ساخت بالم لب خانگی

بسیاری از ما با تغییرات آب و هوا، تغییرات هورمونی و تغذیه نامناسب به خشکی لب مبتلا می شویم. چاره کار استفاده از برخی پمادهای ضد خشکی و بالم لب ها است. استفاده از بالم لب این امکان را به شما می دهد که به راحتی در هر مکانی لب های خود را رطوبت رسانی کنید. برای این کار شما می توانید در طول روز ۳ الی ۴ بار از بالم لب استفاده کنید. بهتر است این محصول را از مارک های معتبر ایرانی و خارجی تهیه کنید. در این میان هستند بسیاری از افراد که ترجیح می دهند از محصولات طبیعی برای رطوبت‌رسانی به لب های خود استفاده کنند. این افراد می توانند با ساخت بالم لب خانگی به راحتی از فواید یک محصول طبیعی استفاده کنند. برای این کار شما می توانید با استفاده از روغن زیتون، موم عسل و روغن نارگیل ساخت بالم لب خانگی کمک کنید. برای این کار باید از روش بن ماری استفاده کنید.

ساخت بالم لب خانگی

ساخت بالم لب خانگی

درست كردن بالم لب خانگي ساده

اگر می خواهید که خودتان در خانه بالم لب خانگی ساده درست کنید، می توانید به راحتی با ترکیب کردن چند روغن طبیعی و موم عسل به ساخت این محصول طبیعی کمک کنید. شما میتوانید روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن کرچک و موم عسل و باهم دیگر ترکیب کرده و سپس پس آن را بر روی شله غیرمستقیم بنماری گذاشته تا روغن ها به راحتی آب شده و به خورد یکدیگر بروند، سپس می توانید اگر میخواهید بالم لب شما اسانسی داشته باشد، از اسانس های لیمو و گریپ فروت برای این کار استفاده کنید. ساخت بالم لب خانگی بسیار راحت بوده و شما می توانید آن را به داخل ظرف های مورد نظر خود انتقال داده و به آن اجازه سرد شدن دهید تا در زمان بعدی از آن استفاده کنید. شما نمی توانید در ترکیب بالم لب خانگی ساده از آب چغندر و ویتامین e استفاده کنید. آب چغندر به دلیل داشتن یک رنگ یکنواخت قرمز میتواند زیبایی خاصی به لبهای شما بدهد.

درست كردن بالم لب خانگي ساده

درست كردن بالم لب خانگي ساده

ساخت بالم لب با شکر

یکی از موادی که در خانه هر فردی پیدا میشود و با آن می توان به راحتی اسکراب لب را ساخت، شکر است. شکر به دلیل داشتن دانه های ریز و زبر به لایه برداری پوست و لب شما کمک می کند. شما میتوانید با استفاده از شکر و روغن نارگیل به یک اسکراب لب باکیفیت برسید و لب های خود را لایه برداری کنید. استفاده از اسکراب لب سبب شده تا تیرگی موجود روی لبهای شما از میان رفته و شما بتوانید به راحتی از روشن شدن لب های خود لذت ببرید. بهتر از این اسکراب هفتگی یک بار استفاده کنید و اینکه این محصول بیشتر از یک دقیقه روی لب های شما نماند.

ساخت بالم لب با شکر

ساخت بالم لب با شکر

درست كردن بالم لب خانگي با وازلین

بسیاری از خانم ها بر این باورند که وازلین تاثیر بسیار زیادی در نرم کردن پوست آنها دارد. شما می‌توانید با استفاده از وازلین به راحتی یک بالم لب خانگی راحت بسازید. شما می‌توانید با ترکیب کردن وازلین، ژل آلوورا و روغن زیتون به راحتی یک بالم لب خانگی بسازید. برای این کار شما می توانید وازلین را نقطه ذوب بالایی دارد در مایکروویو ذوب کرده و سپس آلوورا و روغن زیتون را به آن اضافه کرده و آن را به ظرف مورد نظر خود انتقال دهید تا خنک شود. طرز تهیه این نوع بالم لب خانگی بسیار آسان بوده و برای تهیه آن بهتر است از وازلین بهداشتی استفاده کنید. اگر به ویتامین ای دسترسی دارید می توانید برای رطوبت‌رسانی و چرب شدن لب های خود از آن استفاده کنید.

درست كردن بالم لب خانگي با وازلین

درست كردن بالم لب خانگي با وازلین

ساخت بالم لب رنگی

اگر می خواهید یک بالم لب رنگی درست کنید بهتر است بدانید که شما میتوانید از محصولات طبیعی و کاملا ارگانیک در ترکیب بالم لب خانگی استفاده کنید. برای این منظور شما می توانید با استفاده از آب چغندر و روغن گل سرخ به راحتی به لب های خود یک رنگ یکنواخت و زیبا بدهید.  شما میتوانید برای ایجاد رنگ در بالم لب خود از اکلیل رنگی که به صورت خوراکی بوده و از رژ لب و سایه چشم و انواع رنگهای خوراکی استفاده کنید. اگر تمایلی ندارید که از محصولات آرایشی در ساخت بالم لب خود استفاده کنید، بهتر است از مواد خوراکی چون آب چغندر قند، اکلیل خوراکی رنگی، رنگ خوراکی و پودر شربت استفاده کنید. استفاده از اکلیل خوراکی رنگی سبب شده تا بالم لب شما شبیه به یک رژ لب زیبا باشد. شما می‌توانید با استفاده از این بالم لب به راحتی علاوه بر نرم کردن لب های خود به زیبایی طبیعی چهره خود نیز کمک کنید. اگر اهل آرایش کردن و استفاده از محصولات آرایشی شیمیایی نیستید به شما توصیه می کنیم که از بالم لب رنگی استفاده کنید.

ساخت بالم لب رنگی

ساخت بالم لب رنگی

جمع بندی

بسیاری از ما با تغییرات فصل و آب و هوا دچار خشکی لب می شویم، بهترین راه برای در امان ماندن از این مشکل استفاده از گروه ویتامین b و بالم لب است. شما میتوانید با خرید بالم لب از داروخانه های معتبر خشکی لب های خود را برطرف کنید. اما اگر تمایل دارید که از یک ترکیب طبیعی و ارگانیک استفاده کنید، می‌توانید با ساخت یک بالم لب خانگی به راحتی مشکلات مربوط به خشکی لب و کمبود رطوبت در این ناحیه را از بین ببرید. شما می توانید برای ساخت یک بالم لب خانگی از ترکیب روغن زیتون، روغن کرچک، موم عسل، روغن نارگیل، ویتامین e ژل آلوورا استفاده کنید. اگر می خواهید یک بالم لب رنگی بسازید، اکلیل خوراکی رنگی، پودر گل محمدی، پودر شربت و آب چغندر و یا پودر لبو را فراموش نکنید.

4/5 - (3 امتیاز)

One Reply to “ساخت بالم لب خانگی”

  1. وحیده گفت:

    خیلی ممنون از این به بعد سعی میکنم بالم رو خودم بسازم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *