کانتور خشک بهتره یا چرب؟

برای همه ما آرایش کردن به عنوان یکی از عادت های روزانه مان می تواند تا حد زیادی سبب بالا رفتن اعتماد به نفس در ما شود. داشتن یک آرایش حرفه ای روی پوست صورت ما تا حد زیادی می تواند سبب شود که تمامی نواقص صورت ما پوشیده شود. استفاده از کانتور و کانسیلر در کنار هم سبب شده تا شما بتوانید به راحتی صورت خود را گریم کنید. برای اینکار شما می توانید با توجه به نوع پوست خود کانتور و کانسیلر مناسب برای پوست خود را تهیه کرده و سپس گریم صورت خود را شروع کنید. در نظر داشته باشید که در بازار دو مدل کانتور وجود دارد که شما می توانید آن ها را تهیه نمایید، کانتور چرب مناسب افرادی بوده که پوست آنها خشک است و برخی دیگر از افراد با داشتن پوست مختلط و چرب به دنبال داشتن یک آرایش حرفه ای هستند، این افراد بهتر است از کانتور چرب استفاده کنند. حال در این میان کانتور خشک می تواند مناسب افرادی باشد که به دنبال آرایش های سبک و دارای پوست چرب هستند.از دیگر تفاوت این دو کانتور می توان به استفاده کانتور چرب پیش از پودر فیکس بوده و استفاده از کانتور خشک قبل از پودر فیکس است.

کانتور خشک بهتره یا چرب؟

ترتیب استفاده محصولات آرایشی برای پوست های خشک و چرب

اگر می خواهید یک آرایش حرفه ای با توجه به نوع پوست خود داشته باشید شما می توانید اصول آرایش کردن را با ترتیبی که به شما میگوییم انجام دهید. برای پوست های خشک بهتر است این ترتیب انجام شود.

  • پرایمر آبرسان
  • کرم پودر آبرسان
  • پودر فیکس سریعا فید شود
  • کانتور چرب
  • رژگونه شاین

حال اگر پوست شما چرب است و می خواهید ترتیب آرایش این مدل پوست را بدانید بهتر است این سلسله مراتب را رعایت نمایید.

  • پرایمر منافذ بسته
  • کرم پودر مات و مخملی
  • بیک کردن پودر فیکس
  • کانتور خشک
  • رژگونه مات
  • هایلایتر

محل زدن کانسیلر

استفاده از کانسیلر بر روی پوست سبب شده تا شما بتوانید از تمامی مزایای آن در جهت داشتن یک آرایش خوب و حرفه ای استفاده نمایید. اگر هنوز نمی دانید چگونه و برای کدام قسمت صورت خود باید از کانسیلر استفاده نمایید، ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که از این ماده جادویی چگونه و برای کدام قسمت صورت می توان کمک گرفت.

  • زیر چشم
  • قرمزی دور بینی
  • جای جوش و لکه های پوستی
  • تثبیت رژلب
  • جلوگیری از ریختن سایه

محل زدن کانسیلر

روش زدن کانسیلر و کانتور

همانطور که میدانید زدن کانسیلر و کانتور قلق هایی دارد که بهتر است آنها را یاد بگیرید. شما می توانید برای استفاده از کانسیلر ابتدا از یک کرم دور چشم کمک بگیرید. برای اینکار کرم را روی استخوان گونه زده و آن را با انگشت حلقه ماساژ می دهیم. برای انجام دادن اینکار باید 2 دقیقه فرصت بدهیم و سپس پرایمر را برداشته و 2 دقیقه فرصت می دهیم و سپس کانسیلر را می زنیم. برای گرد نشان دادن صورت می توانید کانسیلر به صورت گرد زیر چشم بکشید. در روش دوم برای اینکه چشم های شما حالت لیفت داشته باشد کانسیلر را به صورت خطوط متقاطع می کشیم به سمت بالا تا حالت چشم های شما لیفت شده باشد. برای فید کردن کانسیلر بهتر است از یک بیوتی بلندر کوچک نم دار استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر چروک زیر چشم شما زیاد است باید از روش ست کردن استفاده کنید. برای اینکار کمی از پودر بیک را با براش آرایشی زیر چشم گذاشته و سپس همان لحظه این پودر بیک را از روی صورت بتکانید. در نظر داشته باشید که اگر چروک زیر چشم شما کم است می توانید از روش بیک کردن برای اینکار استفاده کنید. برای اینکار کمی از پودر بیک را با انگشت به زیر چشم خود زده و سپس زیر چشم خود را باز کنید. پس از آن با یک بیوتی بلندر خشک حجم زیادی از پودر فیکس را برداشته و سپس 5 دقیقه زمان می دهیم بعد با یک براش پودر بیک را از روی صورت بردارید.

تکنیک ست کردن و تکنیک بیک کردن

شما می توانید با استفاده از تکنیک ست کردن و بیک کردن به راحتی پوست خود را خشک کنید.برای اینکار می توانید پس از تشخیص نوع پوست خود، یکی از این روش ها را برای آرایش خود انتخاب کنید. ست کردن مناسب افرادی است که پوست خشک دارند و چین و چروک روی پوست آنها بسیار است. برای ست کردن بهتر است کمی از پودر فیکس را برداشته و زیر چشم، خط خنده، پیشانی و چانه می زنیم ودر همان لحظه پودر فیکس را از روی صورت پاک می کنیم. همه این کارها با براش انجام می شود. بیک کردن برای افرادی مناسب است که پوست آن ها چرب بوده و کرم پودر برای مدت زمان زیادی روی پوست آن ها نمی ماند. حجم زیادی از پودر فیکس را با بیوتی بلندر بر داشته و زیر چشم، پیشانی، چونه و زیر خط گونه می زنیم. 5 دقیقه زمان می دهیم و بعد با یک براش که تراکمش کم است باید مواد را از روی صورت پاک کنیم.

تکنیک ست کردن و تکنیک بیک کردن

حسن ختام

استفاده از کانسیلر و کانتور در کنارهم می تواند این امکان را به شما بدهد که یک آرایش حرفه ای داشته باشید. شما می توانید با شناخت نوع پوست خود و استفاده از محصولات مناسب یک آرایش بدون ایراد داشته باشید. از این رو اگر پوست شما چرب است به سراغ کانتور خشک بروید و اگر می خواهید آرایش شما ویژه باشد می توانید از کانتور چرب استفاده کنید، فقط به این نکته توجه داشته  باشید که فید کردن کانتور چرب نسبت به کانتور خشک سخت تر است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *