غذاهای فست فودی عبارتند از غذاهایی که سریع تهیه و آماده می شوند و به همین خاطر محبوبیت بسیاری پیدا کرده اند. از آن جایی که غذاهای فست فودی سرشار از سدیم، چربی ترانس و کلسترول هستند، مصرف بیش از حد آن ها توصیه نمی شود، چرا که می توانند منجر به بروز مشکلاتی از قبیل فشار خون بالا، بیماری های قلبی و اضافه وزن ناخواسته شوند.

با توجه به محبوبیت فست فود در سراسر دنیا، انواع مختلفی از این قبیل غذاها در رستوران ها سرو می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی انواع غذاهای فست فودی بپردازیم.

 

مرغ سوخاری و پیدایش آن

مرغ سوخاری، فست فودی است متشکل از تکه های مرغ که با آرد و یا خمیر پوشانده شده است و عمدتا در تابه سرخ می شود. این غذای خوشمزه از قسمت های اصلی مرغ شامل ران، سینه، فیله به همراه سس های مخصوص سرو می شود.

اولین بشقاب مرغ سوخاری در قرون وسطی در اروپا محبوب بود. با این حال، اسکاتلندی ها اولین اروپایی هایی بودند که مرغ را در چربی سرخ کردند و با ورود به قاره آمریکا تا حدی تغییر کاربری داشت، به گونه ای که تبدیل به یک پیش غذا شد و امروزه همان طور که می بینید، بسیاری از افراد در رستوران ها، این غذای خوشمزه را سفارش می دهند.

طرز تهیه مرغ سوخاری رستورانی در خانه نیز امکان پذیر است و شما می توانید با خرید مواد اولیه لازم، از جمله مرغ و آرد سوخاری و دیگر مواد لازم این غذای خوشمزه را در خانه دست کنید.

ساندویچ

ساندویچ و انواع آن

ساندویچ، از جمله فست فودهایی است که متشکل از سبزیجات، پنیرهای ورقه ای، گوشت، نان و یا سایر مواد می باشد. ساندویچ به عنوان یک فینگر فود ساده و قابل حمل از دنیای غرب شروع شد و به مرور زمان در سراسر دنیا محبوبیت پیدا کرد.

نان ساندویچ می تواند ساده باشد و یا با چاشنی هایی مانند سس و خردل طعم دار شود. ساندویچ ها به صورت گرم و سرد سرو می شوند و شما به راحتی می توانید این نوع فست فود را در منزل آماده و یا از رستوران ها و فروشگاه ها خریداری کنید.

از جمله انواع ساندویچ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– ساندویج رست بیف

– ساندویچ هات داگ

– ساندویچ کالبلس

– ساندویچ مرغ

برگر

انواع برگر های محبوب

برگر از دیگر انواع فست فود است که در آن گوشت و یا مرغ، میان یک نان گرد قرار داده می شود. برگرها عمدتا در بشقاب و به همراه سیب زمینی سرخ شده، کاهو و گوجه فرنگی سرو می شوند و معمولا ورقه ای از پنیر بر روی گوشت گذاشته می شود.

همبرگر

همبرگر، ساده ترین نوع برگر است که در آن، گوشت چرخ شده کبابی به همراه گوجه، خیارشور و سس مایونز قرار داده می شود.

چیزبرگر

چیزبرگر، همان همبرگری است که روی آن یک لایه پنیر قرار می گیرد و البته می تواند محتوی کاهو، گوجه، پیاز و سس نیز باشد. عمدتا در رستوران ها از پنیرهای فرآوری شده استفاده می شود، اما از دیگر پنیرهای قابل ذوب مانند چدار یا موزارلا نیز استفاده خواهد شد.

چیکن برگر

چیکن برگر، ساندویچی است که در آن مرغ بدون استخوان و بدون پوست ما بین نان برش های نان سرو می شود.

پیتزا

پیتزا و انواع ترکیبات آن

پیتزا، غذای ایتالیایی است که از خمیر به همراه گوجه، قارچ، زیتون، گوشت، پیاز و یا دیگر مواد روی آن تشکیل شده است که در دمای بالا و داخل فر پخته می شود.

در ایتالیا، پیتزا در محیط های رسمی مانند رستوران ها سرو می شود و افراد عمدتا از چنگال و چاقو برای خوردن آن استفاده می کنند. اما در محیط های معمولی، افراد سعی در خوردن پیتزا با دست دارند.

اصطلاح پیتزا، اولین بار در قرن دهم در شهر گائتا در جنوب ایتالیا ثبت شد. این غذای فست فودی به یکی از محبوب ترین غذاها در سراسر دنیا تبدیل شده است و حتی بسیاری از شرکت ها، نوع منجمد شده پیتزا را به فروش می رسانند.

پیتزا مخصوص

این نوع پیتزا، از موادی مانند سوسیس، کالباس، پنیر، قارچ، زیتون و فلفل دلمه ای تشکیل می شود و بسیاری از افراد، طرفدار این نوع پیتزا هستند.

پیتزا چهار فصل

پیتزا چهار فصل همان طور که از نامش پیداست، چهار طعم مختلف پیتزا را شامل می شود و می تواند افراد با هر نوع ذائقه ای را راضی نگه دارد.

پیتزا استیک

پیتزا استیک، مخصوص افرادی است که علاوه بر پیتزا، به گوشت و استیک نیز علاقه دارند.

پیتزا مارگاریتا

پیتزا مارگاریتا از جمله پیتزاهای پرطرفدار است که اصالت ایتالیایی خود را دارد. این نوع پیتزا از گوجه، ریحان، پنیر و سس تشکیل شده است.

پاستا

پاستا غذایی لذیذ و خوشمزه

پاستا از دیگر فست فودهای محبوب، پرطرفدار و بین المللی است که اصالت ایتالیایی دارد. مصرف پاستا به دوران باستان برمی گردد. هزاران سال پیش، افراد گندم را آسیاب و سپس با آب مخلوط می کردند تا خمیر به دست آید، سپس آن را خشک کرده و می جوشاندند تا همراه غذا مصرف کنند.

امروزه، افراد به دلیل راحتی طبخ پاستا، از این غذا استقبال می کنند و این که بسیاری از متخصصین تغذیه، پاستا را در الگوهایی غذایی سالمی مانند رژیم مدیترانه ای قرار داده اند.

در اوایل دهه 200 که رژیم های غذاییی بدون کربوهیدرات و کم کربوهیدرات رواج پیدا کرد، پاستا نیز به لیست منوهای فست فودها اضافه شد.

اگر می خواهید پاستای سالم تری داشته باشید، می توانید از سبزیجات، ادویه های گیاهی و روغن زیتون نیز استفاده کنید.

در پایان این که

اصطلاح فست فود، به غذاهایی اطلاق می شود که سریع آماده و مصرف می شوند. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که تمامی فست فودها مضر نیستند و افراد می توانند غذاهایی را انتخاب کنند که حاوی مواد مغذی بیشتری هستند. اما مصرف بیش از حد این قبیل غذاها می تواند اثرات منفی بر روی سلامتی داشته باشد و احتمال بروز بیماری های قلبی و اضافه وزن را افزایش دهد.

انواع مختلفی فست فود در رستوران ها سرو می شوند که افراد می توانند با توجه ذائقه خود، غذاهای مورد دلخواه خود را سفارش دهند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *