کاشت مژه یا لمینت مژه کدامیک بهتر است؟

همه ما می دانیم که زیبایی چشمان ما چه تاثیری بر روی زیبایی چهره ما می گذارد. از این رو بسیاری از ما خانم ها در تلاش هستند تا با استفاده از روش های نوینی چون کاشت مژه و لمینت مژه زیبایی را به چشمان خود هدیه کنند. در همین راستا ما در این بخش درباره این دو توضیحاتی خواهیم داد که شما متوجه شوید که کدامیک از این دو روش برای چشمان شما مناسب تر است. به طور کلی کاشت مژه به چسباندن تارهای مژه به تارهای مژه طبیعی گفته می شود. در این میان برخی از کاشت های مژه به صورت تک تک بوده و در برخی دیگر از روش های کاشت به صورت چسباندن چند تار شناخته می شود. لمینت مژه به تقویت شدن مژه ها گفته می شود. برای تقویت مژه ها از یک محلولی که حاوی مواد معدنی است، استفاده می شود. در لمینت مژه هدف بالا کشیدن مژه ها، فر کردن و رنگ کردن آن ها بدون آسیب به چشم است.

کاشت مژه یا لمینت مژه کدامیک بهتر است؟

لمینت مژه چیست؟

لمینت مژه با هدف لیفت و بالا کشیدن مژه ها انجام می شود و برای اینکار از یک محلول تقویتی استفاده می کنند. در این روش با استفاده از کراتین برای ساقه مژه ها، آن ها را ضخیم و مقاوم می کنند. استفاده از سرم ویتامینه سبب تقویت و فیکس شدن مواد بر روی مژه ها می شود. استفاده از مواد کراتینه و روغنی سبب پررنگ شدن مژه ها شده به حدی که دیگر فرد نیازی به زدن ریمل به مژه های خود نداشته باشد.از دیگر امکاناتی که این روش به افراد می دهد این است که به دلیل فر شدن مژه ها نیازی به فرمژه نیست و شما با خیالی راحت می تواند بدون آرایش از خانه خارج شوید.

اکستنشن مژه چیست؟

یکی دیگر از روش های نوین برای زیبایی مژه ها استفاده از کاشت مژه یا همان اکستنشن مژه است. در این روش متخصص اینکار با چسباندن تارهای مژه به مژه های طبیعی شما، حجم مژه های شما را زیاد می کند. در روش های کاشت مژه والیوم از تعداد زیادی تار مژه برای اکستنشن استفاده می شود، و به همین دلیل است که این روش به عنوان کاشت پر حجم معرفی می شود. بسیاری از خانم ها زمانی که می خواهند به یک مهمانی بروند از کاشت مژه استفاده می کنند، چراکه این روش سبب می شود تا آرایش صورت آن ها جلوه زیادی داشته باشد. اکستنشن مژه به افراد کمک می کند تا حالت چشم های خود را تا حد زیادی عوض کنند. کاشت مژه عروسکی و کاشت مژه گربه ای سبب شده تا بسیاری از دخترهای جوان برای تغییر دادن حالت چشم های خود از آن استفاده کنند.

اکستنشن مژه چیست؟

تفاوت های کاشت مژه و لمینت مژه

کاشت مژه و لمین مژه در شباهت هایی که به هم دارند، تفاوت های زیادی در نوع کارکرد و روش اجرا با یکدیگر دارند. کاشت مژه یکی از روش های حجیم سازی مژه بوده که بسیاری از خانم هایی که مژه های کم پشت دارند از این روش استفاده می کنند. ولی لمینت مژه برای تمامی افراد مناسب است. در واقع لمینت مژه یک روش درمانی و تقویتی به شمار می رود. کاشت مژه به عنوان یک روش تقویتی کارکرد ندارد، چراکه استفاده از چسب کاشت در برخی از موارد سبب بروز حساسیت های پوستی می شود. از این رو اگر چشمان حساسی دارید سعی کنید بی دلیل از کاشت مژه استفاده نکنید. در کنار این ها لمینت مژه شما را از ریمل زدن های روزانه نجات می دهد و مژه های شما را زیبا و براق می کند. استفاده از مواد کراتینه برای ساقه مژه های شما سبب براق شدن آن می شود. از این رو اگر هنوز نمی دانید که کدامیک از این دو روش برای شما مناسب است باید در ابتدا هدف خود را مشخص کنید. از نظر قیمت هم باید گفت که لمینت مژه نسبت به کاشت مژه هزینه بالاتری دارد و شما نمی توانید با بودجه محدود این کار را انجام دهید.

مزایای لمینت مژه

اگر تصمصم دارید که از لمینت مژه استفاده کنید باید بدانید که این روش یک روش تقویتی برای مژه های شما به حساب می آید. در این روش با استفاده از مواد کراتینه، تارهای مژه های شما ضخیم تر شده و دوباره خود را بازسازی می کند. استفاده از این روش سبب بازترشدن چشم های شما می شود. زمانی که از لمینت مژه استفاده کردید می توانید به راحتی از لنز چشم هم استفاده کنید. در مقایسه با اکستنشن مژه، لمینت مژه عوارض بسیار کمی داشته و افراد با خیالی راحت می توانند از این خدمات استفاده کنند. این روش نیازی به ترمیم ندارد و ماندگاری آن بین 3 هفته تا 2 ماه است. بنابراین می توان با صراحت گفت که لمینت مژه در مقایسه با کاشت مژه برای افرادی که چشمان حساسی دارند، مناسب تر است.

مزایای لمینت مژه

در آخر

ما در این مقاله در خصوص تفاوت های لمینت مژه و کاشت مژه به شما توضیحات مفصلی دادیم. حال شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از این روش را برای زیباتر کردن چشمان خود انتخاب کنید. لمینت مژه به دلیل استفاده از مواد تقویتی آسیب بسیار کمی به چشمان شما می زند ولی درصد آسیب در کاشت مژه بالاتر است. استفاده از چسب برای چسباندن تارهای مژه در اکستنشن مژه سبب شده تا برخی از افراد نسبت به این مواد حساسیت داشته باشند. ولی باید یادآوری کنیم که کاشت مژه به پرپشت شدن مژه های شما کمک زیادی می کند و اگر از آن دسته از افرادی هستید که می خواهید حالت چشمان خود را عوض کنید،  کاشت مژه می تواند انتخاب درستی باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *