ترمیم ناخن یا تمدید ژل پولیش ناخن طبیعی کدامیک بهتر است؟

کاشت ناخن این روزها دیگر یک کار تجملی به شمار نمی رود، و بسیاری از خانم های دغدغه مند علاقه دارند که در کنار رسیدگی به پوست و مو خود، به ناخن های خود نیز توجه کنند. در این راستا استفاده از روش های مختلف برای کاشت ناخن در بین بسیاری از خانم ها متداول شده و افراد زیادی با استفاده از راه های مختلف ناخن های خود را کاشت می کنند. حال در این میان بعد از مدتی انجام کاشت ناخن، بسیاری از ناخن کارها به خانم ها پیشنهاد می کنند که برای سلامتی بیشتر ناخن های خود، مدتی ریمو ناخن و ترمیم ناخن را انجام دهند. چرا که ناخن های کاشت شده پس از چند هفته نیازمند ترمیم بوده و بهتر است که برای جلوگیری از هواگرفتگی ناخن کاشت و بروز عفونت های مختلف، ناخن های خود را ترمیم کنید. تمدید ژل پولیش ناخن طبیعی یکی دیگر از روش های ترمیم بوده که با استفاده از این روش می توانید برای بار دیگر از ژل پولیش بر روی ناخن های طبیعی خود استفاده نمایید. اگر تابه امروز تفاوت های بین ترمیم ناخن و تمدید ژل پولیش را متوجه نشده اید، توصیه ما این است که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، تا آگاهی شما در این خصوص بالا برود.

ترمیم ناخن یا تمدید ژل پولیش ناخن طبیعی کدامیک بهتر است؟

ترمیم ناخن چیست؟

حتی اگر تا به امروز کاشت ناخن انجام نداده اید، می دانید که کلمه ترمیم به چه معنا است. در واقع ترمیم ناخن، به فرایندی گفته می شود که شما کاشت ناخن خود را بازسازی می کنید. چرا که ناخن طبیعی شما به دلیل رشدی که دارد سبب می شود تا فاصله ای بین ناخن اصلی و کاشت شما ایجاد شده و ناخن شما دچار هوا گرفتگی شود. از این رو ترمیم ناخن به شما کمک می کند تا به راحتی دوباره کاشت ناخن منظم و مرتبی را بر روی ناخن های خود داشته باشید.

ترمیم ناخن به چه صورت انجام می شود؟

اگر کاشت پودری را انجام داده باشید، به دلیل رشد ناخن طبیعی ناخن شما نیاز به ترمیم پیدا می کند. برای ترمیم ناخن بین 3 تا 4 هفته پس از کاشت باید اقدام کنید. چراکه  در صورت دیر شدن هزینه و زمان ترمیم نیز افزایش خواهد یافت. برای ترمیم ناخن بهتر است به موارد زیر توجه نمایید.

کوتاه کردن قد و اندازه ناخن

اولین اقدام برای ترمیم ناخن کوتاه کردن قد ناخن بوده و شما می توانید به راحتی با کوتاه کردن آن به اندازه دلخواه برای ترمیم برسید.

سوهان کشی مواد کاشت

شما می توانید با سوهان کشی مواد کاشت به راحتی آن ها را از بین ببرید. برای این کار بهتر است از یک ناخن کار حرفه ای کمک بگیرید تا فرایند ترمیم ناخن شما را به سرعت انجام دهد.

سوهان کشی مواد کاشت

هواگیری کاشت ناخن

ممکن است زمانی که فردی برای ترمیم ناخن به ناخن کار مراجعه می کند، ناخن او دچار هوا گیری شده باشد. از این رو پیشنهاد ما این است که شما در گام اول با استفاده از سر سوهان مخصوص به قسمت هایی که دچار هواگیری شده، ضربه بزنید تا بتوانید آن قسمت را برای هواگیری آماده نمایید.

زیر سازی

پس از انجام دادن هواگیری نوبت به زیرسازی یا همان مانیکور ناخن می رسد. مانیکور ناخن می تواند به دو صورت معمولی و مانیکور روسی انجام شود.

زیر سازی

موادگذاری

در این مرحله بهتر است که مواد گذاری را انجام دهید اگر کاشت ناخن پودر را انجام می دهید، می توانید مواد را آماده کرده و بر روی ناخن بگذارید ولی اگر از ژل برای کاشت ناخن استفاده می کنید می توانید به راحتی با گذاشت مواد ژل بر روی ناخن و قرار دادن ناخن داخل دستگاه یووی به راحتی کاشت ناخن را به نحو احسن انجام دهید. 

سوهان کشی

در این مرحله نوبت به سوهان کشی می رسد. در واقع سوهان کشی یکی از مراحل کاشت ناخن پودری بوده است. چرا که کاشت با مواد ژل به سوهان کشی نیازی ندارد و بسیار راحت و سریع انجام می شود. 

تمدید ژل پولیش ناخن طبیعی چیست؟

برخی از افراد از ژل پولیش برای کاشت ناخن استفاده می کنند. ژل پولیش روی ناخن طبیعی در واقع با استفاده از لاک ژل ها امکان پذیر بوده است. تمدید ژل پولیش به این معنا است که پس از 3 هفته باید برای اینکه ناخن های شما به حالت اولیه برگردد، آن را تمدید کنید. استفاده از لاک ژل های مختلف با استفاده از بیس ژل و تاپ ژل می تواند این امکان را به شما بدهد که به راحتی ژلیش ناخن را انجام دهید. تمدید زمانی انجام می شود که به دلیل رشد ناخن طبیعی شما یک گپی بین ناخن طبیعی و ژلیش اتفاق بیفتد. بنابراین برای از بین بردن این گپ باید پس از چند هفته تمدید ژل پولیش ناخن را انجام دهید.

تمدید ژل پولیش ناخن طبیعی چیست؟

تمدید ژل پولیش ناخن طبیعی به چه صورت انجام می شود؟

برای اینکه بتوانید به راحتی تمدید ژل پولیش را انجام دهید، نیاز دارید که به وسیله یک سوهان برقی ابتدا لایه های مربوط به تاپ ژل و لاک ژل را از بین ببرید. پس از بین بردن این دو لایه باید دقت داشته باشید که به بیس ژل روی ناخن آسیبی نرسد و سپس با استفاده لاک ژل و تاپ ژل روی آن را بپوشانید. تمدید ژل پولیش نسبت به ترمیم ناخن بسیار راحت و سریع انجام می شود و همین موضوع می تواند برای ناخن کاران و افرادی که به سالن های خدمات ناخن مراجعه می کنند، گزینه خوب و به صرفه ای به شمار برود.

ترمیم ناخن یا تمدید ژل پولیش ناخن طبیعی، کدامیک بهتر است؟

در واقع ترمیم و تمدید روش های بازگردانی یک کاشت ناخن به شمار می روند. و اینکه کدامیک بهتر است، مربوط می شود به روش کاشت انتخابی شما، در روش کاشت پودری بسیاری از افراد به دلیل اینکه تمیز، زیبا و مقاوم تر بوده از آن استفاده می کنند، غافل از اینکه ترمیم آن می تواند وقت گیر و هزینه برتر از تمدید ژل پولیش باشد. ولی با این حال بسیاری از خانم های خانه دار که مدام با آب و مواد شیمیایی سروکار دارند سعی دارند تا با استفاده کردن از روش کاشت پودر، مقاومت ناخن های خود را بالا ببرند. در این میان تمدید ژل پولیش نیز بستگی به درست انجام شدن ژل پولیش شما دارد. تمدید ژل پولیش بین 2 تا سه هفته باید انجام شود تا بستر ناخن و بیس ژل از بین نرود.

در آخر

شما با توجه به نوع کاشت ناخن خود می توانید فرآیند ترمیم و تمدید آن را به راحتی انجام دهید. برای این کار بهتر است از یک ناخن کار حرفه ای و دلسوز کمک بگیرید، تا ناخن های شما دچار هوا گرفتگی و عفونت های مختلف نشود. از طرفی ترمیم و تمدید سبب می شود که شما برای چندین بار به صورت مداوم ناخن های زیبا و کاشت داشته باشید. خوشحال می شویم که در قسمت نظرات ما در خصوص سالن های خدمات ناخن خود و سالن هایی که تا به حال برای ترمیم ناخن و تمدید ژل پولیش مراجعه کرده اید، بیشتر با ما صحبت کنید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *