لایه برداری شیمیایی چیست؟

همانطور که می دانید پوست ما در مجاورت با آلودگی و گرما دچار کثیفی می شود و این کثیفی ها به مرور از رشد مجدد سلول های پوست جلوگیری می کند. در واقع هرچه تعداد سلول های مرده سطح پوست  بیشتر باشد، فضایی برای رشد سلول های جدید وجود نخواهد داشت. از این رو بسیاری از پزشک های حوزه زیبایی بر این باورند که شما در کنار داشتن یک روتین پوستی نیاز دارید تا با استفاده از لایه برداری های شیمیایی پوست خود را پاکسازی کنید. در نظر داشته باشید که هرچه لایه برداری عمیق پوست به تعویق بیافتد، پوست شما سریع تر پیر می شود. لایه برداری و یا پیلینگ صورت در واقع یک روش پاکسازی پوست بوده که با مایع اسیدی اینکار انجام میشود. این روش لایه برداری بسته به نوع پوست فرد و میزان آلودگی روی آن به صورت سطحی و به صورت عمقی انجام می پذیرد.

لایه برداری شیمیایی چیست؟

لایه برداری شیمیایی در خانه

بسیاری از افراد هستند که بنا بر دلایلی نمی خواهند تا برای هر کاری به کلینک مراجعه کنند، این افراد می توانند با استفاده از لایه بردارهای شیمیایی در خانه پاکسازی پوست خود را انجام دهند. برای اینکار شما می توانید مایع مخصوص لایه برداری را فراهم کرده و با استفاده از آن پاکسازی صورت خود را انجام دهید. شما می توانید برای لایه برداری در خانه از محلول های ایمنی که در داروخانه ها برای این منظور به فروش می رسد استفاده کنید. ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که لایه بردارهایی که برای استفاده خانگی تهیه می کنید، بسیار ایمن بوده و تنها لایه سطحی پوست را پاک می کند و یک پاکسازی عمیقی را به شما نمی دهد. بنابراین توصیه ما این است که برای لایه برداری شیمیایی از یک پزشک متخصص کمک بگیرید.

قوی ترین لایه بردار پوست خانگی

بسیاری از خانم ها بدون اینکه به کلینک مراجعه کنند لایه برداری پوست صورت خود را در خانه انجام می دهند. لایه برداری پوست در خانه معمولا ملایم بوده و در سطح ابتدایی پوست انجام می شود. از این رو شما می توانید با برخی از لایه بردارهای خانگی این کار را در خانه انجام دهید.

  • ماسک صورت لایه بردار عسل و دارچین
  • ماسک لایه بردار ماست و نشاسته
  • ماسک لایه بردار جوش شیرین و عسل
  • ماسک لایه بردار نمک دریا
  • ماسک لایه بردار زردچوبه و شکر
  • ماسک پرتقال
  • ماسک موز، شیر و جو دوسر
  • ماسک قهوه و عسل
  • ماسک سفید آب
  • ماسک کیوی

انواع لایه بردارهای شیمیایی

اگر تمایل دارید لایه برداری شیمیایی را در کلینک انجام دهید بهتر است بدانید که این روش سه حالت دارد، که شما می توانید با در نظر داشتن نیاز خود یکی از انواع آن را برای پاکسازی پوست خود انتخاب نمایید.

انواع لایه بردارهای شیمیایی

لایه برداری به وسیله آلفا هیدروکسی اسید

بسیاری از ما به لایه برداری سطحی پوست نیاز داریم، از این رو بهتر است که ما از لایه برداری با استفاده از خانواده آلفا هیدروکسی اسیدها استفاده کنیم. در واقع در این نوع لایه برداری از موادی چون گليکوليك اسيد، لاكتيك اسيد و یا میوه های اسیدی استفاده می کنند. شما می توانید از این لایه بردارها برای ایجاد پوست نرم و روشن تر استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که استفاده ازaha برای درمان چروک های ریز و آکنه ها مورد استفاده قرار می گیرد.استفاده از aha می تواند به عنوان یک لایه بردار ملایم در روتین پوستی شما قرار بگیرد.

لايه بردار تري كلرواستيك

یکی دیگر از انواع لایه بردارهای مورد استفاده در کلینک ها با توجه به مشکلات پوستی شما لایه برداری به وسیله تری کلرواستیک است. در واقع برای لایه برداری با عمق متوسط، درمان چروک های سطحی و تغییرات رنگدانه ها می توان از این روش لایه برداری استفاده کرد.لایه برداری با tca مانند لایه برداری با فنول ها تاثیر گذار نبوده و شما برای دستیابی بیشتر باید از چندین مرحله لایه برداری از آن استفاده کنید.

لایه برداری با فنول

در واقع این روش لایه برداری به عنوان یکی از روش های قوی در لایه برداری شیمیایی شناخته شده است. شما می توانید با استفاده از فنول ها به یک لایه برداری عمیق برای درمان چین و چروک های عمیق روی پوست و لکه ها و آسیب های ناشی از نور خورشید استفاده کرد. استفاده از فنول تنها بر روی صورت امکان پذیر بوده و برای لایه برداری گردن و سایر نقاط بدن نمی توان از آن کمک گرفت.

محلول لایه بردار قوی

بهتر است اگر می خواهید با استفاده از لایه برداری شیمیایی پوست خود را پاکسازی کنید به دنبال استفاده از محلول لایه بردار قوی برای این کار باشید. شما می توانید در ابتدا با یک پزشک در خصوص بهترین و مناسب ترین محلول لایه بردار برای پوست خود مشورت کرده و سپس لایه برداری شیمیایی را در کلینک و یا در خانه انجام دهید.

  • سرم لایه بردار ویتامین سی بادی شاپ
  • سرم پیلینگ لایه بردار aha و bha اوردینری
  • اسکراب لایه بردار سلولار بوست نوتروژینا حاوی ویتامین سی
  • تونر لایه بردار و روشن کننده گليکوليك اسيد اوردینری
  • کرم لایه بردار و ضد جوش نوروا
  • کرم لایه بردار 13% aha نئودرم
  • سرم لایه بردار لاكتيك اسيد 10% اینکی لیست

محلول لایه بردار قوی

لایه بردار شیمیایی خرید

اگر به فکر خرید لایه بردارهای شیمیایی هستید، توصیه ما این است که از برخی سایت های فروش لوازم آرایش و بهداشتی این محصولات را خریداری نمایید. شما می توانید لایه بردارهای شیمیایی خارجی را به طور میانگین بین 350 هزار تومان تا 1400000 تهیه نمایید. اگر قیمت محصولات خارجی برای شما بالاتر است می توانید به سراغ محصولات ایرانی بروید. شما می توانید یک محصول خوب ایرانی را بین 100 هزار تومان تا 350 هزار تومان خریداری کنید. از این رو به شما توصیه می کنیم پیش از خرید لایه بردار مناسب خود از یک پزشک در این خصوص مشاوره بگیرید.

محلول لایه بردار قوی

اگر به دنبال این هستید که با بهترین برند لایه بردارهای شیمیایی آشنا شوید، می توانید با مشورت گرفتن از پزشک خود، از بین این محصولات یکی از بهترین و سازگارترین آن را برای خود انتخاب کنید.

  • کرم لایه بردار شون
  • کرم لایه بردار اوریاژ
  • کرم لایه بردار ایوروشه
  • کرم لایه بردار مورد
  • کرم لایه بردار نئودرم
  • کرم لایه بردار کلین اند کلیر
  • کرم لایه بردار سینت ایوز
  • کرم لایه بردار رینو زیت
  • کرم لایه بردار آلفا هیدروکسی اسید سینره

محلول لایه بردار قوی

قیمت لایه برداری شیمیایی

لایه بردارهای شیمیایی دارای برندهای خارجی و ایرانی بوده که شما می توانید با توجه به بودجه و نیاز خود یکی از انواع آن را برای لایه برداری پوست خود انتخاب نمایید. برای اینکار بهتر است که بدانید شما می توانید از لایه بردارهای ایرانی قیمت مناسب استفاده کنید. در این میان برندهایی چون درماتیپیک، هیدرودرم، نئودرم، درمالیفت و سینره به عنوان بهترین برندهای تولید محصولات پوستی در کشور به شمار می روند. شما می توانید با خرید این محصولات علاوه بر لایه بردارها، از محصولاتی چون کرم های مرطوب کننده، کرم آبرسان، کرم ویتامین سی و کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. توجه داشته باشید که قیمت لایه بردار شیمیایی خارجی بین 500 هزار تومان تا 1500000 تومان برای شما برآورد خواهد شد. ولی اگر می خواهید از محصولات ایرانی خریداری کنید می توانید مبلغی بین 100 هزار تومان تا 400 هزار تومان را پرذاخت نمایید.

کرم لایه بردار شیمیایی

اگر به دنبال خرید یک کرم لایه بردار برای پوست خود هستید می توانید به سراغ یک پزشک متخصص بروید و از او بخواهید که در روتین پوستی شما از یک کرم لایه بردار نیز استفاده کند. شما می توانید با توجه به نیاز پوست خود از کرم های لایه بردار aha و bha استفاده نمایید. این کرم های عمدتا تاثیر کمی داشته و ملایم است. از این رو شما می توانید در صورتی که نیاز به لایه برداری سطحی دارید از این کرم ها استفاده نمایید. استفاده از کرم های لایه بردار سبب شده تا سلول های مرده روی سطح اپیدرم پوست شما خارج شده و فضا برای رشد مجدد سلول های تازه باز شود.

کرم لایه بردار قوی برای جای جوش

اگ روی پوست خود جای جوش دارید و این موضوع شما را ناراحت می کند شما می توانید با استفاده از کرم های لایه بردار مخصوص اینکار را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید. برای اینکار شما می توانید به سراغ کرم لایه بردار رینوال نئودرم، اسکراب پاک کننده دو کاره سی گل، کرم لایه بردار آلفا هیدروکسی 10% سینره، کرم لایه بردار 10 % aha مدیلن، ژل لایه بردار یونی لد، کرم اسکراب شون با رایحه گردو و اسکراب لایه بردار فاقد چرب آدرا بروید.

کرم لایه بردار قوی برای جای جوش

پماد لایه بردار صورت

اگر به دنبال خرید یک پماد لایه بردار صورت هستید می توانید به سراغ  پمادهایی بروید که دارای آلفا هیدروکسی اسید هستند. استفاده از این محصول به پوست شما کمک کرده به صورت سطحی پاکسازی و لایه برداری انجام شود. از این رو بهتر است به سراغ این محصولات بروید.

  • اسکراب لایه بردار پریم
  • اسکراب لایه بردار شون مدل گردو
  • اسکراب لایه بردار سی گل
  • اسکراب لایه بردار دکتر ژیلا
  • اسکراب لایه بردار رینوزیت
  • کرم لایه بردار نئودرم
  • کرم لایه بردار درمالیفت
  • کرم لایه بردارآردن
  • کرم لایه بردار هیدرودرم
  • کرم لایه بردار درماتیپیک

لایه برداری عمیق پوست در منزل

اگر می خواهید پوست خود را به صورت عمیق در خانه لایه برداری کنید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که لایه برداری عمیق در خانه به هیچ عنوان میسر نیست. چراکه در ترکیبات لایه بردارهای شیمیایی از ترکیبات آلفا هیدروکسی اسید استفاده شده که همین موضوع بیانگر این است که شما در خانه نمی توانید با لایه بردارهای قوی این کار را انجام دهید. شما می توانید برای اینکار از مواد و محصولاتی که دم دست دارید استفاده نمایید. برای اینکار می توانید در صورتی که پوستی چربی دارید از ماسک لیمو ترش و شکر برای اسکراب و لایه برداری پوست خود کمک بگیرید. همچنان در کنار ماسک لیموترش و شکر می توانید از ماسک جوش شیرین و سرکه سیب استفاده نمایید. استفاده از سفیدآب در گذشته برای لایه برداری و دفع سلول های مرده معروف بوده است. حال شما می توانید با تهیه سفیدآب تمیز از عطاری ها از آن برای لایه برداری صورت خود کمک بگیرید. پوست های خشک بهتر است برای لایه برداری پوست خود از ماسک آووکادو، ماسک جو دوسر و اسکراب با نمک کمک بگیرند. اگر پوست شما مختلط است می توانید به سراغ این مدل ماسک های خانگی بروید. ماسک سیب و عسل و ماسک روغن زیتون و زرده تخم مرغ کمک بگیرید. بهتر است بدانید که این موادی که به شما معرفی شد تنها برای لایه برداری لایه اپیدرم پوست شما مورد استفاده قرار می گیرد.

لایه برداری عمیق پوست در منزل

لایه بردار فوری صورت

بسیاری از خانم ها به دلیل داشتن مشغله های متعدد نمی توانند از ماسک هایی که گفته شد استفاده کنند. از این رو این افراد به دنبال روش هایی هستند که با استفاده از آن در کوتاه ترین زمان ممکن پوست خود را لایه برداری نمایند. شما می توانید برای درست کردن این ماسک از عسل، شکر و آب آناناس استفاده کنید. برای اینکار شما به دو قاشق غذاخوری عسل و شکر و یک قاشق غذاخوری آب آناناس نیاز دارید.این مواد را با هم مخلوط کنید اگر مواد به قوام دلخواه نرسید شما می توانید کمی عسل به ترکیب خود اضافه کنید. این مواد را به آرامی بر روی صورت خود بمالید و 2 دقیقه صبر کنید تا مواد جذب پوست شما شوند، سپس پوست خود را بشورید.

حسن ختام

لایه بردارهای شیمیایی یکی از روش های پاکسازی و دفع سلول های مرده از سطح پوست اشت. شما می توانید برای تحریک کلاژن در لایه های عمقی پوست، با لایه برداری سبب تولید سلول های جدید در سطح پوست بشوید. برای اینکار شما می توانید با استفاده از لایه بردارهای شیمیایی این امکان را به پوست خود بدهید که سلول های مرده را دفع کرده و راه را برای تحریک کلاژن و ساخت سلول های سالم و جدید باز کند. لایه بردارهای شیمیایی به صورت کرم ها و اسکراب ها در بازار موجود هستند. شما می توانید از آلفا هیدروکس اسید ها برای لایه برداری سطحی پوست خود کمک بگیرید. اگر می خواهید با استفاده از فنول ها لایه برداری کنید نیاز است که این کار نزد یک پزشک متخصص در کلینک انجام شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *