کاور ناخن در بارداری

همانطور که می دانید بارداری یکی از مهم ترین دورانی بوده که بسیاری از خانم ها در طول زندگی خود آن را تجربه می کنند. توجه به سلامتی جسم و روح در این دوران بسیار مهم است. در این میان بسیاری از خانم ها که پیش از دوران بارداری کاشت ناخن انجام می دادند، در تلاش هستند تا با استفاده از روش های مطمئن دوباره کاشت ناخن را انجام دهند. بهتر است بدانید که کاشت ناخن، کاور ناخن، ژلیش ناخن و استفاده از روش های مختلف ریمو ناخن می تواند برای بسیاری از خانم ها در سه ماهه اول و سه ماهه سوم دردسر ساز باشد. از این رو سعی کنید در این 6 ماه به هیچ عنوان سراغ روش های کاشت ناخن نروید. به یاد داشته باشید که کاور ناخن یا همان لمینت ناخن می تواند در دوره بارداری بخصوص سه ماهه دوم به عنوان یک روش کم خطر معرفی شود. اما در نظر داشته باشید که این کار باید توسط افراد متخصص انجام شود.

کاور ناخن در بارداری

آیا در دوره بارداری می توان ژلیش ناخن انجام داد؟

در دوره بارداری انجام ژلیش ناخن خطرناک نیست. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که اشعه uv اگر از نوع uvc باشد بدون خطر بوده و شما می توانید از آن به راحتی برای خشک کردن لاک ژل ناخن های خود استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که اگر دستگاه uv شما از نوع uva و uvb بود بهتر است که مدت زمان کمتری را برای خشک کردن لاک ژل در نظر بگیرید. در دوره بارداری با توجه به تغییرات هورمونی در بدن زنان باردار ممکن است که ناخن های آن ها شکننده و ضعیف شود. از این رو این افراد بهتر است از ژلیش ناخن در این مدت استفاده نکنند. دیده شده که برخی از خانم ها در دوران بارداری ناخن های مقاوم و براق تری نسبت به دوران پیش از بارداری دارند. از این رو این افراد بهتر است که با انجام دادن یک مانیکور ساده ناخن های خود را زیباتر کنند. اگر ناخن های شما هم مقاومت کافی دارد می توانید از لاک های ساده و یا لمینت ناخن برای زیبایی ناخن های خود کمک بگیرید.

آیا استفاده از دستگاه یو وی خطرناک است؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که بسیاری از افراد در خصوص استفاده از دستگاه های یووی می پرسند، این است که آیا استفاده از این دستگاه خطرناک است؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کرد، طبق تحقیقات اخیر پزشکان دریافتند که طول موج های ناشی از امواج نور فرابنفش می تواند سبب جهش سلولی و افزایش ابتلا به سرطان پوست بشود. بنابراین سعی کنید در استفاده از این دستگاه از نوع uvc استفاده نمایید. در برخی از موارد دیده شده که استفاده مکرر از این دستگاه سبب شده که فرد دچار چین و چروک های عمیق و لکه های پوستی بشود. بسیاری از پزشکان براین باورند که خانم هایی که در معرض دستگاه یو وی هستند برای جلوگیری از سرطان پوست از کرم ضدآفتاب مناسب استفاده نمایند. توجه داشته باشید که عدم توجه به این موضوع در دراز مدت بر روی پوست شما اثر منفی خواهد گذاشت.

آیا در دوره بارداری می توان ژلیش ناخن انجام داد؟

آیا در بارداری می توان لاک زد؟

بهتر است بدانید که لاک زدن در بارداری زمانی که شما بتوانید یک تهویه مناسب برای خود ایجاد کنید، امکان پذیر خواهد بود. در هنگام لاک زدن سعی کنید حتما پنجره ها را باز کنید تا بوی لاک بیرون رفته و هوای آزاد داخل اتاق شود. به یاد داشته باشید که بسیاری از خانم ها در دوره بارداری خود به هیچ عنوان از لاک ها استفاده نمی کنند، چرا که براین باورند که در لاک ها مواد خطرناکی چون تولوئن، فرمالدئید و فتالات موجود است. از این رو توصیه ما این است که اگر با این حال می خواهید از لاک استفاده کنید سعی داشته باشید که در سه ماهه اول و سه ماهه سوم از آن استفاده نکنید.

کاشت ناخن با ژل یا با پودر

اگر در دوره بارداری خود هستید به شما پیشنهاد می کنیم که به سراغ کاشت ناخن با ژل بروید. کاشت ناخن با ژل در مقایسه با کاشت ناخن با پودر بهتر بوده و شما در این روش کاشت مجبور به تحمل بوی لیکویید نیستید. از این رو بهتر است در سه ماهه دوم بارداری خود به جای روش کاشت پودر از روش کاشت ژل استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید که شما در بارداری نیاز دارید تا در یک محیط مناسب با تهویه عالی کاشت ناخن انجام دهید. بنابراین توصیه ما این است که از کاشت ناخن ژل که بویی ندارد استفاده نمایید. توجه داشته باشید که در دوره بارداری به هیچ عنوان در معرض مواد شیمیایی و بوهای آزار دهنده قرار نگیرید.

کاشت ناخن با ژل یا با پودر

جمع بندی

بارداری یکی از دوره های مهم در زندگی هر خانمی به شمار می رود. شما می توانید اگر به کاشت ناخن علاقه مند هستید از کاشت ناخن با ژل استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که در سه ماهه دوم شما می توانید با خیال آسوده تری کاشت ناخن داشته باشید. طبق تحقیقات پزشکان این روزها استفاده از دستگاه یووی می تواند ریسک مبتلا شدن به سرطان پوست را در شما افزایش دهد، از این رو سعی کنید پیش از استفاده از UV از کرم ضد آفتاب برای پوشش دهی به دستان خود استفاده نمایید. استفاده از یک مانیکور ساده درصورتی که ناخن های شما مقاوم و براق شده می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.  به یاد داشته باشید که استفاده از لاک با توجه به فرمولاسیون آن در سه ماهه دوم توصیه می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *