روتین پوستی روزانه

پنج قدم اصلی در مراقبت از پوست قبل از خواب

1. پاک کردن پوست به عنوان روتین پوستی روزانه

در ابتدای روتین پوستی روزانه باید به صورت اصولی پوست صورت از هرگونه آلودگی و چربی های روزانه پاک شود. این کار رو میتوانید با استفاده از ژل ها، فوم ها و یا دستمال مرطوب انجام دهید.

پاک کردن پوست به عنوان روتین پوستی روزانه

2. تونرینگ برای روتین پوستی روزانه 

تونر ها مسئولیت متعادل کردن پوست و زداییدن آلودگی های سطح پوست رو به عهده دارند، همه نوع پوستی میتوانند از تونر ها استفاده کنند ولی باید تونر مناسب نوع پوست خود را تهیه کنند.

به طور مثال پوست های خشک باید تونر هایی که مرطوب کننده ی هیالورونیک اسید را دارند استفاده کنند و پوست های چرب باید تونر هایی که مرطوب کنندگی کمتری دارد را مورد استفاده قرار دهند.

Phطبیعی پوست باید 5.5 باشد، یعنی حتی  phآب که 7 هست میتواند پوست ما رو از تعادل خارج کند و این اتفاق باعث خشکی پوست میشود. تونر ها میتوانند این تغییر ph که حاصل آلودگی،آرایش و چربی پوست هست را کنترل کند.

بعضی از تونر ها بر پایه ی الکل هستند و باکتری های موجود در پوست را از بین میبرد در حالی که ممکن است بعد از مدتی باعث خشکی پوست شود، به همین علت بیشتر پزشکان تونر های بر پایه ی آب را توصیه میکنند.

در ادامه چند نوع تونر خانگی برای انواع پوست ها معرفی میکنیم

تونر خانگی برای پوست های چرب :

تونر صورت سرکه سیب:

سرکه ی سیب یک ماده ی بسیار خوب برای درمان جوش و آکنه هست و ترکیب آن با روغن زیتون پوست را درخشان میکند.

مواد لازم: 3 قاشق غذاخوری سرکه سیب/ یک قاشق غذاخوری روغن زیتون/ 200 میلی لیتر آب تصفیه شده

طرز تهیه و مصرف: همه ی مواد را با هم ترکیب کرده و در بطری اسپری ریخته و در یخچال نگهداری شود و با یک تکه پنبه روی صورت زده شود و به مدت 2 دقیه ماساژ دهید و با آب خنک شسته شود.تونر مناسب برای پوست های چرب به عنوان روتین پوستی روزانه

تونر برای پوست های نرمال ومختلط :

تونر نعناع و ریحان :

نعناع خاصیت تمیزی و خنک کنندگی بسیار خوبی برای پوست دارد.

مواد لازم: یک فنجان برگ های تازه نعنا/ یک فنجان برگ های ریحان/ یک قاشق غذاخوری گلیسیرین/ دو فنجان آب

طرز تهیه و مصرف: همه ی مواد را با هم ترکیب کرده و در بطری اسپری ریخته و در یخچال نگهداری شود و با یک تکه پنبه روی صورت زده شود و به مدت 2 دقیه ماساژ دهید و با آب خنک شسته شود.

تونر نعنا برای پوست های نرمال به عنوان روتین پوستی روزانه

تونر خانگی برای پوست های خشک:

تونر صورت خیار :

این تونر برای پاک کردن آلودگی ها و رطوبت رسانی به پوست استفاده میشود.

مواد لازم: دو قاشق غذاخوری آب خیار/ یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی/ 5 قاشق غذاخوری گلاب

طرز تهیه و مصرف: همه ی مواد را با هم ترکیب کرده و در بطری اسپری ریخته و در یخچال نگهداری شود و با یک تکه پنبه روی صورت زده شود و به مدت 2 دقیه ماساژ دهید و با آب خنک شسته شود.

 

3. سرم :

بسیاری از متخصصان پوست و زیبایی سرم ها پوستی را بهترین محصول برای روتین پوستی روزانه می دانند.

سرم یک ترکیب غلیظ به منظور رفع آسیب های پوستی و جلوگیری از ایجاد مشکلات پوستی تولید شده و تا اعماق پوست نفوذ میکند.

پایه ی اصلی سرم ها آب هست ولی علاوه بر آب حاوی روغن های گیاهی و ویتامین هایی مثل ویتامین c هستند که این ویتامین باعث روشن شدن و کلاژن سازی پوست میشود .

سرم ها خاصیت درمانی بسیاری دارند و ترکیبات موجود در سرم باعث از بین رفتن خشکی، قرمزی، خارش و التهاب پوست میشود.

استفاده از سرم قبل از خواب باعث جوانسازی و آبرسانی پوست میشود

سرم به عنوان روتین پوستی روزانه

 

4. کرم دور چشم:

پوست اطراف چشم به علت نازک بودن حساس ترین قسمت در صورت محسوب میشود و نیازمند مراقبت و حفاظت بیشتری هست. باتوجه به ترکیبات کرم دور چشم علاوه بر رفع چین و چروک باعث از بین رفتن تیرگی زیر چشم و پف چشم و تامین رطوبت این ناحیه میشود. البته این ها فقط بخشی از خواص این کرم هست.

به گفته ی متخصصان زیبایی استفاده از کزم دور چشم از 20 سالکی ضروری است و هر نوع پوستی باید کرم متناسب با پوست خود را استفاده کند مثلا افرادی با پوست با استفاده ی کرم منسب مستوانند چربی اضافی اطراف چشم را کنترل کنند.

کرم دور چشم به عنوان روتین پوستی روزانه

5. مرطوب کننده یا روغن صورت:

خشکی پوست یکی از شایع ترین مشکل پوستی هست و علت آن کمبود رطوبت در لایه ی اپیدرم پوست به حساب میاید. مرطوب کننده ها ترکیباتی هستند که در سلامت پوست نقش مهمی دارند و جوانسازی و شفافیت پوست را به ارمغان میاورد.

 

5 قدم اصلی در مراقبت پوست به عنوان روتین پوستی روزانه

5 مرحله ی اول مراقبت از پوست در روز مثل مراحل روتین شبانه هست، و پوست را برای در معرض آرایش و آلودگی و فعالیت های داخل و خارج از خانه آماده میکند.

1.پاک کردن پوست

2. تونرینگ

3. سرم

4. کرم دور چشم

5. مرطوب کننده

6. ضد آفتاب:

خیلی ها تصور میکنند که نور آفتاب برای پوست خاصیت دارد و باعث زیبایی و برنزه شدن میشود در صورتی که اگر پوست به مدت طولانی در معرض اشعه ی فرابنفش خورشید قرار بگیرد مشکلات جدی پوستی از جمله سرطان های پوستی در پی دارد.

شعه ی فرا بنفش به DNA سلول های پوستی صدمه میزند و این سلول ها برای جلوگیری از این آسیب جدی رنگدانه تولید میکنند که باعث تیرگی پوست یا همان برنزه شدن میشود و در آینده عواقبی مثل آکنه و لک پوستی و چین و چروک را ایجاد میکند.

استفاده از ضد آفتاب در طول روز باعث جلوگیری از سرطان پوست و این آسیب های پوستی میشود. و علاوه بر این ضد آفتاب ها روند پیری را به تاخیر انداخته.

از ضد آفتاب ها علاوه بر صورت باید در نواحی بدن استفاده کرد، و برخلاف تصور اشعه های مضر خورشید به صورت نور غیر مستقیم در خانه ها وجود دارد.

ضد آفتاب

 

سعی کنید این روتین پوستی روزانه را در برنامه ی روزانه ی خود داشته باشید که ارزشمند ترین ثروت هر فرد سلامتی و زیبایی هست.

شما عزیزان میتونید در سالن مریم رئوف پوست خود را به دست افراد متخصص و با تجربه بسپارید و با خدماتی مانند پاکسازی پوست و ماسک های صورت در این مجموعه به پوست خود رسیدگی کنید

پاکسازی

رتبه این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *