خشکی پوست سر

بسیاری ازما می دانیم که در برخی از فصول سال پوست ما به خصوص پوست سر دچار خشکی می شود. از این رو ما تلاش می کنیم تا با متوسل شدن به برخی از روش های برطرف کردن خشکی سر این معضل را از بین ببریم. شما می توانید برای برطرف کردن این مشکل در صورتی که با تعویض شامپو به نتیجه نرسیده اید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. لازم به ذکر است که بدانید عواملی چون آب و هوا، تغییر فصل و تغییرات هورمونی همگی بر روی خشکی پوست سر شما اثر خواهد گذاشت. از این رو بهتر است که این عوامل تحریک کننده را بشناسید و سپس برای درمان خشکی سر خود اقدام کنید. درنظر داشته باشید که خشکی پوست سر میتواند در فصولی چون تابستان و زمستان بیشتر به چشم بخورد. از این رو شما می توانید با استفاده از برخی از درمان های موثر این مشکل را از بین ببرید.

کمبود کدام ویتامین باعث خشکی پوست سر میشود؟

بسیاری از ما با یک جستجو در گوگل متوجه می شویم که به دلیل کمبود برخی از ویتامین ها در بدن امکان بروز خشکی سر افزایش پیدا می کند. شما می توانید برای پیشگیری و درمان این مشکل در صورتی که خشکی سر شما از کمبود ویتامین باشد از این ویتامین ها کمک بگیرید.

  • کمبود ویتامین ای
  • کمبود ویتامین د
  • کمبود کلاژن
  • کمبود ویتامین سی
  • کمبود هیالورونیک اسید
  • کمبود سرامید ها

خشکی پوست سر

خشکی پوست سر

درمان خشکی پوست سر در طب سنتی

برخی از افراد برای درمان خشکی سر خود از داروهای مطرح در طب سنتی استفاده می کنند. شما می توانید برای درمان خشکی سر خود به راحتی با روغن زیتون، روغن بادام، روغن نارگیل و روغن درخت چای این مشکل را برطرف کنید. به یاد داشته باشید که استفاده ازطب سنتی برای برخی از افراد جواب می دهد و برای برخی دیگر استفاده از داروهای شیمیایی می تواند موثر باشد. برخی از پزشکان طب سنتی بر این باورند که برخی از مواد خوراکی می توانند به صورت مستقیم بر روی خشکی سر شما اثر بگذارد. بهتر است از این منابع طبیعی برای درمان خشکی سر خود کمک بگیرید.

  • انار
  • جوش شیرین
  • روغن نارگیل
  • روغن دانه کنجد
  • آلوئه ورا
  • عسل و روغن بادام
  • نمک
  • زرده تخم مرغ
  • روغن زیتون
  • روغن زعفران
  • سرکه سیب

شامپو برای خشکی پوست سر

متاسفانه خشکی سر سبب شده تا بسیاری از افراد نتوانند به راحتی از زندگی خود لذت ببرند، از این رو این افراد همواره به دنبال راهی برای درمان این مشکل هستند. شما می توانید در صورت صلاح دید پزشک خود با تعویض شامپوی خود این مشکل را به طور همیشگی برطرف کنید. برای این منظور بسیاری از پزشکان بر این باورند که شامپوهایی چون شامپو ضد شوره کلیمبازول، شامپو ضد شوره درماتوپویتین، شامپو ضد شوره سریتا و شامپو ضد شوره اسکالیپا برای از بین بردن خشکی سر شما می توانند موثر باشند.

درمان پوسته پوسته شدن سر طب سنتی

برخی از افراد به مرور دچار پوسته شدن سر خود می شوند که همین موضوع  می تواند برای آن ها بسیار آزاردهنده باشد. از این رو شما می توانید اگر از درمان های طب سنتی استفاده می کنید به راحتی با استفاده از برخی روغن های معروف از این پوسته پوسته شدن سر خود جلوگیری کنید. شما می توانید با استفاده از آب چغندر، آب سیب درختی و آلوئه ورا، روغن بنفشه و روغن گل سرخ به برطرف شدن پوسته پوسته شدن موهای خود کمک کنید. بسیاری از پزشکان بر این باورند که خشکی کف سر سبب پوسته پوسته شدن آن می شود از این رو شما می توانید با مرطوب کردن موهای از طریق مواد طبیعی و انواع روغن ها به چرب شدن و روطبت رسانی موهای خود کمک کنید. برای اینکار بهتر است استرس خود را در زندگی کنترل کرده و از غذاهای بد دوری کنید و به تغذیه خود توجه نمایید.

dry-scalp

dry-scalp

 

قرص برای خشکی پوست سر

برخی از افراد با استفاده از قرص ها به درمان خشکی پوست سر کمک می کنند. استفاده از قرص ها تا حد زیادی می تواند از خشکی پوست سر شما جلوگیری کند. شما می توانید برای این منظور از قرص فلکسی استفاده نمایید. از فواید این قرص می توان به تقویت کراتین در ساقه موهای شما اشاره کرد. استفاده از این قرص می تواند به برطرف شدن خشکی موی شما و از بین رفتن موخوره موهای شما کمک نماید. شما می توانید در کنار این قرص از محصولاتی چون سیستین پلاس یوروویتال، کپسول گرناهیر پرمیموم آدریان، کپسول رجوا درمکس، کپسول آلکوژن آلفا ویتامینز، قرص پرفکت نیل اند اسکین ایکس مارت و قرص اولترا زینک ویتابیوتیکس استفاده نمایید. اگر می خواهید از این قرص ها برای این منظور استفاده کنید می توانید تحت نظر پزشک متخصص از این داروها برای این منظور استفاده نمایید.

حسن ختام

خشکی پوست سر یکی از مواردی بوده که این روزها بسیاری از افراد به دلایل مختلف دچار آن می شوند. شما می توانید با بررسی عوامل تاثیر گذار بر روی این مشکل نسبت به برطرف کردن آن اقدام نمایید. بهتر است از یک روتین مراقبتی مو برای درمان و پیشگیری از مشکلات موی خود استفاده نمایید. اگر تمایل دارید که از طب سنتی برای برطرف کردن مشکل خود استفاده نمایید، بهتر است از روغن های معروف برای این منظور استفاده نمایید. برخی از افراد نیز تحت نظر یک پزشک متخصص می توانند از قرص های موثر برای این مشکل استفاده کنند. استفاده از ویتامین های مورد نیاز برای کلاژن سازی نیز می تواند تا حد زیادی به از بین رفتن خشکی موهای شما کمک کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *