گریم و کانتور اصولی صورت های متفاوت

گریم صورت به معنای به کار بردن تکنیک سایه روشن و برجسته کردن زیبایی های صورت است. گریم شامل تکنیک هایی ازجمله زیرسازی،آرایش چشم،کانتور و غیره است. در این مقاله ما در رابطه با تکنیک های کانتورینگ از مبتدی تاحرفه ای اطلاعات مفیدی به شما عزیزان میدهیم.

کانتورینگ یاکانتور چیست؟

کانتورینگ مرحله ی بعد از زیر سازی و کرم پودر صورت هست. از کانتورینگ برای بهتر شدن فرم صورت استفاده میشود و با تیره و روشن کردن نواحی مختلف صورت میتوان به صورت عمق داد. تیره کردن نواحی باعث فرو رفته تر دیده شدن اون منطقه و روشن کردن باعث برجسته تر شدن اون قسمت دیده میشود. برای روشن کردن از هایلایت (highlight ) و برای تیره کردن از کانتور یا لو لایت (lowlight) استفاده میکنند.

کانتور

انواع کانتور و لوازم مورد نیاز آن:

  • کرم کانتور یا کانتور های پودری در صورت عدم دسترسی حتی از سایه ی چشم قهوه ای و بژ هم میتوانید استفاده کنید.
  • کرم هایلایت یا هایلایتر های پودری میتوانید کانسیلر یا همان کرم پودر را جایگزین کنید.
  • براش یا پد آرایشی

توجه داشته باشید در صورتی که از کانتورینگ و یا هایلایت کرمی استفاده میکنید نباید از قبل پنکک روی صورتتان باشد. و در صورت استفاده از کانتورینگ پودری حتما باید از قبل با پنکک چربی پوست گرفته شود.

ابزار کانتور

برای انجام یک گریم حرفه ای و تخصصی در ابتدا باید فرم صورت را بشناسید. زیرا هر فرم صورت روش گریم و سایه گذاری ویژه ی خود را دارد.

انواع صورت و طریقه ی گریم آن چگونه است؟

قلبی: پیشانی پهن،استخوان های گونه بلند، چانه بلند و نوک تیز و صورت به شکل مثلث برعکس است.

در کانتور صورت های قلبی شکل به علت پیشانی بلند قسمت های شقیقه را تیره میکنیم تا پیشانی کوچکتر دیده شود. برای قسمت گونه درست زیر استخوان گونه را تیره کرده.برای . قسمت چانه به علت کشیدگی باید دو طرف آن را مثل یک خط افقی در نظر گرفته و کانتور کنیم. وسط پیشانی و روی تیغه ی بینی باید روشن شود

در نهایت با استفاده از براش یا پد آرایشی به صورت ضربه ای خطوط را ترکیب و یادر اصطلاح بِلِند میکنیم.

قلبی

گرد: عرض و طول صورت تقریبا هم اندازه، گونه ها پهن تر. برای کانتور این فرم صورت باید از کناره های صورت به سمت پایین خط تیره ی اریب بکشیم تا صورت کشیده تر دیده شود. و همینطور شقیقه ها تیره شود و وسط پیشانی و روی استخوان گونه روشن شود.

گرد

مربع/ مستطیل: خط پیشانی،استخوان گونه و فک تقریبا هم اندازه هست. در مستطیل طول صورت از خط پیشانی بیشتر است و برای هر دو مدل برای گرد تر نسان دادن صورت باید شقیقه ها و استخوان فک تیره شود. در فرم صورت مستطیل برای کوچکتر شدن طول صورت باید بیشتر از خطوط افقی استفاده کرد.

مربع

مثلثی: خط فک وسیع تر از استخوان گونه ها، و پیشانی باریکتر از گونه ها، دقیقا برعکس مدل قلبی. طبق تصویر باید وسط پیشانی و استخوان فک تیره و شقیقه ها و روی گونه روشن تر شود.

مثلث

کشیده: چانه و پیشانه بلند و کشیده، عرض صورت کم تر از طول آن. برای کانتور این فرم صورت برعکس مدل گرد باید از خطوط افقی بیشتری استفاده شود. وسط پیشانی زیر استخوان گونه و چانه باید تیره و روی استخوان گونه خط افقی روشن کشیده شود.

کشیده

بیضی: این فرم صورت بسیار ایده آل هست و نیازی به کانتور برای اصلاح صورت نیست فقط برای فرم دهی بیشتر به گونه ها میتوان زیر گونه را تیره کرد.

بیضی

الماس: صورت کاملا زاویه دار و همانند لوزی میباشد،گونه ها پهن و چانه و پیشانی باریک. برای کانتور باید وسط پیشانی و چانه تیره شود و گونه ها نیز به صورت خط افقی کانتور شود.الماس

کانتور

کانتور بینی

اصول کانتور بینی برای اصلاح نواقص بینی است. با استفاده از یک کانسیلر که چند درجه از رنگ پوست روشنتر است و یک براش کوچک یک خط عمود روی تیغه ی بینی تا قبل از رسیدن به نوک بینی بکشید.و در دو طرف خط روشن به موازات دو خط تیره نازک بکشید.

کانتور بینی

اگر میخواهید بینی خود را بزرگتر نشان دهید باید فاصله ی این دو خط تیره کمی از هم بیشتر شود. ولی اگر بینی باریک تری میخواهید باید این خطوط به هم چسبیده باشد. برای بلند نشان دادن بینی باید نوک بینی را با هایلایتر روشن کنید. در صورتی که بینی سر پایین دارید زیر نوک بینی را مطابق تصویر بالا به صورت v تیره کنید و بالای نوک بینی یک خط افقی کوچک تیره بکشید. اگر بینی کج باشد باید اون قسمت که بینی به سمتش کج شده را تیره کرد. و اگر استخوان روی تیغه ی بینی برامده هست همون قسمت را مطابق عکس تیره کرده.

کانتور بینی

کانتور لب

از کانتور لب به منظور برجسته نشان دادن لب استفاده میشود.

در ابتدا باید با استفاده از یک بالم لب یا روغن لب سطح لب مرطوب شود. بعد با یک کانسیلر یا هایلایتر قسمت هفت بالای لب را روشن کرده. اینکار به لب بالا حجم میدهد. و با تیره کردن قسمت وسط پایین لب باعث ایجاد خطای دید میشود و انگار لب روی پوست سایه انداخته است. و بعد از زدن خط لب و رژ لب وسط لب را با هایلایتر براق تر کرده.

کانتور لب

روش استفاده از کانتور و کانسیلر :

بعد از آنکه مطابق فرم  صورت خط های تیره و روشنی با کانسیلر و کانتورها کشیده شد نوبت به ترکیب و یا محو کردن آن است. در صورت استفاده از پد آرایش به صورت ضربه ای و در صورت اسنفاده ار براش در جهت رویش مو ی صورت مرز خط ها را از بین برده و باید توجه داشته باشید که خطوط تیره و روشن فقط در جای خودشان محو شوند و رنگ به قسمت های دیگر صورت پخش نشود.

5/5 - (1 امتیاز)

One Reply to “گریم و کانتور اصولی صورت های متفاوت”

  1. ماندانا گفت:

    واقعا دقیق و عالی توضیح دادید ??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *