برای نماسیدن کرم پودر چه کنیم؟

آرایش کردن این روزها برای بسیاری از خانم ها به عنوان یک عادت تبدیل شده ولی آیا همه خانم ها درست و اصولی آرایش می کنند؟ بسیاری از خانم ها هنوز نمی دانند کرم پودر را چگونه روی صورت می زنند. بنابراین ما در این بخش پاسخ یکی از مهم ترین سوالات شما در خصوص عدم ماسیدن کرم پودر را پاسخ می دهیم. شما باید قبل از شروع میکاپ سلسله مراتب استفاده از این محصولات را رعایت کنید تا کرم پودر ماسیده نشود. برای اینکار پوست را به وسیله اسکراب پاکسازی کرده و پس از شستشو از یک آبرسان برای صورت و کرم دورچشم برای نواحی زیر چشم استفاده کنید. استفاده از یک بالم لب قبل از شروع ارایش توصیه می شود. بهتر است نواحی چرب روی پوست خود را شناسایی کرده و از یک پرایمر برای برای پوشاندن آن ها کمک بگیرید. کرم پودر را روی دست خود بزنید تا با حرارت دست شما گرم شود سپس با یک بیوتی بلندر مرطوب روی پوست خود پخش کنید. پس از زدن کرم پودر با پودر فیکس یا پنکیک آن را خشک کنید.

برای نماسیدن کرم پودر چه کنیم؟

قبل از ارایش چکار کنیم؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کارهایی که قبل از آرایش انجام می دهید تا چه حد مهم بوده و بر روی نتیجه نهایی آرایش تمیز شما تاثیر می گذارد. قبل از آرایش برای جلوگیری از نماسیدن کرم پودر باید به ترتیب از این محصولات استفاده کنید.

  • ابتدا صورت خود را با شوینده صورت بشورید و از یکتونر برای پاکسازی عمقی استفاده کنید.
  • از یک آبرسان یا مرطوب کننده کمک بگیرید.
  • پرایمر را روی نواحی چرب صورت بزنید.
  • ضد آفتاب فراموش نشود.
  • کرم دورچشم را به صورت ضربه های آرام بزنید.
  • بالم لب فراموش نشود.

این کارها همگی قبل از کرم پودر به ترتیب انجام شود. از طرفی دانستن این دو نکته خالی از لطف نیست که از حجم کم کرم پودر استفاده شود و اینکه برای پوشاندن زیر چشم از کانسیلر استفاده کنید.

کرم پودر مخملی چیست؟

یکی از حالت های کرم پودر که باب میل بعضی از خانم ها بوده، کرم پودر مخملی است. این نوع کرم پودر دارای حالت مات یا نیمه ماتی است و در مقایسه با سایر حالت های کرم پودر ماندگاری بالایی دارد. شما می توانید با استفاده از کرم پودرهای معمولی این حالت را ایجاد کنید. برای جلوگیری از نماسیدن کرم پودر باید صورت خود را با شوینده مخصوص بشورید و سپس آبرسان ، پرایمر و در نهایت به وسیله پودر فیکس کرم پودر را خشک کنید.بهتر است پودر فیکس با براش آرایشی زده شود. برای اینکار کرم پودر را روی یک صفحه می زنیم و بعد اسپری فیکس به آن زده و مخلوط می کنیم و سپس با استفاده از یک بیوتی بلندر آن را بر روی پوست پخش می کنیم. در نهایت به وسیله یک پودر فیکس و براش آن را خشک می کنیم.

کرم پودر مخملی چیست؟

کرم پودر مات روی صورت

اگر می خواهید کرم پودر روی صورت شما حالت مات داشته باشد، توصیه ما این است که ابتدا مراحلی که قبل از آرایش باید انجام دهید را مو به مو اجرا کرده و سپس کرم پودر را با پودر فیکس ترکیب کرده و با استفاده از یک بیوتی بلندر بر روی پوست بزنید. در نظر داشته باشید که کرم پودر مخملی نیز تا حدودی می تواند یک بافت مات را به شما بدهد، از این رو شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از انواع حالت های کرم پودر را انتخاب نمایید. اگر می خواهید کرم پودر شما یک بافت سبک داشته باشد می توانید کرم پودر و مرطوب کننده استفاده کنید.

کرم پودر براق کننده صورت

اگر به دنبال این هستید که آرایش شما براق باشد باید به این نکته توجه داشته باشدی که شما می توانید با استفاده از یک کرم پودر معمولی یک بافت براق و شاین دار برای پوست خود ایجاد نمایید. برای اینکار شما می توانید تمامی مراحل قبل از آرایش را انجام داده و سپس کرم پودر را روی ظرفی ریخته و به آن هایلایتر مایع اضافه کنید و آن را خوب ترکیب کرده و بر روی پوست خود بزنید. این روش برای افرادی که به آرایش های براق علاقه دارند مناسب است. ولی مهم ترین نکته ای که باید گوشزد کرد این است که هایلایتر مایع برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب نبوده و در کل کرم پودر براق برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب نیست.

کرم پودر براق کننده صورت

نحوه زدن کرم پودر برای پوست چرب

اگر پوست چربی دارید بهتر است به این نکته توجه داشته باشدی که کرم پودر زدن برای این پوست کمی سخت بوده و باید سلسله مراتب مراحلی که به شما توضیح می دهیم به ترتیب انجام شود.

  • شستشو پوست
  • اسکراب و شستشو با آب ولرم
  • استفاده از ماسک و شستشو
  • استفاده از پرایمر و ماندگاری آن به مدت 10 دقیقه
  • ابتدا پودر فیکس زده و سپس کرم پودر فاقد چربی را می زنیم
  • با بیوتی بلندر به صورت ضربه ای می زنیم
  • با استفاده از یک دستمال کاغذی روی بیوتی بلند را می پوشانیم
  • با پودر فیکس کرم پودر را خشک می کنیم

حسن ختام

نحوه استفاده صحیح از کرم پودر می تواند به آرایش شما و ماندگاری آن کمک کند. بنابراین در ابتدا پوست خود را برای آرایش آماده کرده و سپس با توجه به اصولی که در این مقاله توضیح دادیم شروع به کرم پودر زدن کنید. در هنگام استفاده از بیوتی بلندر از ضربه های ممتد برای پخش کرم پودر استفاده کنید. کرم پودر را از وسط صورت خود شروع به پخش کردن کنید. به هیچ عنوان برای پوشاندن زیر چشم از کرم پودر استفاده نکنید، چراکه زیر چشم باید توسط کانسیلر پوشانده شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *