دلایل ترک خوردن لاک ژل

بسیاری از ما خانم ها برای دیزاین و زیباتر نمایش دادن انگشتان دست خود، سعی می کنیم تا با رسیدگی بع ناخن های دستان خود این امکان را به وجود بیاوریم. حال در این میان محصولات و خدمات زیادی برای زیبا شدن ناخن های دست و پای شما وجود دارد، که شما می توانید آن ها را برای دیزاین ناخن های دست و پای خود انتخاب نمایید. لاک ژل ها، یکی از انواع لاک هایی بوده که این روزها بیشتر از سایر لاک ها مورد استفاده قرار می گیرد، ولی با این حال بسیاری از افراد با مشکل ترک خوردن لاک ژل روبه رو هستند که ما قصد داریم تا در این مقاله تمامی دلایل ترک خوردن لاک ژل را به شما بگوییم تا با رعایت کردن این نکات دیگر مشکلاتی از این قبیل برای شما ایجاد نشود.

دلایل ترک خوردن لاک ژل

دلیل ترک خوردن لاک ژلیش

این روزها که به دلیل وجود بیماری کرونا اکثر افراد خانه نشین شده اند، بسیاری از خانم ها برای انجام دادن کارهای زیبایی و سلامت خود سعی می کنند تا به بیرون و سالن های زیبایی نروند و تمامی خدمات زیبایی و ناخن را در خانه انجام دهند. حال در این میان بسیاری از سایت های خدمات در منزل نیز بیکار ننشته اند و سعی دارند تا با ارائه خدمات مختلف به افراد در خانه، میزان رفت و آمدهای آن ها را به حداقل برسانند. حال اگر شما نیز در خانه ژل پولیش ناخن طبیعی را انجام می دهید و یا حتی بر روی کاشت های خود از لاک ژل استفاده می کنید، بهتر است دلایل ترک خوردن لاک ژل را بیاموزید تا زحمات چندین ساعته شما به هدر نرود.

چرب بودن سطح ناخن 

بسیاری از افراد مبتدی که به تازگی شروع به لاک ژل زدن کرده اند شاید به این موارد توجه نکنند که چرب بودن سطح صدف ناخن می تواند سبب عدم ایجاد چسبندگی لازم بین لاک ژل و صدف ناخن بشود. از این رو توصیه ما این است که قبل از زدن بیس ژل از یک سوهان کاغذی برای از بین بردن چربی روی ناخن خود استفاده نمایید و با ایجاد خط و خش توسط این سوهان به ناخن خود بستری برای چسبیدن به لاک ژل بدهید.

نحوه استفاده از بیس ژل مهم است

یادتان نرود که قبل از استفاده از لاک ژل باید از بیس ژل استفاده کنید، حال نحوه استفاده از این محصول نیز خود حائز اهمیت بوده و به شما این امکان را می دهد که لاک ژل خوبی را بر روی ناخن های خود داشته باشید. برای استفاده از بیس ژل باید به مقدار آن توجه کرده و آن را به هیچ عنوان به پوست های اطراف ناخن نزنید. از طرف دیگر حتما باید سر آزاد ناخن را به وسیله بیس ژل ببندید.

دستگاه مناسب با لاک ژل خود را خریداری کنید

بسیاری از لاک ژل ها با دستگاه یو وی خشک می شوند ولی بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که برخی از لاک ها داخل دستگاه یو وی خشک نشده و برای خشک شدن ان به دستگاه ال ای دی نیاز است. مدت زمان خشک شدن لاک ژل برای دستگاه یو وی 60 ثانیه و برای دستگاه ال ای دی به 120 ثانیه می رسد.

دستگاه مناسب با لاک ژل خود را خریداری کنید

لاک ژل را چند بار بزنید

همه ما حتی زمانی که یکبار لاک معمولی میزنیم متوجه نازک بودن و شفاف بودن رنگ لاک می شویم، از این رو پیشنهاد ما این است که در هنگام استفاده از لاک ژل ها حتما چندبار لاک ژل را بر روی ناخن خود بزنید و داخل دستگاه خشک کنید تا ماندگاری لاک ژل افزایش پیدا کند. لاک ژل خوب و با کیفیت می تواند این امکان را به شما بدهد که به راحتی در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

لایه های نازک بر روی ناخن بزنید

لاک ژل به دلیل فرمول خاصی که دارد بهتر است به صورت لایه های نازک بر روی ناخن های شما زده شود، از طرفی زمانی که شما لایه های نازک از این لاک ژل را بر روی ناخن های خود می زنید داخل دستگاه یو وی به راحتی و بسیار سریع خشک خواهد شد.

استفاده از تاپ ژل مناسب

بسیاری از ما به دلیل عدم آگاهی از تاپ ژل ها یا تاپ شاین هایی که برای کاشت پودر بوده است استفاده می کنیم که همین موضوع می تواند تاثیر بسیار بدی را بر روی ناخن های شما بگذارد. از این رو بهتر است در هنگام خرید تاپ ژل به این موارد توجه کنید.

دلیل ترک خوردن لاک ژلیش

چرا لاک ژل روی ناخن انگشت شست ترک می خورد؟

انگشت شست به دلیل اینکه مشابه سایر انگشت های دستان شما نبوده احتمال اینکه دیرتر از سایر انگشتان خشک شود را بالا می برد. بنابراین توصیه ما این است که پس از لاک ژل زدن انگشت شست را به صورت جداگانه و صاف زیر دستگاه قرار دهید تا در سریعترین زمان ممکن خشک شود. بسیاری از افراد از دستگاه های یو وی انگشتی استفاده می کنند تا برای هر بار خشک کردن لاک ژل مجبور نباشند تا کل انگشتان را داخل دستگاه بگذارند.

چرا تاپ شاین ترک می خورد؟

تاپ شاین نیز می تواند مانند لاک ژل ترک بخورد. برای جلوگیری از ترک خوردن تاپ شاین بهتر است این نکته را یادآوری کنیم که حتما لاک ژل باید زیر دستگاه خشک شود و سپس از تاپ شاین برای جلوه و درخشش لاک استفاده شود. تا زمانی که لاک ژل به صورت کامل خشک نشده است شما نمی توانید از تاپ شاین برای ناخن های خود استفاده کنید. از طرفی برخی از ناخن کاران از دیزاین دائم زیر لاک ژل استفاده می کنند که همین موضوع سبب شده تا متاسفانه لاک ژل به خوبی داخل دستگاه خشک نشود. بنابراین توصیه ما این است که دیزاین دائم را فقط برای کاشت با پودر استفاده کنید چرا که مواد ژلیش به دلیل ترکیبات خاصی که دارد در صورت وجود هرگونه ناخالصی بر روی لاک به هیچ عنوان در زمان مقرر خشک نخواهد شد.

علت لب پر شدن کاشت ناخن

در برخی از موارد ترک ناخن جای خود را به لب پر شدن ان می دهد، برای جلوگیری از این کار بهتر است نحوه نگهداری از لاک زل و سایر کاشت های ناخن را بلد باشید تا بتوانید به راحتی از رخداد چنین اتفاقی جلوگیری کنید. 

  • استفاده بیش از حد از آب
  • ماندن زیاد دست در آب و محیط های مرطوب
  • استفاده از مواد شوینده
  • استفاده از هرگونه مواد بدون دستکش
  • عدم استفاده از مرطوب کننده های مناسب

علت ترک خوردن مواد کاشت ناخن می تواند عواملی باشد که به آن اشاره شد، پس با توجه به این نکات از ترک خوردن مواد کاشت روی ناخن خود تا حد زیادی جلوگیری کنید.

علت لب پر شدن کاشت ناخن

علت کنده شدن لاک ژل

یکی دیگر از مشکلاتی که افرادی که از لاک ژل استفاده می کنند با آن دست وپنجه نرم میکنند، کنده شدن لاک ژل است. اگر می خواهید با دلایل این مشکل بیشتر آشنا شوید، بهتر است تا انتهای این بخش همراه ما بمانید.

  • عدم توجه به مدت زمانی که لاک ژل باید داخل دستگاه باشد
  • اگر لاک ژل بیش از حد در دستگاه بماند، شکسته می شود و اگر کمتر از میزان استاندارد بماند چروک می شود
  • لامپ نامناسب دستگاه
  • زیرسازی نامناسب
  • عدم استفاده از پرایمر و دهیدراتور
  • ضخیم زدن لاک ژل
  • استفاده ابزاری از ناخن

حال بهتر است بدانید که علت لب پر شدن لمینت ناخن نیز مانند علت کنده شدن لاک ژل بوده است و شما با رعایت کردن این موارد می توانید از لب پر شدن لمینت ناخن خود جلوگیری کنید.

علت شکستن ناخن کاشت از وسط

این مشکل بیشتر در افرادی دیده می شود که کاشت ناخن با پودر را انجام داده اند، برای جلوگیری از شکسته شدن ناخن از وسط بهتر است این کارها را انجام دهید تا با شکسته شدن ناخن مواجه نشوید.

  • مواد گذاری کم
  • آسیب پذیری بالا در کارهای روزمره 
  • سوهان کشی زیاد ناخن
  • مواد پودر و لیکویید مرغوب نیستند
  • قلمو خوب به لیکویید آغشته نشده است

اگر ناخن شما نیز دچار شکستگی شد، بهتر است هرچه سریع نسبت به ترمیم ناخن خود اقدام نمایید، چراکه در صورت انجام نشدن ترمیم امکان هواگرفتگی ناخن و عفونت آن بسیار بالا خواهد رفت. اگر ناخن کاشته شده بشکند بهتر است سریعا نزد یک ناخنکار حرفه ای بروید و از او بخواهید تا با توجه به نوع کاشت ناخن شما، ترمیم ناخن را شروع کند.

علت شکستن ناخن کاشت از وسط

نوچی لاک ژل چیست؟

مواد ژلیش به دلیل ترکیبات خاصی که دارند در هنگام استفاده و قرار گرفتن داخل دستگاه یو وی دچار نوچی لاک ژل می شوند، از این رو بهتر است که قبل از اینکه سراغ مرحله بعد بروید و یک لایه لاک ژل دیگر بر روی ناخن بزنید، نوچی لاک ژل را بگیرید. در اصل نوچی لاک ژل، به زمانی گفته می شود که حس می کنید دستتان به لاک ژل می چسبد. علت نوچی لاک ژل در اصل به این دلیل است که اسیدیته ناخن با مواد ژلیش یکی نبوده و اگر بخواهیم اسیدیته ناخن را به میزان اسیدیته مواد ژلیش برسانیم باید لاک ژل دچار نوچی شود، تا بتوان این اطمینان را حاصل کرد که لاک ژل به خوبی به ناخن چسبیده است.

دوام لاک ژل

اگر می خواهید بدانید که ژلیش روی ناخن طبیعی تا چه حد ماندگاری دارد بهتر است بدانید که شما با استفاده از این روش می توانید تا یک ماه ناخن های خود را زیبا و بدون نیاز به تمدید نگه دارید. ولی مهمترین نکته ای که باید به ان توجه کنید این است که در صورت عدم رعایت نکات مراقبتی شما نمی توانید ژلیش ناخن را تا یک ماه بر روی ناخن خود نگه دارید.

دوام لاک ژل

لاک ژل led

در واقع تمامی لاک ژل ها داخل دستگاه یو وی خشک می شوند، از این رو بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که لاک ژل ها در هوای معمولی خشک نمی شوند، و اگر می خواهید از ان ها برای زیباتر شدن ناخن های خود استفاده کنید، بهتر دستگاه یووی را خریداری نمایید.

مراحل لاک ژل پا

اگر می خواهید بر روی ناخن های پای خود لاک ژل بزنید، بهتر است بدانید که مراحل ان نیز کاملا مشابه مراحل لاک ژل زدن بر روی ناخن های دست است. مراحل لاک ژل پا به صورت زیر است.

  • زیرسازی ناخن
  • زدن پرایمر غیر اسیدی
  • زدن بیس ژل
  • استفاده از لاک ژل
  • قرار دادن داخل دستگاه یو وی به مدت 60 ثانیه
  • استفاده مجدد از لاک ژل
  • قرار دادن داخل دستگاه یو وی به مدت 60 ثانیه
  • استفاده از تاپ شاین یا تاپ ژل
  • قرار دادن داخل دستگاه یو وی به مدت 60 ثانیه

در آخر

  • ترک خوردن لاک ژل منوط بر رعایت نکردن بسیاری از ریزه کاری ها است
  • چرب بودن سطح ناخن سبب ترک خوردن لاک ژل می شود
  • نداشتن زیرسازی خوب از دیگر عوامل موثر بر این مشکل خواهد بود

حال اگر شما نیز تا به حال با ترک خوردن لاک ژل مواجه بوده اید، بهتر است تا با رعایت کردن تمامی نکاتی که در این مقاله گفته شد از ترک خوردن آن جلوگیری نمایید.

3.9/5 - (16 امتیاز)

4 پاسخ به “دلایل ترک خوردن لاک ژل”

  1. ناشناس گفت:

    بسیار عالی و مفید بود

  2. عسل گفت:

    من همه اینارو رعتیت میکنم اما بازم همون اشه همون کاسع?

  3. دریا گفت:

    از نکات ریزی ک گفته بودین عالی بود. ممنوت

  4. مونو نیل گفت:

    مقاله کامل و مفیدی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *