آنزیم تراپی مو چیست؟

یکی از روش های موثر برای تراپی مو، آنزیم تراپی بوده که این روزها بسیاری از خانم ها برای تقویت موهای خود از آن کمک می گیرند. در واقع آنزیم تراپی  کمک به رشد فولیکول های متوقف شده می کند. در موهای هر فردی آنزیمی به نام پروستاگلاندین وجود دارد که این آنزیم در صورت رشد بیش از حد موها، از رشد فولیکول های مو جلوگیری می کند. در واقع آنزیم تراپی می تواند سبب شود که فولیکول های متوقف شده دوباره به کار افتاده و رشد کنند. این روش به تقویت و شادابی موهای شما کمک کرده و سبب می شود موهای شما دوباره سالم رشد کند. درخشش، لطافت و رشد موهای سالم همگی از مزایای استفاده از این روش تراپی مو به شمار می رود. بسیاری از خانم ها به دلیل رنگ کردن مداوم موهای خود دچار خشکی و زبری مو شده اند که همین موضوع می تواند نیاز به آنزیم تراپی برای موها را افزایش دهد. این روش مانند موی کراتین شده می تواند به موهای آسیب دیده شما، امکان رشد مجدد دهد.

آنزیم تراپی مو چیست؟

عوارض آنزیم تراپی

آنزیم تراپی در کنار اینکه  فواید زیادی برای موهای شما دارد می تواند در صورت زیاده روی شما عوارض زیادی برای موهای شما ایجاد کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید استفاده از آنزیم تراپی  سبب عوض شدن جنس موهای شما می شود. تعویض جنس مو در برخی از موارد برگشت ناپذیر بوده و این موضوع می تواند آسیب همیشگی به موهای شما وارد کند. در برخی از موارد دیده شده که آنزیم تراپی نادرست سبب آسیب رسیدن به ریشه های مو شده است. حال ممکن است که این آسیب آنقدر زیاد باشد که به پوست سر شما آسیب برسد. در برخی از موارد دیده شده که فرد دچار خارش، التهاب پوست سر، ریزش مو و خشکی بیش از حد مو شده است. از این رو به هیچ عنوان این کار را نزد افراد غیر متخصص انجام ندهید. چراکه استفاده از مواد شیمیایی در صورتی که فرد مهارت کافی نداشته باشد می تواند به سلامتی شما آسیب برساند.

مواد آنزیم تراپی مو چیست؟

اگر می خواهید از آنزیم تراپی برای ترمیم و تقویت تارهای موی خود استفاده کنید. باید بدایند که شما برای اینکار نیازمند موادی هستید که اینکار را انجام دهد. برای اینکار از ترکیباتی به همراه اسیدآمینه های قوی، کلاژن مو، پروتئین و آنزیم بروملانین استفاده می شود. استفاده از این مواد سبب صافی و شلاقی شدن موهای شما شده و می تواند تمامی موادی که در ساختارموهای شما وجود دارد را به موهای شما برساند. استفاده از آنزیم تراپی سبب شده تا فولیکول های مو تقویت شده و پروتئین مورد نیاز برای ساخته شده مو دوباره به سلول های مو برسد. کراتین های مخصوص برای اینکار بهتر است عاری از هرگونه مواد سمی چون فرمالدهید ها باشد. چراکه وجود این ماده خطرناک در مواد تراپی سبب بروز مشکلات تنفسی در فرد می شود.

مواد آنزیم تراپی مو چیست؟

دستگاه آنزیم تراپی مو چیست؟

از این دستگاه برای آنزیم تراپی موها استفاده می شود. شما می توانید با استفاده از این محصول به راحتی موهای خود را احیا کنید. داشتن این دستگاه در سالن های زبیایی برای آن دسته از سالن های زیبایی که منحصرا در لاین مو هستند، مناسب باشد. استفاده از دستگاه های مخصوص برای احیای مو می تواند برای افرادی که به سالن های زیبایی مراجعه می کنند بهتر باشد. از طرفی استفاده از دستگاه می تواند دقت بالایی را در تراپی مو به همراه داشته باشد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه این است که می تواند شناسایی کند که پروتئین مو در کدام قسمت از مو کم بوده تا با استفاده از آنزیم هاآن قسمت از مو را احیا کند. در واقع موهای نازک ضعیف بوده و نیازمند آنزیم تراپی است. در برخی از کلینیک های پوست و مو ازاین دستگاه استفاده می شود.

خرید مواد آنزیم تراپی مو

اگر می خواهید موهای خود را آنزیم تراپی کنید، بهتر است مواد مربوط به اینکار را از مراکزی که محصولات اصل می فروشند تهیه کنید. برای اینکار شما می توانید کراتین آنزیم تراپی fgz را خریداری کنید. این ماده دارای کراتینهای لازم برای مو بوده و شما می توانید با استفاده از آن موهای خود را تقویت نمایید. شما می توانید برای خرید این کراتین محبوب از سایت های فروش لوازم آرایشی  و بهداشتی این محصول را سفارش داده و آن را خریداری کنید. این محصول مناسب هر نوع مدل مویی بوده و شما می توانید با استفاده از آن موهای خود را صاف و شلاقی کنید. این محصول ماندگاری یکساله بر روی موهای شما دارد. از دیگر ویژگی های کراتین آنزیم تراپی اف جی زد می توان به عدم استفاده از فرمالدهید در ترکیبات آن بوده که همین موضوع سببب شده تا بسیاری از افراد از آن برای آنزیم تراپی موهای خود استفاده کنند. شما می توانید از این آنزیم برای موهای رنگ شده خود استفاده کنید.

خرید مواد آنزیم تراپی مو

حسن ختام

ما در این مقاله در خصوص یکی از روش های احیای مو به شما توضیحات مفصلی دادیم. شما می توانید با استفاده از این روش موهای زبر، خشک و بی جان خود را دوباره احیا کنید. این روش با تحریک فولیکول های به خواب رفته به رشد سالم موهای شما کمک می کند. از طرفی در ساختار موی هر فرد به مقدار زیادی کلاژن، پروتئین و آنزیم های مختلف یافت می شود که این روش تراپی می تواند به رشد مجدد آن ها کمک کند. استفاده از سایر روش های تراپی مو به شما کمک می کند تا موهای خود را از شر زبری، خشکی و آسیب های ناشی از دکلره کردن مو نجات دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *