کاشت پلی ژل با قالب یا ژلیکس ناخن کدامیک بهتر است؟

اگر به کاشت ناخن علاقه مند باشید و حتی ناخنکار باشید قطعا با این روش های کاشت تا حد زیادی آشنایی دارید. ولی نکته ای که وجود دارد این است که، این روش به دلیل راحتی و سریع بودن مورد علاقه بسیاری از خانم هایی است که علاقه دارند خودشان در خانه برای ناخن های خود کاشت انجام دهند. بنابراین ما در این مقاله قصد داریم تا کاشت پلی ژل با قالب یا ژلیکس ناخن را با تمام ویژگی هایی که دارد مقایسه کنیم تا شما بدانید که کدامیک از آن ها  می تواند برای شما و ناخن های انگشتان شما مناسب تر باشد. اگر می خواهید با این دو روش آشنا شوید ابتدا باید در خصوص نحوه کاشت آن ها اطلاعاتی کسب کنید.

کاشت پلی ژل با قالب یا ژلیکس ناخن کدامیک بهتر است؟

آموزش صفر تا صد کاشت ناخن با قالب

ما در این بخش شما را با نحوه کاشت ناخن با قالب توسط هارد ژلی بنام پلی ژل آشنا خواهیم کرد. همانطور که می دانید در این روش کاشت شما از پلی ژل استفاده می کنید از این رو استفاده از دستگاه یو وی و از همه مهمتر بیس ژل می تواند ضروری به شمار برود. اگر می خواهید این روش کاشت را اصولی یاد بگیرید تمامی مراحل را مو به مو اجرا کنید.

قالب مورد نظر را انتخاب کنید

همانطور که می دانید پایه هر روش کاشت ناخنی در اصل مانیکور ناخن است. بنابراین شما باید در ابتدا مانیکور ناخن را به درستی انجام داده و سپس قالب مورد نیاز را انتخاب نمایید. برای اینکار توصیه ما این است که حتما قالبی را انتخاب کنید که تمامی منطقه ساید وال ناخن شما را بپوشاند. این بدین منظور است که قالب مورد نیاز شما باید به گونه ای طراحی شده باشد که کاملا بر روی ناخن شما همپوشانی داشته باشد. مهمترین نکته ای که در خصوص قالب ها باید بدانید این است که هرچه شماره قالب ها بالاتر می رود سایز آن ها کوچک تر می شود.

پاکسازی ناخن

پاکسازی ناخن به این معنا است که شما قبل از کاشت باید از دهیدراتور، ضد قارچ و بیس ژل استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که اگر قصد دارید کاشت قالب انجام دهید بهتر است که تمامی کوتیکول های اضافی ناخن را توسط نیپر برداشته و مانیکور ناخن را انجام دهید. به یاد داشته باشید که در این روش کاشت بهتر است از کوتیکول ریموور استفاده نشود.

پاکسازی ناخن

پلی ژل را به قالب بزنید

در این مرحله شما می توانید پلی ژل را بر روی قالبی که بر روی کلینزر زده شده توسط یک قلم تمیز بزنید. سعی کنید تمامی حباب های تشکیل شده بر روی مواد را از بین ببرید. شما می توانید با آغشته کردن قلم خود به کلینزر به راحتی تمامی پلی ژل را نرم تر کرده و آن را به سمت سر قالب هدایت کنید.

قالب کاشت پلی ژل را بر روی ناخن قرار دهید

در این مرحله قالب آغشته شده به پلی ژل را بر روی ناخن خود قرار داده و آن را کمی فشار دهید. توصیه می شود که قالب را از نزدیکی ریشه بر روی ناخن بگذارید و سپس با استفاده از سوهان دورگیری را انجام دهید. ولی در این مرحله برخی از ناخن کاران بر این باورند که بهتر است برای از بین رفتن حباب های درون پلی ژل قالب را از وسط ناخن قرار دهند و با فشار مواد را بر روی ناخن متراکم کنند و سپس قسمت ریشه ناخن را با سافت ژل ها بپوشاند. ولی این موضوع می تواند کمی وقت گیر و پر دردسر باشد. از این رو توصیه ما این است که قبل از اینکه قالب را بر روی ناخن بگذارید سعی کنید تا جای ممکن تمامی حباب ها را از بین برده و سپس قالب را بر  ریو ناخن فیکس کنید تا کارتان آسان تر شود.

دستگاه یووی فراموش نشود

آنطور که بدیهی است همه ما می دانیم که کاشت هایی که بر پایه ژل هستند نیاز به دستگاه یو وی دارند. ولی نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که چند ثانیه دست ما زیر دستگاه باشد تا مطمئن شویم که ژل به طور کامل خشک شده است؟ در جواب باید گفت که 60 ثانیه برای بار اول کافی است ولی بهتر است 60 ثانیه دیگر را برای اطمینان بیشتر زیر دستگاه قرار دهید تا مطمئن شوید که مواد خشک شده اند.پس از آن قالب را از ناخن جدا کرده و دورگیری و سوهان کشی را شروع کنید.

دستگاه یووی فراموش نشود

سوهان کشی مهمترین مرحله

پس از جدا کردن قالب باید از یک سوهان دستی مناسب کمک بگیرید و فرم ایده آل ناخن خود را ایجاد نمایید. پس از اینکار نوبت به سوهان برقی می رسد که باید به وسیله سوهان شنی استوانه ای سرتخت نوار آبی دورگیری را انجام دهید. پس از دورگیری در صورتی که می خواهید قد ناخن را کوتاه کنید بهتر است از پشت ناخن ضخامت ناخن را توسط سرسوهان ولکانو از بین ببرید. حال اگر قصد دارید لاک ژل بر روی ناخن کاشت شده بزنید می توانید با ایجاد خط و خش مناسب بر روی ناخن لاک ژل را بر روی ناخن خود بزنید.

ویژگی ها کاشت پلی ژل با قالب

از ویژگی های مهم این روش کاشت می توان به سریع و راحت بودن آن اشاره کرد که همین موضوع سبب شده تا بسیاری از خانم هایی که کاشت ناخن بلد نیستند این روش را برای کاشت در خانه انتخاب کنند. این روش یکی از روش های کاشت موقت بوده که بسیاری از ناخن کارها آن را برای مشتریان خود توصیه نمی کنند. در این میان تسلط و تمرین بر روی این روش سبب شده تا بسیاری از افراد از این روش برای کاشت های موقت خود استفاده کنند. بنابراین بهتر است اگر می خواهید در این روش خبره بشوید این روش را به مراتب تمرین کرده و در این روش ماهر شوید. از دیگر ویژگی های خوب این روش کاشت سوهان کشی کم آن است، که سبب شده بسیاری از مبتدی ها به آن علاقه مند شوند.

آموزش صفر تا صد ژلیکس ناخن

این روزها ژلیکس ناخن نیز مانند سایر کاشت ها بسیار جا افتاده و بسیاری از خانم ها به این روش کاشت علاقه مند شده اند. از دلایل مهم علاقه خانم ها به این روش کاشت می توان به سریع و راحت بودن آن اشاره داشت. از طرفی شما می توانید با استفاده از این تیپ های ژله ای به راحتی اپکس ناخن را رعایت نمایید و یک کاشت خوب داشته باشید. ما در این بخش قصد داریم تا شما را با این روش کاشت بیشتر آشنا کنیم.

تیپ مناسب را برای ناخن خود انتخاب نمایید

یادتان باشد که شما با توجه به ساختمان ناخن خود باید تیپ مناسبی را برای ناخن خود انتخاب نمایید. به عنوان مثال اگر می خواهید از تیپ های گرد استفاده کنید باید دقت داشته باشید که این تیپ اندازه ناخن شما باشد و ناحیه کوتیکول و ساید وال ها را به خوبی بپوشاند. بنابراین اگر از تیپ ها نامناسب استفاده کنید امکان اینکه پس از مدتی تیپ از ناخن شما جدا شود بسیار بالا رفته و پس از جدا شدن تیپ مواد بر روی ناخن شما باقی می ماند.

تیپ مناسب را برای ناخن خود انتخاب نمایید

خط و خش فراموش نشود

ژل ها برای اینکه راحت تر بچسبند نیاز دارند تا اصطکاک زیادی در محل ایجاد نمایند. از این رو بهتر است در کاشت های ژل با ایجاد انواع خط و خش ها این اتصال را به نحو احسن انجام دهید. برای اینکار می توانید با استفاده از یک سوهان کاغذی به راحتی بر روی تیپ مورد نظر خط و خش ایجاد کرده و اتصال را آسان نمایید. پس از اینکار نوبت به دهیدراتور و پرایمر غیر اسیدی می رسد که باید قبل از اتصال تیپ بر روی ناخن از آنها استفاده شود.

ژلیکس ناخن را بچسبانید

برای چسباندن این تیپ ها بر روی ناخن باید از خانواده سافت ژل ها استفاده نمایید. به طور کلی شما می توانید با آغشته کردن هر نوع سافت ژلی به این نوع تیپ ها عمل چسباندن را بر روی ناخن انجام دهید. در نظر داشته باشید که شما می توانید از رابر ژل و بیلدر ژل ها برای کاشت ژلیکس استفاده نمایید. ولی دقت کنید که غلظت مواد در مقاومت این نوع کاشت تاثیر گذار است. پس توصیه ما این است که از بیلدر ژل ها برای کاشت استفاده نمایید و اگر قصد دارید از رابر ژل استفاده کنید بهتر است مواد شما غلیظ باشد. در این مرحله با یک قلم تمیز کمی از بیلدر یا رابر ژل را برداشته و به داخل تیپ بزنید و سپس با یک شیب ملایم و روبه پایین ناخن دست از ریشه ناخن، تیپ را به ناخن بچسبانید. بهتر است از یک یو وی چراغ قوه ای برای خشک شدن سافت ژل در ابتدا استفاده کرده و سپس تمامی ناخن ها را به مدت 60 ثانیه زیر دستگاه یو وی بگذارید.

تمیزکاری ژلیکس

در این مرحله نوبت به تمیز کاری کاشت ناخن شما می رسد. شما می توانید با استفاده از یک سر سوهان شنی استوانه ای سرتخت برای دورگیری و از بین بردن هوا گرفتگی استفاده نمایید. اگر می خواهید فرم ناخن را عوض کنید می توانید به وسیله یک سوهان دستی فرم را تغییر دهید. در صورتی که قصد لاک ژل زدن دارید بهتر است که از یک سوهان کاغذی برای خط و خش روی تیپ استفاده کرده و سپس بیس ژل را بر روی ناخن زده و پس از آن از لاک ژل استفاده نمایید.

تمیزکاری ژلیکس

ویژگی های کاشت ژلیکس ناخن

ژلیکس ناخن یکی از روش های سریع و راحت در کاشت ناخن معرفی میشود. این روش می تواند برای افرادی که دنبال یک روش موقت هستند مناسب باشد. از طرفی بسیاری از خانم ها تمایل دارند که خودشان در خانه کاشت ناخن را انجام دهند که همین موضوع سبب می شود که آن ها به روش های ساده تری متوسل شوند. از دیگر ویژگی های مهم این روش کاشت ریمو آن بوده که به دلیل استفاده از خانواد سافت ژل ها به راحتی می توان با استون ان را ریمو کرد. این روش کاشت برای بیشتر افراد که ناخن های صاف و مسطح دارند مناسب بوده و بیشتر خانم ها می توانند از آن استفاده کنند. شاید بتوان به عنوان تنها عیب این روش کاشت امکان جدا شدن تیپ از مواد اشاره کرد. در صورت درست اجرا نشدن این روش کاشت امکان جدا شدن تیپ بسیار بالا خواهد رفت.

کاشت ژلیکس یا کاشت قالب با پلی ژل

ما در این مقاله با معرفی کردن روش کاشت این دو نوع روش سعی داریم تا شما را با ویژگی های کلی این دو روش آشنا کنیم. حال در این بخش ما این دو روش را با هم مقایسه می کنیم تا شما بتوانید به راحتی یکی از آن ها را انتخاب کرده و از آن استفاده نمایید.

کاشت ژلیکس یا کاشت قالب با پلی ژل

شباهت های ژلیکس ناخن و کاشت قالب با پلی ژل

اگر بخواهیم به شباهت های کاشت پلی ژل با قالب یا ژلیکس ناخن اشاره کنیم باید بدانید که از این دو روش به عنوان روش های موقت و سریع یاد می شود .در کاشت هر دو آن ها از ژل ها استفاده می شود. در کاشت قالب از هارد ژلی بنام پلی ژل و در ژلیکس از سافت ژلی چون رابر و یا بیلدر ژل استفاده می شود. هر دو روش می تواند تا حد زیادی برای افرادی که مبتدی هستند مناسب باشد ولی بهتر است در کاشت ناخن از یک ناخن کار حرفه ای کمک بگیرید. چرا که احتمال هواگرفتگی ناخن و انواع بیماری ها زیاد است. از دیگر شباهت مهم این دو روش کاشت می توان به سوهان کشی کم آن اشاره کرد. چرا که هرچه میزان سوهان کشی بالا می رود نیاز به تجربه در این کار نیز افزایش پیدا می کند.

تفاوت های ژلیکس ناخن و کاشت قالب با پلی ژل

از تفاوت های مهم این دو روش می توان به تیپ و قالب اشاره کرد. همانطور که می دانید قالب از ناخن جدا شده ولی تیپ ها بر روی ناخن چسبیده شده و سبب قد دهی به ناخن می شود. از دیگر تفاوت این دو روش می توان به استفاده از نوع ژل ها اشاره کرد. یکی دیگر از تفاوت های مهم این دو روش این است که شما در روش ژلیکس ناخن به یو وی چراغ قوه ای نیز احتیاج دارید ولی در روش قالب با پلی ژل شما می توانید تنها با استفاده از یک دستگاه یو وی به راحتی پلی ژل را خشک کنید. 

در آخر

شما با شباهت ها و تفاوت های این دو روش در این مقاله آشنا شدید اکنون اگر می خواهید یکی از این دو روش را انتخاب کنید بهتر است دقت داشته باشید که این دو روش جزو روش های سریع و آسان است. در کاشت با قالب، استفاده از هارد ژل ها توصیه می شود و در ژلیکس ناخن استفاده از سافت ژل ها حال این شما هستید که انتخاب می کنید از کدامیک از این دو روش برای کاشت ناخن های خود استفاده نمایید.

رتبه این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *