5 ترفند مراقبت از پوست

بسیاری از ما به دلیل کارهای روزمره خود وقت آن را نداریم که از پوست خود به درستی محافظت کنیم، از این رو ما قصد داریم تا در این مقاله برخی از کارهای روتین آسان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با توجه کردن به آن ها از پوست خود به درستی مراقبت کنید. برای اینکار شما می توانید با داشتن یک روتین پوستی ساده به راحتی از پوست خود مراقبت کنید. سعی کنید روتین پوستی خود را شلوغ نکنید. برای جذب بهتر ضد آفتاب از نیاسینامید و یا ویتامین سی زیر ضدآفتاب خود استفاده کنید. بهتر است پیش از زدن هر محصول مراقبتی به پوست خود 4 دقیقه زمان بدهید. اگر پوست شما جوش دارد از اسکراب پوست صورت و بدن خودداری کنید. برای مشاهده روتین پوستی باید صبور باشید و خسته نشوید، سعی کنید از یک روتین پوستی به مدت 2 ماه استفاده نمایید. آخرین ترفند مهم در خصوص ضدآفتاب زدن است، بهتر است که از ضد آفتاب برای گردن و دستهای خود نیز استفاده نمایید.

5 ترفند مراقبت از پوست

تمدید ضد آفتاب

شاید برایتان مهم باشد که بدانید کرم ضدآفتاب پس از دو ساعت نیاز به تمدید دارد. از این رو شما باید پس از اینکه دو ساعت از اولین باری که ضدآفتاب استفاده کردید گذشت دوباره آن را تمدید کنید. برای اینکار اگر در بیرون هستید کار کمی سخت می شود، اما جای نگرانی نیست اگر به آب دسترسی داشتید حتما صورت خود را بشورید و سپس تمدید ضدآفتاب را انجام دهید. اگر به آب دسترسی نداشتید شما برای پاک کردن عرق و آلودگی از روی پوست صورت خود نیاز به یک پاک کننده دارید برای اینکار بهتر است که از یک تونر و پد آرایشی برای پاک کردن صورت خود استفاده کنید. اما اگر پد هم نداشتید بهانه را کنار بگذارید و با استفاده از یک دستمال کاغذی و تونر صورت خود را پاک کرده و تمدید ضدآفتاب را انجام دهید. به یاد داشته باشید که برای استفاده از ضدآفتاب بهتر است که از یک پیمانه قنادی استفاده کنید. بهتر است از یک پیمانه قنادی که اغلب به صورت ¼ قاشق چای خوری است استفاده کنید. ولی اگر می خواهید روی گردن و دست های خود را نیز ضد آفتاب بزنید بهتر است از ½ قاشق چای خوری برای اینکار کمک بگیرید.

تمدید ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب رنگی یا کرم ضد آفتاب بی رنگ

بسیاری از خانم ها همواره زمانی که می خواهند یک ضد آفتاب را برای پوست خود انتخاب کنند، به دلیل عدم آگاهی دچار سردرگمی می شوند. بهتر است بدانید که ضدآفتاب های رنگی به دلیل داشتن رنگدانه های بسیار این امکان را به شما نمی دهند که از آن ها به مقدار کافی استفاده کنید. از این رو بهتر است که برای محافظت بیشتر صورت خود از ضدآفتاب های بی رنگ استفاده کنید تا بتوانید از آن ها به مقدار کافی برای محافظت از پوست خود کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که شما می توانید با استفاده از یک ضدآفتاب بی رنگ به عنوان بیس زیر ضد آفتاب رنگی از نمونه های رنگی نیز استفاده کنید، فقط به این شرط که از نمونه بی رنگ آن به مقدار کافی استفاده کرده باشید.

کرم ضد آفتاب رنگی یا کرم ضد آفتاب بی رنگ

پیل شدن ضدآفتاب

به یاد داشته باشید که دلایل زیادی برای پیل شدن ضد آفتاب وجود دارد و توجه نکردن به آن ها سبب می شود که ضد آفتاب شما پیل شود. به یاد داشته باشید که زمانی که زیر ضد آفتاب از یک روتین پوستی سنگین استفاده می کنید، در واقع پوست شما نمی تواند جذب ضدآفتاب را به درستی انجام دهد، از این رو ضد آفتاب روی صورت شما به صورت پیل درمی آید. بهتر است زمانی که می خواهید از ضد آفتاب استفاده کنید از حداقل محصولات در روتین پوستی خود استفاده نمایید. یکی دیگر از دلایل پیل شدن ضدآفتاب بر روی پوست شما این است که شما در استفاده از محصولات روتین پوستی همه محصولات را پشت سرهم استفاده می کنید و همین موضوع سبب می شود که ضد آفتاب به خوبی جذب نشود. دلیل دیگر برای پیل شدن ضدآفتاب این است که موادی که در روتین پوستی شما وجود دارد ترکیبات مشابه ای با کرم ضدآفتاب شما ندارد، از این رو این اتفاق می افتد. بنابراین توصیه ما این است که حتما از محصولاتی که ساختار مشابه ای دارند در روتین پوستی خود استفاده کنید. یکی دیگر از دلایل مهمی که در پیل شدن کرم ضد آفتاب تاثیر می گذارد، عدم لایه برداری درست پوست است.

پیل شدن ضدآفتاب

تمدید ضد آفتاب با آرایش

اگر آرایش دارید و زمان آن رسیده که ضد آفتاب خود را تمدید کنید بهتر است بدانید که شما می توانید با یک بیوتی بلندر به راحتی اینکار را انجام دهید. برای این کار پیشنهاد می کنیم که حتما دست و بیوتی بلندر را بشورید تا تمیز باشند. یکی دیگر از راه های آسان تر برای تمدید ضدآفتاب با آرایش این است که شما از ضدآفتاب های استیکی و یا ضدآفتاب های اسپری استفاده نمایید. بهتر است بدانید که برای تمدید ضدآفتاب از این ضد آفتاب های استیکی و اسپری مانند باید به مقدار کافی استفاده کنید.

جمع بندی

شما می توانید با استفاده از یک ضدآفتاب مناسب در تمامی فصول تاکید می کنم در تمامی فصول از سرطان پوست جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که تابش نور خورشید به صورت مستقیم بر روی پوست صورت شما سبب ایجاد انواع لک ها بر روی پوست شما می شود. از این رو شما می توانید با استفاده مناسب از این محصول تا حد زیادی از بروز هرگونه مشکل پوستی جلوگیری نمایید. به یاد داشته باشید که ضدآفتاب های بی رنگ بهتر از ضدآفتاب های رنگی بوده و شما می توانید از آن ها به مقدار کافی استفاده نمایید.

رتبه این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *