کاشت ناخن در بارداری 

شاید خیلی از ماها همیشه کاشت ناخن داشته باشیم، حالا یکی با پودر بوده یکی دیگه با ژل، ولی داستان اینجاست که اگر ما باردار باشیم هم می تونیم کاشت ناخون داشته باشیم؟ خیالمون می تونه راحت باشه که آسیبی به کوچولومون نمی رسه یا نه؟ این ها همه سوالاتی هستند که خیلی از خانم های باردار که به تازگی فهمیدن مادر شدن اینارو از پزشک های مختلف می پرسن. حالا ما اومدیم اینجا تا به شما بگیم که آیا استفاده از هر نوع خدمات ناخونی می تونه برای جنین شما مشکل درست کنه یا نه؟ اگر می خوایین جواب سوالاتتونو بگیرین بهتره تا آخر این مقاله همراه ما بمونین تا کمکتون کنیم تا بهتر و سالم تر این دوره مهمو پشت سر بزارین. 

کاشت ناخن در بارداری 

کاشت ناخن با پودر در دوره بارداری

ناخن کاشت با پودر یکی از روش های کاشت بوده که خیلی از ماها اونو انتخاب می کنیم، ولی همه ما این موضوع رو می دونیم که این روش به دلیل داشتن لیکویید و بوهای اذیت کننده این مواد می تونه برای یه آدم عادی هم مشکل ساز باشه. پس اگر مشکلات تنفسی و ریوی دارین حتی اگر باردار هم نیستین بهتره این روش رو برای کاشت ناخن هاتون انتخاب نکنین. حالا اگر باردار هستین و خیلی دوست دارین که کاشت انجام بدین بهتره این کارو به سه ماهه دوم بارداریتون بندازین، چونکه توی سه ماهه اول بارداریتون به دلیل تشکیل اندام های حساس جنین، نباید هیچ مواد شیمیایی مضرری وارد پوست و خون شما بشه. پس فرقی نداره که کدوم روش کاشت انتخاب می کنین، بندازینش برای سه ماهه دوم بارداریتون تا مشکلی برای فرزندتون پیش نیاد. حالا اگر بازم اصرار دارین از این روش کاشت برای دیزاین ناخون هاتون استفاده کنین، بهتره از ناخنوکارتون بخوایین که تهویه فضا رو بالا ببره و از همه مهمتر تمامی پنجره های سالن و بازکنه تا شما راحت تر نفس بکشین. 

کاشت ناخن با ژل در دوره بارداری

اگر تا به امروز از این روش برای کاشت استفاده می کردین، می تونین ادامش بدین. چونکه کاشت با ژل بسیار بهتر از کاشت با پودر هستنش و زمانی که شما می خواین ترمیم ناخن یا ریمو ناخن انجام بدین، به راحتی می تونین این کار رو در سریع ترین زمان ممکن انجام بدین. حالا خیلی از افراد دغدغه این موضوع رو دارن که کاشت ناخون با ژل به دلیل استفاده از دستگاه یو وی می تونه خیلی خطرناک تر از هر روش دیگه ای باشه ولی بهتر بگیم که این طور نیست و شما می تونین با خیال راحت تری این روش رو انجام بدین ولی بهتر که به این نکته توجه کنین که در سه ماهه دوم بارداریتون این کارو انجام بدین تا خیالتون از بابت آسیب هایی که احتمالا به جنین وارد میشه جلوگیری کنین. 

کاشت ناخن با ژل در دوره بارداری

لاک زدن در بارداری 

حالا اگر اهل کاشت ناخن نیستین و فقط با لاک زدن سعی می کنین ناخن های دست و پاهاتونو زیباتر کنید، بهتره که به این نکات توجه کنین که لاک به دلیل داشتن ماده ای بنام تولوئن می تونه بسیار خطرناک باشه. چونکه این ماده شیمیایی خطرناک به دلیل بوی بدی که داره می تونه ریه های شما رو حساس تر کنه. حالا اگر خیلی نیاز دارین لاک بزنین بهتره که توی فضای باز این کارو بکنین، اگر حیاط یا بالکن دارین این کارو اونجا انجام بدین تا بوی بد لاک شما رو اذیت نکنه. از طرفی بازهم توصیه ما این است که بعد از سه ماهه اول این کارو انجام بدین. نکته مهم دیگه ای که باید بهش توجه کنین اینه که از لاک های ارزون قیمتی که توی هر مغازه ای فروخته میشه استفاده نکنین و لاک های با کیفیت و سالم رو خریداری کنین. 

ناخن کار باردار 

ناخن کارهای باردار بهتره که کارو رو به مدت 9 ماه تعطیل کنن و از فضای کاری پرخطرشون فاصله بگیرین تا کودک سالمی رو به دنیا بیارن ولی متاسفانه این روزها به دلیل گرونی و مشکلات اقتصادی خیلی از خانم های باردار مجبور هستند کار کنند و همین موضوع باعث شده تا اون ها دیگه نتونن مثل مادرهای دیگه توی خونه باشن و از بچشون مراقبت کنن. چاره چیه کاریش نمیشه کرد. ما توی این قسمت می خواییم بگیم که اگر مجبورین به عنوان یک ناخن کار کار کنین، حتما به این نکات توجه کنین تا آسیب کمتری به شما و جنینتون وارد بشه. 

ناخن کار باردار 

سه ماهه اول و سوم جدی بگیرین

اگر براتون مقدوره سعی کنین سه ماهه اول و سوم کار نکنین چونکه توی سه ماهه اول اندام های اصلی جنین تشکیل میشه پس بهتره در معرض مواد آسیب زا نباشین از طرفی سه ماهه آخر به دلیل اینکه وزنتون بالا رفته و شکمتون جلو اومده خیلی سخته که مدت زمان طولانی رو روی صندلی بشینین و کار بکنین بنابراین بهتره این شش ماه اگر براتون مقدوره کار نکنین و سه ماه دوم بارداریتونو با تعداد مشتری کمتری کار کنین و سعی کنین کاشت ناخن با ژل رو بیشتر انجام بدین. 

تهویه مناسب ضروری است

متاسفانه کاشت ناخن با پودر بوهای بدی داره که می تونه به سیستم تنفسی یه آدم عادی هم آسیب برسونه چه برسه به یک خانم باردار پس بهتره این نکته رو یادتون باشه که تهویه مناسب سالن می تونه به شما کمک کنه تا به راحتی از هوای سالم تری استفاده کنین. 

تهویه مناسب ضروری است

زیاد نشستن درست نیست

به این نکته توجه داتشه باشین که زیاد نشستن برای هر ادمی سمه چه برسه به شما که باردار هستین، پس بهتره اگر می خواین کار بکنین به این نکته توجه کنین که پس از هر نیم ساعت کار بلند شین و یه قدمی توی سالن بزنین تا فشار کمتری به کمرتون بیاد. 

جمع بندی 

اگر سلامتی فرزندتون براتون خیلی مهمه اگر می تونین تحمل کنین کاشت ناخن رو در این دوران انجام ندین، ولی اگر همچنان مشتاق هستین که این کار رو انجام بدین به این نکات توجه داشته باشین که در سه ماهه دوم این کار رو انجام بدین. اگر خودتون ناخنکار هستین و به تازگی باردار شدین بهتره به تمامی مواردی که در این مقاله اشاره شد توجه کنین تا کمترین آسیبی به فرزند شما وارد بشه. 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *