مانیکور ناخن یا مانیکور روسی، کدامیک بهتر است؟

خانمی که زیبایش دغدغه اصلی او محسوب می شود، قطعا برای زیبایی ناخن های خود نیز تلاش می کند. بنابراین داشتن ناخن های شکسته، بد فرم و ناهماهنگ دیگر در بین خانم ها دیده نمی شود. چرا که بسیاری از خانم ها به این مسئله واقف هستند که مانیکور ناخن به هر صورتی که انجام شود می تواند زیبایی و تمیزی را به ناخن های دستان آنها بدهد. بنابراین لزوم مانیکور ناخن بیش از پیش احساس می شود. مانیکور ناخن انواع مختلفی دارد که هر فردی می تواند با توجه به نیاز خود، یکی از انواع آن را برای تمیز شدن ناخن های خود انتخاب کند. حال اگر می خواهید بیشتر با مانیکور ناخن، مانیکور روسی و تفاوت های آن آشنا شوید، توصیه می کنیم که این مقاله را از دست ندهید.

مانیکور ناخن یا مانیکور روسی، کدامیک بهتر است؟

مانیکور ناخن چیست؟

به فرآیند تمیز شدن ناخن های دست مانیکور ناخن می گویند. در این عمل بسیاری از افراد علاوه بر تمیز کردن سطح ناخن خود، اصلاح فرم و سوهان کشی را نیز انجام می دهند. مانیکور ناخن در واقع می تواند به شما کمک کند تا ناخن های یکدست، زیبا و هماهنگ داشته باشید. 

چگونه مانیکور ناخن را انجام دهیم؟

برای انجام دادن مانیکور ناخن بسته به اینکه می خواهید در سالن زیبایی این کار را انجام دهید یا در خانه، برخی از وسایل مورد نیاز شما عوض خواهد شد. اگر می خواهید در خانه این کار را انجام دهید به یک لگن تمیز نیاز دارید تا به مدت 10 دقیقه انگشتان دست خود را در آب گرم قرار دهید. برای اینکه علاوه بر تمیزی کوتیکول های روی ناخن را تحریک کنید، بهتر است از یک شامپوی بچه یا کوکتل مانیکور درون آب گرم استفاده کنید. استفاده از کوکتل مانیکور و شامپو بچه این امکان را به شما می دهد که به راحتی کوتیکول های اضافی دور ناخن خود را نرم کرده و به راحتی ان ها را توسط پوشر و نیپر از بین ببرید. پس از اینکه 10 دقیقه به اتمام رسید به وسیله یک پوشر(عقب زن) تمامی کوتیکول های اضافی روی ناخن خود را به عقب بزنید و سپس با استفاده از یک نیپر کوتیکول های اضافی را قیچی کنید. پس از قیچی کردن کوتیکول ها نوبت به ضد قارچ می رسد که این کار می تواند نهایت بهداشت و سلامت ناخن ها و پوست شما را تضمین کند.

چگونه مانیکور ناخن را انجام دهیم؟

وسایل مورد نظر برای مانیکور ناخن

مانیکور ناخن نیز مانند سایر خدمات ناخن به یک سری وسایل نیاز دارد که بهتر است برای انجام دادن آن این وسایل را خریداری کنید. 

  • لگن تمیز 
  • شامپو بچه
  • اسکراب
  • پوشر 
  • نیپر
  • کوتیکول ریمور
  • ضد قارچ
  • سوهان دستی نرم

چرا باید مانیکور ناخن را انجام بدهیم؟

بسیاری از خانم ها فکر می کنند که مانیکور ناخن تنها برای افرادی است که کاشت ناخن انجام می دهند، ولی بهتر است بدانید که افرادی که اهل کاشت ناخن نیستند می توانند به راحتی با انجام دادن مانیکور ناخن، زیبایی و سلامت ناخن های دستان خود را افزایش بدهند. مانیکور ناخن به دستان شما کمک می کند تا زیباتر، هماهنگ تر و از همه مهمتر روی اعتماد بنفس شما تاثیر می گذارد. از این رو توصیه ما این است که اگر اهل کاشت ناخن نیستید، با انجام دادن مانیکور ناخن، به سلامتی ناخن های خود کمک کنید.

چرا باید مانیکور ناخن را انجام بدهیم؟

مانیکور روسی چیست؟

مانیکور روسی یکی دیگر از انواع مانیکور های مهم در بین ناخن کارها معرفی می شود. در واقع مانیکور روسی یک پله از مانیکور معمولی ناخن بالاتر بوده و افرادی که کاشت ناخن انجام می دهند بهتر است از این مانیکور برای زیرسازی کاشت خود استفاده نمایند. برای این کار ناخن کار با استفاده از سوهان برقی خود تمامی کوتیکول های اضافی دور ناخن شما را تراشیده و آن ها را از بین می برد. استفاده از سر سوهان های مختلف برای مانیکور روسی الزامی بوده است.

مانیکور روسی چیست؟

چگونه مانیکور روسی را انجام دهیم؟

برای انجام دادن مانیکور روسی بهتر است مراحل زیر را مرحله به مرحله انجام دهید تا بتوانید یک زیرساز خوب برای انواع کاشت های ناخن های خود داشته باشید.

استفاده از پوشر

ابتدا با استفاده از پوشر کوتیکول های اضافی روی ناخن را به عقب پراکنده کنید، تا در مرحله بعد بتوانید آن ها را به راحتی از سطح ناخن جدا کنید.

استفاده از سوهان برقی

در این مرحله سر سوهان اشکی را بردارید و داخل دستگاه سوهان برقی قرار داده و عمل سوهان کشی را شروع کنید. مهمترین نکته ای که باید به ان توجه کنید این است که از سر سوهان آبی رنگ برای سوهان کشی استفاده نمایید. سرعت دستگاه نباید پایین باشد. عمل سوهان کشی به صورت دایره ای است. توجه به جهت سر سوهان برای سوهان کشی بسیار مهم است.

با استفاده از قیچی مانیکور کوتیکول ها را قیچی کنید

قیچی مانیکور روسی با نیپر تفاوت دارد و شما می توانید با نوک تیز این قیچی به راحتی کوتیکول های اضافی را قطع نمایید.

استفاده از سوهان دستی برای فرم دادن

شما می توانید با استفاده از سوهان دستی که عموما باید نرم باشد، به ناخن های خود فرم دهید. استفاده از یک سوهان نرم می تواند تا حد زیادی به ناخن های بد فرم شما، فرم خوبی بدهد.

استفاده از سوهان دستی برای فرم دادن

استفاده از سر سوهان کاغذی

 در این مرحله با استفاده از یک سر سوهان کاغذی می توانید بر روی سطح ناخن خود خط و خش ایجاد نمایید. پس از استفاده از این این سر سوهان از سر سوهان توپی برای تمیز کردن دور ناخن استفاده نمایید.

استفاده از پد و کلینزر

ناخن و دور ناخن را با استفاده از پد و کلینزر پاک کنید تا تمامی سطح ناخن تمیز و عاری از کوتیکول بشود. با استفاده از یک بافر تمامی کوتیکول های زیر ناخن را پاک کرده و تمیز کنید.

استفاده از سر سوهان توپی 

شما می توانید با استفاده از یک سوهان توپی شکل به راحتی تمامی کوتیکول های مرده و اضافی تجمع یافته دور ناخن های خود را از بین ببرید. این کار در نهایت یه ناخن های دستان شما کمک می کند تا تمیز تر نمایان کند. 

چرا باید مانیکور روسی را انجام دهیم؟

مانیکور روسی به افرادی که می خواهند کاشت ناخن، ترمیم ناخن، لمینت ناخن و یا ژل پولیش ناخن طبیعی انجام دهند کمک می کند تا ناخن هایی زیبا، تمیز  سلامت داشته باشند. از این رو بهتر است که به جای استفاده از مانیکور ساده از مانیکور روسی استفاده نمایند. از طرفی برای فردی که به یک سالن خدمات ناخن می رود، وقت اولویت اول را دارد و نمی خواد وقت او زیاد گرفته شود. از این رو مانیکور روسی در مقایسه با مانیکور معمولی سرعت بیشتری داشته و مشتریان بیشتر راضی می شوند.

چرا باید مانیکور روسی را انجام دهیم؟

مانیکور معمولی vs مانیکور روسی

مهمترین سوالی که در ذهن بسیاری از افراد نقش می بندد، این است که چه تفاوت هایی بین این دو مانیکور وجود داشته و اینکه کدام یک بهتر از دیگری است؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت که مانیکور ناخن اگر به صورت معمولی و ساده انجام شود وقت گیر است ولی مانیکور روسی وقت گیر نبوده و برای افرادی که عجله دارند مناسب تر بوده است. از طرفی مانیکور روسی برای افرادی که کاشت ناخن انجام می دهند مناسب تر بوده و تمیزی زیادی را به اطراف ناخن های آن ها می دهد. اکنون این سوال ایجاد می شود پس مانیکور معمولی ناخن برای چه چیزی مناسب است؟ این مانیکور برای افرادی که به سالن های خدمات ناخن نمی روند، مناسب تر است. این افراد کارهای مربوط به ناخن خود را در خانه انجام می دهند از این رو بهتر است از مانیکور ناخن در خانه استفاده کنند. در این میان برخی دیگر از افراد هستند که به هیچ عنوان از کاشت ناخن استفاده نمی کنند. از این رو بهتر است که این افراد از مانیکور معمولی ناخن استفاده نمایند.

در آخر

  • مانیکور روسی پیشرفته و حرفه ای تر از مانیکور ناخن است
  • مانیکور روسی به عنوان زیرساز کاشت ناخن است
  • مانیکور روسی توسط سوهان برقی انجام می شود
  • مانیکور معمولی ناخن در خانه انجام پذیر است

اگر شما نیز در این خصوص سوالت، نظرات و پیشنهاداتی دارید، مفتخریم که در قسمت دیدگاه به آن پاسخ بدهیم و نظرات شما را در جهت ارتقا سطح آگاهی افراد مبتدی استفاده نماییم.

2/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *