرم پدیکور خیس را در خانه انجام دهید. از طرفی استفاده از یک نیپرو پوشر با کیفیت در این کار ضروری است. چراکه در برخی از سایت ها، نیپرهای ارزان قیمت فروخته می شود که همین موضوع می تواند سبب شود تا افراد پوست ناحیه ناخن خود را زخمی نمایند، از این رو بهتر است که یک نیپر با کیفیت از بهترین برند را خریداری نمایید. برخی دیگر از پدیکور خیس برای ناخن های خود استفاده نمی کنند و سعی می کنند تا با استفاده از سوهان برقی پدیکور را انجام داده و کوتیکول های اضافی را از بین ببرند. از این رو سوهان برقی ناخن یکی دیگر از وسایل هایی است که در صورت نداشتن پدیکور خیس از آن استفاده می شود.

در آخر

  • پدیکور خیس در خانه نیز انجام می شود
  • پدیکور نیازمند وسایلی چون نیپر، سوهان، ناخن گیر، پوشر و رنده پا است
  • در صورت کفسابی به رنده، سنگ پا و اسکراب نیاز پیدا می کنید

پدیکور خیس یکی از روش هایی بوده که در بسیاری از کشورها از آن برای بالا بردن بهداشت انگشتان و ناخن های پا استفاده می کنند. از این رو اگر می خواهید این روش را به طور کامل یاد بگیرید، پیشنهاد ما این است که در دوره های آموزشی سالن های زیبایی شرکت کنید تا این مهارت را به طور کامل بیاموزید. بنابراین اگر شما به عنوان یک ناخن کار پدیکور خیس و خشک را آموزش می دهید و می خواهید این مهارت را به هنرجویان زیادی آموزش دهید، از شما دعوت می کنیم تا نظرات خود و آدرس آموزشگاه و سالن خود را در قسمت دیدگاه بگذارید تا ما اول نظری ها، پلی باشیم بین شما و هنرجویانتان.

4/5 - (26 امتیاز)

2 پاسخ به “وسایل پدیکور پا را بشناسیم”

  1. زهرا الهایی گفت:

    سلام خیلی عالی توضیح دادین ولی اگه تصویر میگذاشتین بهتر مطلب رو میفهمیم

  2. شهد گفت:

    سلام. توضیحات جالب بود ولی ای کاش در هر قسمت که وسیله را معرفی کردید از تصویر آن نیز استفاده میکردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *