چرا از پرایمر صورت استفاده می کنیم؟

اگر تا به امروز به صورت کاملا حرفه ای آرایش صورت انجام نداده باشید، کاملا طبیعی است که ندانید پرایمر چیست و چه تاثیری بر روی پوست شما قبل از آرایش می گذارد. این روزها این محصول در بین بسیاری از میکاپ کارها به عنوان یک محصول مهم مورد استفاده قرار می گیرد چرا که داشتن یک آرایش تمیز میتواند سبب شود تا چهره فرد زیبا و ملیح تر نشان داده شود. حال در این میان این روزها بسیاری از محصولات آرایشی اضافه شده است تا شما بتوانید با استفاده از آن ها آرایش صورت حرفه ای داشته باشید. حال پرایمر چیست و چرا ما باید از آن برای داشتن یک آرایش حرفه ای استفاده کنیم؟ اگر می خواهید پاسخ سوال خود را به دست بیاورید بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید جواب پرسش خود را به دست بیاورید.

چرا از پرایمر صورت استفاده می کنیم؟

پرایمر صورت چیست؟

جالب است این موضوع را بدانید که پرایمر یک ماده آرایشی بوده که با توجه به  ویژگی های خاص آن برای برخی از قسمت های صورت شما قابل استفاده است. ولی ما قصد داریم تا در این مقاله شما را با پرایمر صورت آشنا کنیم تا بدانید تاثیر آن بر روی آرایش روزانه شما تا چه میزان می تواند اثربخش باشد. در اصل پرایمر صورت یک زیرساز برای پوست صورت شما بوده تا شما بتوانید آرایش صورت خود را شروع کنید. بسیاری از ما به دلایلی چون مشکلات پوستی دارای پوست هایی هستیم که دارای منافذ باز و جوش های سر سیاه بوده که همین منافذ باز نمی تواند سبب شود تا پوستمان برای آرایش به صورت یکدست و صاف در بیاید. از این رو برای برطرف کردن این مشکل بهتر است از یک پرایمر برای پوشاندن منافذ باز صورت خود استفاده نماییم تا پوست ما صاف و یکدست شود. برخی دیگر از پرایمر برای برطرف کردن درخشندگی پوست های چرب مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین اگر قصد دارید که از درخشندگی و میزان چربی پوست خود بکاهید بهتر است از یک پرایمر صورت خوب و با کیفیت استفاده کنید.

پرایمر صورت چیست؟

نحوه استفاده از پرایمر صورت

دانستن این موضوع خالی از لطف نیست که شما قبل از خرید پرایمر باید با توجه به نوع پوست خود نسبت به خرید آن اقدام نمایید. حال اگر می خواهید با نحوه استفاده از آن آشنا شوید بهتر است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

انگشتان دست شما بهترین پخش کننده پرایمر هستند

یکی از بهترین براش آرایشی و بیوتی بلندرها در جهان انگشتان دست شما است. برای پخش کردن راحت پرایمرها می توانید با استفاده از انگشتان دست خود آن را بر روی پوست صورت خود پخش کنید. همانطور که میدانید پرایمرها به دو صورت در بازار وجود دارند که شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از انواع آن را برای داشتن یک زیر ساز خوب استفاده کنید. به طور کلی پرایمرها به دو صورت سیلیکونی و سرم در بازار به فروش می رسد. حال در این میان اگر از نمونه سرمی آن استفاده می کنید بهتر است از انگشتان خود برای پخش کردن پرایمر بر روی پوست خود استفاده نمایید. انجام حرکات گردشی و دورانی می تواند سبب شود تا پرایمر بهتر وارد سطح پوست شما شود.

زدن دو لایه پرایمر بر روی پوست خود را فراموش نکنید

شاید فکر کنید با زدن یک لایه پرایمر صورت شما می توانید به راحتی تمامی منافذ و نقاط برآمده بر روی پوست خود را بپوشانید ولی بهتر است این نکته را یادآوری کنیم که استفاده از یک دست پرایمر نمی تواند تمامی منافذ باز پوست شمار بپوشاند بنابراین برای اینکه بتوانید به راحتی تمامی منافذ پوست خود را بپوشانید بهتر است که از دو دست پرایمر استفاده کنید.

ناحیه تی زون مهمترین قسمت برای استفاده از پرایمرها است

شما می توانید با تشخیص دادن نوع پوست خود، و تشخیص دادن میزان چربی که بر روی پوست شما قرار دارد به راحتی نواحی که نیاز به استفاده از پرایمر بیشتری دارد را شناسایی کنید. به طور مثال افرادی که پوست های چرب یا مختلط دارند عموما ناحیه تی زون آن ها چرب تر از سایر نواحی آن ها است. از این رو اگر نمی خواهید از دو لایه پرایمر بر روی پوست خود استفاده کنید، بهتر است که از دو لایه پرایمر بر روی ناحیه تی زون پوست خود استفاده نمایید. چربی بیش از حد پوست سبب می شود تا در آرایشی که انجام می دهید پوست شما براق و چرب تر نشان داده شود.

برای داشتن آرایش چشم خوب بر روی پلک ها نیز پرایمر بزنید

شما می توانید برای اینکه آرایش چشم خوبی داشته باشید از پرایمر ها بر روی پلک های خود نیز استفاده نمایید. همانطور که میدانید شما برای اینکه آرایش خوب و حرفه ای در ناحیه چشم خود داشته باشید بهتر است که پوست ناحیه پلک خود را یکدست و صاف کنید.

استفاده از یک براش آرایشی را در اولویت قرار دهید

بسیاری از ما فکر می کنیم که براش آرایشی تنها یک وسیله تجملی و فانتزی است که بسیاری از بیوتی بلاگرها آن ها را تبلیغ می کنند، ولی بهتر است که به این نکته توجه داشته باشید که شما برای پخش شدن بهتر پرایمر صورت خود ناچار هستید که از یک براش آرایشی مناسب برای پخش کردن آن استفاده نمایید. بنابراین در هنگام استفاده از این محصول سعی کنید تا با تهیه براش مورد نظر ان که عمدتا سرد گرد بوده پرایمر صورت را بر روی پوست صورت خود پخش نمایید.

پرایمر صورت چه کاربردی دارد؟

اگر می خواهید با کاربرد پرایمرهای صورت آشنا شوید بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بدانید که پرایمرها چه نقش مهمی را در آرایش صورت ما ایفا می کنند.

پرایمر های درخشان کننده

بسیاری از میکاپ آرتیست های حرفه ای سعی دارند تا با درخشان کردن برخی از قسمت های صورت شما، آرایش صورت شما را به بهترین وجه ممکن انجام دهند. حال در این میان تنها ماده ای که می تواند به آن ها کمک کند پرایمر درخشان کننده است که با استفاده از ان می توان بسیاری از قسمت های صورت شما  را درخشان نمود.

پرایمرهای مات

بسیاری از افراد پوست های چربی دارند که متاسفانه به دلیل ترشح بیش از حد چربی بر روی سطح پوست ان ها، پوست آنها به صورت درخشان و براق نمایش داده می شود. حال برای اینکه بتوان از براقیت پوست صورت تا حد زیادی کاست توصیه می شود که از پرایمرهای مات کننده برای کم کردن براق بودن پوست صورت استفاده نمود.

پرایمرهای آبرسان

بسیاری از افراد سعی دارند تا با استفاده از پرایمرهای آبرسان علاوه بر مرطوب نمودن سطح پوست خود، پوستهای دهیدراته و بی آب خود را مرطوب کنند. در این میان یکی از راه هایی که توصیه می شود استفاده از پرایمرهای آبرسان به شمار می رود.

پرایمرهای پوشاننده منافذ و لک های پوستی

بسیاری از افراد سعی می کنند تا با استفاده از پرایمرهای پوشاننده منافذ و لک های پوستی، تمامی لک ها و مشکلات پوستی خود را بپوشانند. چرا که وجود این منفذ و لک ها بر روی پوست شما، آرایش صورت شما را بد و زشت نشان می دهد.

پرایمرهای اصلاح رنگ

یکی دیگر از مهمترین و معروف ترین پرایمرهایی که این روزها مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می گیرد، پرایمرهای اصلاح رنگ است. شما می توانید با استفاده از این نوع پرایمرها تناژ پوست خود را که به رنگی متمایل شده است را بپوشانید و از زردی، تیرگی و قرمزی پوست خود در آرایش جلوگیری نمایید.

پرایمر صورت چه کاربردی دارد؟

مضرات پرایمر صورت

برخی از پزشکان بر این باورند که اگر شما از پرایمرها برای مدت زمان طولانی استفاده نمایید منافذ پوست صورت شما پس از مدتی بسته خواهد شد و همین موضوع سبب می شود تا اکسیژن رسانی به لایه های زیرین پوست شما به خوبی انجام نشود و از همه مهمتر پوست شما مستعد تشکیل جوش های سرسیاه خواهد شد. در این میان برخی از افراد مستعد آکنه و جوش هستند که این افراد بهتر است برای سلامتی پوست خود استفاده روزانه از پرایمر صورت را به حداقل برسانند و از این محصول تنها برای رفتن به مهمانی های خاص استفاده نمایند. نکته مهمی که در هنگام استفاده از این محصول باید به آن توجه شود این است که شما باید از این محصولات پس از استفاده از روتین پوستی روزانه خود استفاده نمایید. چرا که اگر پوست شما کثیف باشد نمی توان از این محصول برای پوشاندن منافذ پوست استفاده کرد، چرا که منافذ پوست شما توسط آلودگی ها مسدود شده است. همچنین بهتر است از پرایمرهایی استفاده نمایید که میزان آب آن ها بیشتر بوده و سیلکا در آن بسیار محدود است.

بهترین مارک پرایمر صورت

اگر می خواهید با بهترین مارک پرایمر صورت آشنا شوید، بهتر است در گام اول سعی داشته باشید که نوع پوست خود را شناخته و یکی از بهترین نوع پرایمرها را برای پوست صورت خود خریداری نمایید. بهترین مارک پرایمر صورت از نظر کاربران در نظر سنجی هایی که انجام شده به شرح زیر است.

  • پرایمر صورت مای
  • پرایمر صورت مک
  • پرایمر  صورت میبلین
  • پرایمر  صورت ژنوبایوتیک
  • پرایمر نیکس
  • پرایمر اسمش باکس
  • پرایمر شون
  • پرایمر بنفیت
  • پرایمر الف
  • پرایمر لانکوم

بهترین مارک پرایمر صورت

قیمت پرایمر صورت

اگر می خواهید بدانید که قیمت یک پرایمر صورت خوب در چه بازه ای قرار دارد؟ بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که اگر محصولی که شما برای پوشاندن منافذ پوست صورت خود انتخاب میکنید خارجی  باشد، قطعا قیمت ان بسیار بالا خواهد بود. از طرفی محصولات ایرانی زیادی این روزها تولید شده است که بسیاری از افراد به دلیل داشتن قیمت مناسب این محصولات ترجیح می دهند آن ها را خریداری کنند. در این میان پرایمرهای کالیستا و شون به دلیل اینکه ایرانی هستند از قیمت های بسیار مناسبی برخوردار بوده و شما می توانید به راحتی یکی از آن ها را برای پوشاندن منافذ پوست خود انتخاب نمایید. بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست شما می تواند از برندهای باشد که در عنوان بالا به معرفی آن ها پرداختیم.

طرز استفاده از پرایمر ژله ای

بسیاری از افراد از پرایمرهای ژله ای برای پوشاندن منافذ پوست خود استفاده می کنند، استفاده از این پرایمرها کاملا شبیه سایر نمونه های آن است. از این رو شما می توانید به راحتی با کمک گرفتن از انگشتان دستان خود آن را بر روی سطح پوست خود پخش کنید تا آن تا اعماق پوست شما برای پوشاندن منافذ باز پوستی شما برود.

پرایمر ژله ای

پرایمر خانگی

بسیاری از افراد سعی می کنند تا بسیاری از مواد آرایشی را در خانه بسازند و از محصولات صنعتی و شیمیایی برای مراقبت از پوست خود استفاده نکنند. در این میان پرایمر صورت خانگی یکی دیگر از محصولاتی بوده که این روزها بسیاری از افراد در تلاش هستند تا آن را به صورت خانگی تهیه کنند. حال ما قصد داریم تا در این بخش شما را با انواع پرایمرهای خانگی آشنا نماییم.

  • اسپری پرایمر با گلیسیرین
  • پرایمر با استفاده از آلوئه ورا
  • پرایمر با استفاده از آلوئه ورا و فندق
  • کالامین برای پرایمرهای مناسب پوست چرب

پرایمر و ضد آفتاب

اگر از روتین های پوستی برای مراقبت از پوست خود استفاده می کنید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که ضد آفتاب ها نقش بسیار مهمی را در روتین های پوستی شما ایفا می کنند، بنابراین ما قصد داریم تا در این قسمت شما را ترتیب استفاده از این محصولات آشنا کنیم تا شما با آگاهی بیشتر از این محصولات استفاده کنید. قبل از اینکه از پرایمر برای پوشاندن منافذ صورت خود استفاده کنید، بهتر است که از ضد آفتاب برای محافظت از پوست خود کمک بگیرید. از طرفی استفاده از ضد آفتاب قبل از استفاده از پرایمر سبب می شود تا کرم پودر به راحتی بر روی پوست شما بنشیند.

پرایمر و ضد آفتاب

نتیجه گیری

  • اگر به دنبال یک آرایش حرفه ای هستید، استفاده از پرایمر  صورت را در اولویت قرار دهید.
  • با توجه به نوع پوست خود، پرایمر صورت مناسب را انتخاب نمایید.
  • استفاده روزانه از پرایمرها به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

حتی اگر تا به امروز از هیچ پرایمری استفاده نکرده اید، می توانید با خرید یکی از مارک های پرطرفدار آرایش خود را تکمیل و زیباتر کنید. شما می توانید در صورت استفاده از این محصول در صورت داشتن نظرات، پیشنهادات و انتقادات سایت اول نظر را در قسمت نظرات آگاه سازید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *