مراقبت های بعد از پارافین تراپی صورت

پارافین تراپی یکی از روش های مراقبتی و درمانی پوست به شمار می رود که این روزها در بین بسیاری از خانم ها محبوب شده است. شما می توانید با استفاده از پارافین تراپی به پوستی زیبا، روشن و لطیف دست پیدا کنید. ولی آیا تنها پس از انجام پارافین تراپی می توان این تضمین را داد که می توان به پوستی زیبا و لطیف دست پیدا کرد؟ باید گفت خیر، در کنار انجام این تراپی محبوب باید نسبت به مراقبت های بعد از پارافین تراپی صورت دقت داشته باشید. برای اینکار شما باید پس از پارافین تراپی پوست خود را مرطوب کرده و از کرم های مخصوص برای رطوبت رسانی و آبرسانی استفاده نمایید. استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب کننده به این دلیل بوده که حرارت و گرمای پارافین سبب می شود که رطوبت پوست شما تبخیر شود. از این رو بهتر است پس از چند روز رطوبت رسانی به پوست خود را ادامه دهید، تا رطوبت از دست رفته جبران شود. در نظر داشته باشید افرادی که پوست های حساس دارند کاندیدهای خوبی برای این تراپی نیستند.

مراقبت های بعد از پارافین تراپی صورت

پارافین تراپی چند بار در ماه

شما می توانید از این روش تراپی برای نرمی پوست خود در دراز مدت استفاده کنید.ولی باید بدانید که از این روش چندبار در سال می توان استفاده کرد تا آسیبی به پوست شما وارد نشود. اگر پوست حساسی ندارید می توانید از این روش تراپی برای هر ماه یکبار استفاده کنید. استفاده از این روش تراپی برای افرادی که دچار تیرگی های نواحی زانو، آرنج و قوزک پا شده اند می تواند گزینه بسیار خوبی به شمار برود. ولی باز هم تاکید می کنیم که این روش برای افرادی که پوست قرمز، پوست حساس ، اگزما، التهابات پوستی و زخم های عمیق دارند به هیج عنوان مناسب نبوده و به هیچ عنوان از آن برای روشن کردن پوست خود استفاده نکنید. اگر با وجود این مشکلات پوستی درصدد روشن شدن پوست خود هستید می توانید به پزشک متخصص مراجعه کرده و با استفاده از لایه بردارهای مخصوص و کرم های روشن کننده پوست خود را از شر تیرگی ها نجات دهید.

پارافین مخصوص صورت را از کجا تهیه کنیم؟

اگر می خواهید در خانه صورت خود را پارافین تراپی کنید می توانید از پارافین های بهداشتی که در داردوخانه ها به فروش می رسد خریداری کنید. این پارافین ها برای تمامی نواحی بدن مناسب بوده و شما می توانید با گرم کردن آن، این تراپی را برای پوست خود انجام دهید. مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشت این است که در پارافین تراپی صورت حتما قبل از زدن پارافین بر روی صورت از باندهای استریل روی پوست استفاده کنید تا این باندها، جلوی حرارت مستقیم پارافین را بگیرد. اگر در داروخانه ها پارافین مورد نظر خود را پیدا نکردید می توانید آن را از سایت های فروش محصولات آرایشی تهیه نمایید. به یاد داشته باشید که اگر در خانه این کار را برای خود انجام می دهید شما می توانید از پارافین استفاده شده در صورت نگهداری درست از آن برای چندین بار هم استفاده کنید. چراکه این پارافین برای خود شما مورد استفاده قرار گرفته است.

پارافین مخصوص صورت را از کجا تهیه کنیم؟

وسایل پارافین تراپی

شما می توانید اگر قصد پارافین تراپی دارید و آن را به صورت مداوم برای رفع تیرگی های بدن خود انجام می دهید، وسایل مورد نیاز برای اینکار را تهیه نمایید. به طور کلی شما می توانید برای پارافین تراپی در خانه این وسایل را تهیه نمایید.

  • پارافین بهداشتی
  • دستگاه گرم کننده پارافین
  • کرم مرطوب کننده مخصوص پوست
  • باند استریل
  • قلم مو

شما می توانید به جای خرید دستکاه گرم کننده پارافین از قابلمه معمولی برای اینکار استفاده کنید. توجه داشته باشید که پارافین در دمای 50 درجه سانتی گراد برای ترای آماده می شود و نباید این دما افزایش پیدا کند. اگر قصد دارید صورت خود را پارافین تراپی کنید می توانید در ابتدا صورت خود را به وسیله یک شوینده صورت مخصوص شسته و پس از آن از یک تونر برای شستشوی دو مرحله ای پوست خود استفاده کنید. در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان برای شستشوی صورت، پا، دست و سایر نقاط بدن خود از صابون استفاده نکنید، چراکه استفاده از صابون ph  پوست شما را بهم می زند.

قیمت دستگاه پارافین تراپی ارزان

شما می توانید برای خرید این دستگاه از سایت های معتبر مبلغی بین 850000 هزار تومان تا 14000000 میلیون تومان را پرداخت نمایید. در نظر داشته باشید که اگر می خواهید برای سالن این وسیله را خریداری کنید باید یکی از بهترین نوع آن با گنجایش بالا را خریداری کنید. چراکه در یک سالن زیبایی تعداد مراجعه کنندگان زیاد بوده و شما نیاز دارید تا از یک دستگاه با گنجایش بالا استفاده کنید.

قیمت دستگاه پارافین تراپی ارزان

حسن ختام

ما در این مقاله در خصوص مراقبت های بعد از پارافین تراپی، تعداد انجام آن در سال و ابزار موردنیاز برای انجام آن به شما توضیحات مفصلی دادیم. حال شما می توانید با توجه به نیاز خود اگر در سالن کار می کنید از دستگاه های گرم کننده پارافین استفاده کنید و اگر برای مصرف خانگی می خواهید می توانید با یک قابلمه کار خود را راه بیاندازید. فقط به یاد داشته باشید که اگر می خواهید از پارافین تراپی برای صورت خود کمک بگیرید حتما از باند استریل برای آن کمک بگیرید. چراکه گرمای مستقیم پارافین نباید به طور مستقیم بر روی پوست صورت شما قرار بگیرد. در آخر این تراپی فواید زیادی از جمله لطافت، نرمی و روشنی پوست را به ارمغان می آورد که می تواند برای شما سودمند باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *