تیپ گذاری ناخن با تیپ های شیشه ای

همه ما دوست داریم تا ناخن های کاشت و زیبایی داشته باشیم ولی نکته اینجاست که هروز روش ها و متدهای زیادی اضافه می شود که باید سریع تر آن ها را یاد بگیریم تا بتوانیم در حرفه خود دوام بیاوریم. یکی از روش های خوب و ماندگار کاشت ناخن استفاده از پودر برای کاشت است، حال شما می توانید ناخن های خود را به هر فرمی که می خواهید در بیاورید. تیپ گذاری و استفاده از انواع تیپ ها می تواند این امکان را به شما بدهد که به راحتی ناخن های خود و مشتریان خود را زیباتر کنید. حال اگر قصد دارید در خصوص این مدل کاشت ناخن بیشتر آگاه شوید، بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید. 

تیپ گذاری ناخن با تیپ های شیشه ای

تیپ گذاری ناخن چیست؟

در واقع تیپ گذاری به گذاشتن یک سری قالب که عمدتا از جنس پلاستیک بوده است گفته می شود. این قالب ها در دور رنگ سفید و شیشه ای در بازار به مشتریان ارائه می شود. بنابراین اگر می خواهید از این تیپ ها استفاده کنید، بهتر است بدانید که آن ها تا حد زیادی شبیه به ناخن مصنوعی بوده ولی تنها تفاوت آن با ناخن مصنوعی این است که از تیپ ها در لبه آزاد ناخن استفاده می شود ولی ناخن مصنوعی کل سطح ناخن را پوشانده و نیاز به استفاده از مواد ندارد. 

مراحل تیپ گذاری ناخن به چه صورت است؟

اگر می خواهید با مراحل تیپ گذاری ناخن بیشتر آشنا شوید، بهتر است به این نکته توجه کنید که این روش کاشت می تواند تا حد زیادی از شکسته شدن ناخن های شما جلوگیری کند. از این رو اگر قصد دارید بیشتر با این روش کاشت ناخن آشنا شوید بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید. 

مانیکور ناخن مرحله اول تیپ گذاری

اگر می خواهید از تیپ گذاری ناخن برای کاشت ناخن استفاده کنید، بهتر است به این نکته توجه کنید که بستر ناخن شما باید تمیز و به دور از هرگونه آلودگی باشد، برای مانیکور ناخن بهتر است به این نکات توجه نمایید. 

  • استفاده از پوشر برای عقب زدن کوتیکول های مرده ناخن 
  • استفاده از کوتیکول ریمور برای نرم شدن کوتیکول های ناخن 
  • استفاده از نیپر برای بریدن کوتیکول های نرم شده 
  • استفاده از بافر و سوهان کاغذی برای ایجاد خط و خش بر روی ناخن

مانیکور ناخن مرحله اول تیپ گذاری

چسباندن تیپ هر ناخن

هر تیپ باید متناسب با ناخن های شما باشد. اگر حس کردید تیپی که بر روی ناخن خود گذاشته اید بزرگتر یا کوچکتر است، بهتر است آن را توسط یک سوهان دستی، کوچکتر و بزرگتر کنید. برای چسباندن تیپ بر روی ناخن می توانید از چسب مخصوص استفاده نمایید. توجه به این نکته الزامی است که چسباندن تیپ باید از لبه آزاد ناخن شروع شود تا تیپ به درستی بر روی ناخن شما قرار بگیرد. تیپ های شیشه ای از سایر تیپ ها نازک تر بوده ولی اگر شما قصد داشته باشید با پودر بی رنگ کار کنید، توصیه ما این است که از تیپ های شیشه ای برای کاشت ناخن استفاده نکنید. توجه به این نکته الزامی است که چسب نباید به پوست دست فرد بچسبد، از این رو در صورت اتفاق افتادن آن از یک پوشر برای پاک کردن چسب استفاده نمایید. کاشت ناخن هلویی بهتر است با تیپ های معمولی انجام شود.

اصلاح فرم با تیپ گذاری 

برخی از افراد دارای انحراف در قسمت انگشت ها و سر آن هستند، حال اگر شما قصد دارید با تیپ گذاری ناخن های این افراد را کاشت کنید، بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که شما می توانید با تیپ گذاری اصلاح فرم انجام دهید و همین موضوع تا حد زیادی از انحراف انگشتان دست شما جلوگیری می کند.

استفاده از کاتر برای کوتاه کردن تیپ

برخی از مشتری ها به فرم گرد و برخی دیگر به فرم مستطیلی و سایر فرم های ناخن علاقه مند هستند. شما برای این کار بهتر است قد ناخن را توسط یک کاتر کوتاه کرده تا بتوانید فرم مورد نظر را به دست بیاورید. کاتر به صورت مستقیم و 90 درجه بر روی تیپ قرار داده و از بالا نگاه می کنیم که تمامی تیپ ها در یک راستا باشد. برای چک کردن قد ناخن مشتریان، می توان از سوهان برقی کاغذی استفاده کرد.

استفاده از کاتر برای کوتاه کردن تیپ

از بین بردن خط تیپ و ناخن طبیعی  

یکی دیگر از کارهای مهمی که در این راستا بهتر است انجام شود، از بین بردن خط تیپ و ناخن طبیعی بوده است. برای این کار از یک سوهان کاغذی استفاده کرده تا این فاصله را از بین برد. سوهان کاغذی باید روی تیپ باشد و آن را سوهان کشی کنید تا همسطح ناخن طبیعی شما شود.

نحوه تیپ گذاری ناخن

برای اینکه بر روی ناخن طبیعی تیپ بگذارید بهتر است از تیپی استفاده کنید که اندازه ناخن شما باشد، از طرفی توجه به فرم ناخن نیز مهم است. امکان دارد که شما تیپی را برای ناخن خود انتخاب کرده باشید که کاملا اندازه ناخن شما بوده است ولی فرم آن تنگ است، برای این کار بهتر است که این تیپ را روی ناخن نچسبانید، چرا که ناخن شما را کشیده و نازک نشان می دهد. برای چسباندن تیپ ها نیز بهتر است که از چسب مخصوص استفاده نمایید. مراحل کاشت ناخن با عکس به این صورت است.

آموزش کاشت ناخن با پودر

برای آموزش کاشت ناخن ساده بهتر است بدانید که کاشت با پودر به عنوان یک کاشت پایه معرفی می شود و اگر قصد دارید کاشت ناخن را به صورت حرفه ای یاد بگیرید بهتر است بدانید که این مبحث جزو مباحث اولیه برای آموختن به شما است. برای آموزش کاشت ناخن از مبتدی تا حرفه ای بهتر است مرحله به مرحله کاشت ناخن همراه ما باشید.

مانیکور ناخن

ابتدا مانیکور ناخن را به صورت سطحی انجام داده تا بستر ناخن برای مواد گذاری آماده شود. انجام دادند مانیکور ناخن کاملا الزامی بوده است چراکه در صورت انجام نشدن مانیکور مواد به کوتیکول ناخن برخورد کرده و از همه مهمتر در اثر رشد ناخن، ناخن کاشت دچار هواگرفتگی ناخن شده و نیاز به ریمو ناخن دارید.

از بین بردن چربی روی ناخن 

شما می توانید با یک پدی که پرز ندارد تمام سطح ناخن را چربیش را از بین ببرید. از طرفی استفاده از یک سوهان دستی برای از بین بردن چربی های روی ناخن الزامی است. از طرفی این سوهان به شما کمک می کند تا روی ناخن خود خط و خش برای درست ماندن مواد روی ناخن استفاده نمایید. پس از این کار نوبت به ضدقارچ می رسد. قبل از اینکه تیپ را بر روی ناخن بگذارید بهتر است که روی ناخن، روی تیپ و زیر آن را توسط یک سوهان دستی سوهان بکشید.

تیپ گذاری 

برای آموزش کاشت ناخن با پودر می توانید از یک تیپ مناسب برای هر ناخن خود استفاده نمایید، فقط به این نکته توجه داشته باشید که باید از مقدار چسب مناسبی برای چسباندن تیپ ها استفاده کنید. اگر چسب مقدارش کم باشد در هنگام مواد گذاری و از بین بردن خط تیپ دچار مشکل می شوید. از یک کاتر برای کوتاه کردن تیپ ها استفاده نمایید، طریقه استفاده از کاتر ناخن به این صورت است که قسمت هلال دار آن به سمت انگشت بوده و قسمت تیغه دار آن به سمت چشم شما است. دقت کنید که از یک عینک برای کوتاه کردن قد ناخن استفاده کنید تا تیپ به داخل چشم شما پرتاب نشود. انتخاب تیپ های سفید برای افرادی که به فرنچ دائم علاقه دارند توصیه می شود.

روغن، پرایمر و ضد قارچ

اطراف پوست ناخن را روغن مخصوص بزنید و بعد از پرایمر استفاده کنید. اینکار به پوست اطراف ناخن کمک می کند تا دچار سوزش نشود. روغن کاری زیر ناخن فراموش نشود.

شروع مواد گذاری 

برای مواد گذاری بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که باید به صورت ضربه ای مواد گذاری را انجام دهید. لیکویید، استون خالص و قلم مخصوص در این مرحله به کمک شما می آیند. از استون خالص برای پاک کردن و تمیز کردن قلم استفاده کنید، ولی در استفاده از آن افراط نکنید. ابتدا چند دور پرایمر بر روی ناخن بزنید و تا خشک شدن آن سعی کنید مواد گذاری را به اتمام برسانید، چرا که در این صورت مواد بر روی ناخن شما نمی چسبد. قلم را درون لیکویید کرده و به صورت عمود ان را بر روی ناخن می گذاریم و آن را فرم می دهیم. مهمترین نکته ای که بهتر است به ان توجه شود فاصله یک سر سوزن مواد با ریشه ناخن است. کاشت ناخن پودری به این صورت انجام می شود. کاشت ناخن هلویی مات بهتر است از تیپ های رنگ طبیعی استفاده شود. کاشت ناخن با پودر نچرال توسط تیپ بسیار آسان بوده است. کاشت ناخن با پودر کلیر نیز به این صورت انجام می شود. کاشت ناخن با پودر نچرال نیز به همین صورت بوده است.

علت نچسبیدن تیپ به ناخن

دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد که متاسفانه به دلیل رعایت نکردن هریک از آنها ممکن است که تیپ به خوبی روی ناخن شما نچسبد.

  • استفاده کم از چسب 
  • چربی ناخن را نگرفتن
  • سوهان کشی خوب انجام نشده
  • عدم استفاده از پرایمر
  • چسبیدن تیپ به پوست اطراف
  • رعایت نکردن اصول کاشت ناخن
  • عدم شناخت انواع تیپ کاشت ناخن

کاشت ناخن پودری بهتره یا ژله ای؟

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم، بهتر است به این مطلب توجه نمایید که کاشت ناخن با پودر دوام بیشتری از کاشت ناخن با ژل داشته و در واقع کاشت مادر معرفی می شود. از طرفی بسیاری از افراد برای اینکه خانه دار هستند و میخواهند دوام کاشت ناخن ان ها بیشتر باشد از کاشت ناخن پودری استفاده می کنند. این جمله به این معنا نیست که کاشت ژله ای دوام بالایی ندارد، چرا ولی ماندگاری آن با کاشت پودری قابل قیاس نیست. از طرفی در هریک از این روش ها، کاشت با قلم می تواند سبب شود که ماندگاری کاشت شما بالا رود، چراکه سوهان کشی در آن انجام می شود. فرمر ناخن یکی از وسایلی بوده که در کاشت پودری و ژله ای از آن استفاده می شود. 

کاشت ناخن پودری بهتره یا ژله ای؟

کاشت ناخن با فرمر بهتر است یا تیپ؟

استفاده از تیپ و فرمر هر دو یک نوع روش کاشت بوده که می توان برای کاشت پودری وژله ای از ان استفاده کرد. در واقع هریک از آنها مزایا و معایبی دارد که می توان در اینجا به آن ها اشاره کرد. 

مزایا استفاده از تیپ

  • تیپ مانند یک پی می ماند که اسکلت بر روی ان استوار می شود
  • در صورت مواد گذاری درست بهترین روش است
  • برای کاشت با پودر نیازی به دستگاه یو وی نیست 
  • مواد گذاری بسیار راحت است

معایب استفاده از تیپ

  • ظرافت زیادی ندارد
  • بوی لیکویید برای برخی از افراد آزار دهنده است
  • برخی از ناخن هایی که فرم خوبی ندارند، تیپ بر روی آنها سوار نمی شود
  • امکان قارچ گرفتن بالا است

مزایا استفاده از فرمر

  • ظرافت بیشتر در مقایسه با تیپ
  • ایجاد فرم دلخواه 
  • سوهان کشی آسان 
  • فرم دهی راحت
  • جداسازی فرمر آسان است

معایب استفاده از فرمر

  • استفاده از لیکویید آسیب زا است
  • برای برخی از مشتری ها که ناخن های خاصی دارند، باید فرم خاص ساخت

انواع کاشت ناخن پودری 

اگر می خواهید بدانید که این نوع کاشت چه انواعی دارد بهتر است با ما همراه باشید تا با انواع اینکاشت مادر بیشتر آشنا شوید. 

  • کاشت ناخن هلویی
  • کاشت ناخن هلویی فرنچ
  • کاشت ناخن هلویی مات
  • کاشت ناخن هلویی گرد
  • کاشت ناخن هلویی کوتاه
  • کاشت ناخن هلویی مربعی
  • کاشت ناخن نچرال

در آخر

اگر شما نیز از تیپ گذاری برای کاشت ناخن استفاده کرده اید، می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص با ما در قسمت دیدگاه در میان بگذارید تا دیگر کاربران نیز با آگاهی بیشتر این روش را برای کاشت ناخن انتخاب نمایند.

4.9/5 - (38 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *